"השתמשתי במונח 'קינג קונג' כדי לתאר עוצמה": החל משפט גאלטייה

play
הפסד אחד יותר מדי? גאלטייה | רויטרס
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום, 15.12 05:23

המאמן הצרפתי מואשם במספר סעיפים של התנהגות גזענית, שעשויים להיות מתורגמים לשלוש שנות מאסר: "לא היתה כוונה לגזענות"

(גודל טקסט)

לפני כחצי שנה, בסוף יוני, נעצר כריסטוף גאלטייה – אז עוד בפריז סן ז'רמן – בעקבות התבטאויות גזעניות שבהן הואשם עוד מתקופתו על הקווים בניס. היום (שישי) התייצב המאמן בבית המשפט, וניסה להסביר חלק מהדברים המיוחסים לו. כזכור, בין היתר צוטט כאומר כי "יש לנו יותר מדי שחקנים שחורים ומוסלמים".

"לא אמרתי את הדברים הללו", טען. כשנשאל לגבי העובדה שכינה שני שחקנים שחורים "קינג קונג", השיב: "השתמשתי במונח הזה כדי לתאר כוח ועוצמה. כששיחקנו נגד נאנט, השתמשתי בביטוי הזה לתאר שחקן אחר. בדיעבד זה היה מטופש. אני מתנצל שהשתמשתי במונח הזה, אבל לא התכוונתי אליו בצורה גזענית".

כך או כך, גאלטייה מואשם במספר סעיפים של התנהגות גזענית, שעלולה להיות מתורגמת לשלוש שנות מאסר וקנס של 45 אלף יורו.

כריסטוף גאלטייה, מאמן פריז סן ז'רמן
סיים את דרכו? גאלטייה | רויטרס

כזכור, המנהל המקצועי לשעבר ג'וליאן פורנייה הוא מי שחשף את הפרשה כאשר סיפר על התבטאויות קשות מצד גאלטייה במהלך עונת 2021/22, אלא שמסתבר שישנן עדויות גם מפי פרדריק גיוריה, עוזרו של גאלטייה, שטען: "אחרי צירוף בילאל ברהימי הוא אמר 'יש לנו מספיק מוסלמים, לא צריך עוד אחד'. כמו כן, טען כי שמע את גאלטייה מכנה את יוסף עטאל והישאם בודאווי "אלג'יראים מלוכלכים, הם הכי גרועים".

בכלל, רוב העדויות נוגעות לתקופת הרמדאן. פורנייה סיפר כי במרץ 2022, כאשר הציע לצרף שחקן טורקי לקבוצה זמן קצר לפני הרמדאן באותה שנה, השיב גאלטייה: "אתה עדיין לא מבין שאני לא רוצה פה שחורים או ערבים. באשר לטודיבו, כאשר תושאל במשטרת ניס סיפר לא רק על לחץ שהפעיל עליו גאלטייה כדי שישבור את צום הרמדאן, אלא גם על כך שהמאמן קרא לו "קיצוני".

עורכי דינו של גאלטייה הכחישו את ההאשמות וטענו כי "גאלטייה כל הקריירה היה נחוש להצליח והמוניטין שלו מעיד על אישיות ללא דופי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי