אמבפה חגג יום הולדת עם צמד, רביעייה תוך 25 דקות לקשר ברסט

play
קיליאן אמבפה חוגג עם ויטיניה, מילאן שקריניאר שחקני פריז סן ז'רמן | רויטרס
הבעיטה החופשית המושלמת של רפאלוב, הריקוד של לברקוזן: צפו בשערי השבוע 02:28

כוכב פ.ס.ז' הוביל לניצחון 1:3 על מץ שנעל את הסיבוב הראשון בליגה הצרפתית, האח איתן בן ה-16 ערך בכורה. דומביה התפוצץ ב-0:4 של הרביעית על לוריין. ניצחונות גם לניס ומונאקו

(גודל טקסט)

הסיבוב הראשון בליגה הצרפתית הגיע לסיומו הערב (רביעי) עם מחזור מלא של תשעה משחקים, כשאלופת החורף פריז סן ז'רמן שמרה על יתרון חמש הנקודות בפסגה בזכות 1:3 על מץ ועוד צמד של קיליאן אמבפה. ניס השנייה גברה 0:2 על לאנס, מונאקו בעקבותיה עם 1:2 בטולוז ובמקום הרביעי ניצבת ברסט המפתיעה, שנהנתה מרביעייה של קשר בן 20 והביסה 0:4 את לוריין. ליון המתאוששת נחלצה גם מהמקום המוליך למבחנים עם ניצחון שלישי רצוף – 0:1 על נאנט.

פריז סן ז'רמן – מץ 1:3

אחרי ה-1:1 שספגה מליל בתוספת הזמן ועצירת רצף הניצחונות בליגה, האלופה סיימה שנה עם שלוש נקודות לעיני הקהל הביתי. מץ לא ניצחה את פ.ס.ז' מאז מאי 2006 ולאסלו בולוני בן ה-70 ראה את שחקניו מחזיקים מעמד במשך מחצית אחת בפארק דה פראנס מול מערך שלושת הבלמים ואפס המגנים של לואיס אנריקה, אבל ויטיניה חגג את החמישי שלו העונה אחרי הכנה של לי קאנג-אין בדקה ה-49 ולאחר 11 דקות בישל לילד יום ההולדת קיליאן אמבפה, שחגג 25 חורפים עם טיל מונחה מקצה הרחבה אל המשקוף ופנימה. הסקורר ניצל טעות מביכה והשלים צמד בדקה ה-83 כדי לשפר את מאזנו ל-18 כיבושים בליגה, בדרך לזכייה שישית ברציפות בתואר מלך השערים. ג'אנלואיג'י דונארומה חזר מהרחקה ולא הצליח לשמור על שער נקי, כשהקפטן האורח מתיו אודול הכניע אותו בנגיחה אחרי קרן בדקה ה-72. בתוספת הזמן זכה אמבפה לשתף פעולה לראשונה באופן רשמי עם אחיו איתן בן ה-16, שעלה להופעת בכורה והשלים ערב מרגש למשפחה.

לואיס אנריקה מאמן פריז סן ז'רמן עם קיליאן אמבפה
בצל הדיווחים על נתק, חגגו יחד את השער האחרון. לואיס אנריקה עם קיליאן אמבפה | אימג'בנק GettyImages, FRANCK FIFE/AFP
איתן אמבפה עם קיליאן אמבפה שחקני פריז סן ז'רמן
לראשונה, שני האחים יחד על המגרש באופן רשמי. איתן וקיליאן אמבפה | אימג'בנק GettyImages, FRANCK FIFE/AFP

ניס – לאנס 0:2

סגנית המוליכה הפסידה פעמיים בשלושת המחזורים האחרונים, אבל באליאנץ ריביירה הסיפור שונה ושם היא בלתי מנוצחת. לאנס, שהייתה במקום של ניס בתום העונה שעברה, רחוקה משם העונה ולא הצליחה לגבור על יריבתה בחוץ לראשונה מאז דצמבר 2006. טרם מופי ירד לספסל אחרי כמה משחקים לא טובים, אבל נכנס בדקה ה-73 ואחרי שלוש דקות הבקיע מהנקודה הלבנה לאחר שאוון גסאן הוכשל ברחבה. שתי דקות נוספות חלפו והחלוץ הניגרי השלים צמד בנגיחה קלה מקרוב אחרי פריצה מסחררת של ז'רמי בוגה.

טולוז – מונאקו 2:1

למרות החיסורים הרבים ויותר מ-40 דקות ב-10 שחקנים, מונאקו התאוששה מההפסד לליון ושמרה לפחות על המקום השלישי. טולוז, שלא ניצחה בתשעת המחזורים הקודמים, דווקא הובילה משער של פרנק מאגרי בדקה החמישית, אבל וויסאם בן ידר שפתח הפעם ידע להשוות בדקה ה-26 ולהפוך עם פנדל בדקה ה-44. שמונה שערי ליגה לקפטן האורחת והוא הסגן של אמבפה בטבלת המבקיעים. אלכסנדר גולובין הורחק בדקה ה-51, אבל מחזיקת הגביע לא הצליחה לחזור וירדה למקום ה-16 שמוביל לפלייאוף נגד הירידה בתום העונה.

שחקני מונאקו חוגגים
חזר להרכב עם צמד. וויסאם בן ידר חוגג עם החברים | אימג'בנק GettyImages, VALENTINE CHAPUIS/AFP

ברסט – לוריין 0:4

קאמורי דומביה, קשר בן 20 שהגיע לברסט בהשאלה מריימס, פתח בסך הכול בפעם השנייה העונה וסיפק רביעייה אדירה תוך 25 דקות במחצית הראשונה. הוא הראה את הטכניקה שלו עם שער מחוץ לרחבה בדקה ה-22, נהנה מבישול של מרטין סטריאנו בדקה ה-25 וירה את השלישי בחלוף עוד ארבע דקות, כשבתוספת הזמן של המחצית הכניע את איבון אמבוגו בפעם הרביעית. ברסט המפתיעה עם 16 נקודות מ-18 האחרונות ורק שתי נקודות מהכרטיס לליגת האלופות, בעוד לוריין עם שתי נקודות בלבד מ-24 האחרונות וחתמה סיבוב במקום האחרון, עם סכנת ירידה אחרי ארבע שנים.

קאמורי דומביה שחקן ברסט חוגג שער
שער אחד ושני משחקים בהרכב עד הערב, ופתאום רביעייה. קאמורי דומביה | אימג'בנק GettyImages, FRED TANNEAU/AFP

משחקים נוספים

מונפלייה – מארסיי 1:1 למונפלייה: חליל פיאד (14). למארסיי: ז'ורדן ורטו (52)

שטרסבורג – ליל 1:2 לשטרסבורג: לני יורו (עצמי, 41), ג'וניור אמוואנגה (77). למארסיי: אבקאר סילה (עצמי, 20)

ליון – נאנט 0:1 לליון: אלכסנדר לקאזט (49), דיאן לוברן הורחק (84)

קלרמון – ראן 3:1 לקלרמון: שמאר ניקולסון (3). לראן: ארנו קלימואנדו (52), דזירה דואה (88, מבישול של האח גלה), לודוביק בלאס (90+7 בפנדל)

ריימס – לה האבר 0:1 לריימס: קייטו נקאמורה (25)

הליגה הצרפתית תצא כעת לפגרת חג המולד והשנה החדשה, ותחזור ב-12 בינואר. בשבוע לפני כן יתקיימו משחקי הסיבוב התשיעי בגביע, כשבין היתר לאנס תפגוש את מונאקו ואילו האלופה פריז סן ז'רמן תתארח אצל רבל החובבנית.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי