שמונה חודשי מאסר על תנאי נגזרו על עטאל בעקבות הפוסט האנטישמי

המגן האלגי'ראי של ניס נענש בחומרה מכיוון שקרא "לגרום ליהודים יום שחור" לאחר אירועי ה-7.10. בנוסף נקנס ב-45 אלף יורו וחוייב לפרסם הודעת התנצלות בכלי התקשורת

קבוצות: ניס
(גודל טקסט)

יוסף עטאל, המגן האלג'יראי של ניס שנעצר ונשפט בחשד להסתה על רקע דתי בעקבות הפוסט ששיתף בתחילת המלחמה ובו קרא לעם הערבי לתמוך בחמאס ו"לגרום ליהודים יום שחור", התבשר היום (רביעי) בבית המשפט בניס כי נגזרו עליו שמונה חודשי מאסר על תנאי בנוסף לקנס כספי בסך 45 אלף, יורו.

המשפט של עטאל החל בחודש שעבר ובסיום הדיון התובע דרש להענישו ב-10 חודשי מאסר על תנאי בנוסף לקנס בגובה 45 אלף יורו, וכן דרש שהשחקן יפרסם בחשבון האינסטגרם שלו את החלטת בית המשפט למשך חודש שלם, למען יראו וייראו. היום הוא הורשע בבית המשפט בניס באשמת "ניסיון לעורר שנאה ולהסית על רקע דתי" ואמנם ההחלטה הקלה עמו קלות, אבל לא בצורה משמעותית. כמו כן, התבקש לפרסם התנצלות בכלי התקשורת.

יוסף עטאל, שחקן ניס בבית המשפט
עטאל בבית המשפט היום | אימג'בנק GettyImages

עטאל, בליווי מתורגמן, טען במשפט: "לא בדקתי מי כתב את הפוסט ששיתפתי, ראיתי סרטון ופרסמתי אותו כדי שאנשים לא יסבלו. לא התעניינתי באדם שפרסם את הפוסט, הוא פשוט דיבר בהתחלה על זה שצריך שאנשים לא יסבלו ולכן שיתפתי את הפוסט שלו. אני שחקן כדורגל ולא מנסה להיכנס לפוליטיקה, שיתפתי בלי לצפות ופרסמתי התנצלות כנה על התוכן ששיתפתי. חשבתי שזה מסר של שלום, אבל במבט לאחור אני מבין שזה חמור ושהייתי צריך לצפות בסרטון עד הסוף. אני מתחרט על השיתוף. אני לא נגד היהודים ולא נגד הנוצרים, אני איש של שלום".

הרשויות התחשבו קלות בעטאל, לאחר שחזר בו מדבריו ושיתף פעולה עם הרשויות המקומיות מאז מעצרו. את הפוסט הוא שיתף כששהה באלג'יריה ביחד עם הנבחרת. קבוצתו ניס השעתה אותו מיידית בעקבות הפוסט והוא לא שותף באף אחד ממשחקיה מאז ה-7.10, גם לנוכח השעייה לשבעה משחקים שהטילה עליו ההתאחדות הצרפתית. גם המועדון שהשעה אותו עד הודעה חדשה, הבהיר כבר באוקטובר כי "יוסף הבין את חומרת המעשה והתנצל, אבל פרסם דברים חמורים ולכן החלטנו לפעול".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי