פ.ס.ז' נחקרת: חשודה במתן שוחד כדי שמסי יזכה בכדור הזהב

play
זוכה כדור הזהב 2021, ליאונל מסי | GettyImages, FRANCK FIFE
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 5.1 06:08

שערורייה חדשה? לפי "לה מונד", עורך "פראנס פוטבול" קיבל בשנים 2020-2021 טובות הנאה מהמועדון, שמינה אותו לדובר אשתקד

קבוצות: פריז סן ז'רמן
(גודל טקסט)

סקנדל בכדורגל הצרפתי: בעיתון "לה מונד" פורסם היום (שבת) כי פריז סן ז'רמן נחקרת בחשד שניסתה לשחד את "פראנס פוטבול" להעניק את כדור הזהב לליאו מסי. לכאורה, פסקל פרה ששימש כעורך הראשי של המגזין האחראי על הפרס, זכה לשלל טובות הנאה מפ.ס.ז' בין 2020 ל-2021. החקירה נפתחה בעקבות חשיפה של הודעה שנשלחה מעובד במועדון לנשיא נאסר אל-חלאיפי, בה נכתב: "אנחנו צריכים לשדל את פסקל, אז בוא נקבע איתו ארוחת צהריים".

בדיווח הוסבר שכוונת אנשי פ.ס.ז' הייתה שמסי יזכה בכדור הזהב במהלך תקופתו במועדון. הארגנטינאי אמנם קיבל את התואר האישי ב-2021, אבל לא על סמך ביצועיו בקבוצה מעיר האורות, אליה הצטרף רק חודשים ספורים לפני כן.

במרכז החקירה עומד ז'אן-מרסיאל ריב, ראש מערך התקשורת של פ.ס.ז' בין השנים 2017-2022. ריב חילק כרטיסים למשחקי הקבוצה לעיתונאים, פוליטיקאים ואנשי ציבור נוספים. פרה לא רק הוזמן בין היתר למשחק ליגת האלופות נגד בורוסיה דורטמונד, שהתקיים ללא קהל בשל מגפת הקורונה, אלא גם נסע לחופשה בקטאר שמומנה כולה על ידי הבעלים הקטאריים של פ.ס.ז'.

העיתונאי, לו היה תפקיד בכיר גם ב"ל'אקיפ", מחק בתמורה למתנות מאמרים שביקרו את נשיא פ.ס.ז' נאסר אל-חלאיפי. שירותיו הנאמנים למועדון שירתו אותו היטב: בתחילת 2023 הוא הפך בעצמו לראש מערך התקשורת ויחסי הציבור בקבוצה הבכירה של פ.ס.ז'.

באשר למסי, הוא זכה לאחרונה בכדור הזהב השמיני שלו בקריירה, אחרי שעזב את אלופת צרפת.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי