חוזה ארוך טווח ושכר "נמוך": תנאי המעבר של אמבפה לריאל מדריד

play
קיליאן אמבפה, חלוץ פריז סן ז'רמן | GettyImages
השלישייה ההתקפית של פ.ס.ז' כיכבה בדרך ל-1:3 ולרבע גמר הגביע 02:21

בספרד מדווחים שהכוכב הגדול שיעזוב את פריז סן ז'רמן בקיץ, ירוויח במדריד "רק" 30 מיליון יורו לעונה, לעומת 100 מיליון שהיה יכול להרוויח בצרפת: "הוא לא ירוויח יותר מוויניסיוס ובלינגהאם ולא ייחשב לכוכב גדול מהם"

קבוצות: פריז סן ז'רמן
(גודל טקסט)

בצרפת ובשאר אירופה מתייחסים כעובדה מוגמרת לכך שקיליאן אמבפה יעזוב בקיץ את פריז סן ז'רמן כשחקן חופשי. ברחבי היבשת פרסמו שהכוכב הודיע לנשיא נאסר אל חלאיפי על החלטתו, ובצרפת תרמו פרטים נוספים מהפגישה. "בפרידה הם נתנו כיף אחד לשני, נאסר העריך את זה שאמבפה בא להודיע לו פנים אל פנים", סיפר אקס הקבוצה והפרשן ז'רום רותן, "היה ברור שתהיה תחושת אכזבה, אבל נאסר איש עסקים, הוא ידע שזה יכול לקרות".

אבל מה הצעד הבא של הסופרסטאר הצרפתי? ב"מארקה" טוענים שהמעבר של אמבפה לריאל מדריד הוא בלתי נמנע. ההצעה הנוכחית של ריאל מדריד מתוארת כנמוכה יותר מבחינת שכר (עד 30 מיליון יורו בעונה) ומשמעותית נמוכה מההצעות הקודמות שלהם וממה שהוא מרוויח כעת בפריז סן ז'רמן (על פי ההערכות בחוזה החדש הוצע לו שכר של 100 מיליון יורו לעונה).

על פי הדיווח אמבפה יצטרך לחלוק תפקידים עם שחקנים אחרים בריאל מדריד ולא יהיה הכוכב הבלתי מעורער. הוא גם לא צפוי להרוויח יותר מכוכבי הקבוצה הנוכחיים – ויניסיוס וג'וד בלינגהאם. אלא שלמרות התנאים הפחות אטרקטיביים, ההצטרפות לריאל מדריד עדיין נחשבת לחלום של אמבפה, וזה היתרון העיקרי של ריאל מדריד במשא ומתן. אורך החוזה של אמבפה יהיה לפחות לחמש עונות והוא יקבל גם בונוסים ומענק חתימה.

קיליאן אמבפה, חלוץ פריז סן ז'רמן
גם הוא ישוב להרכב. אמבפה | רויטרס

כזכור, בקיץ האחרון הייתה מתיחות בין הצדדים כשאמבפה סירב להאריך חוזה, ובמועדון החליטו לגרוע אותו ממשחקי ההכנה לעונה במזרח הרחוק. הפעם, כך רותן טוען, לא תהיה שום סנקציה. אמבפה הבטיח בקיץ שאם יעזוב, אל חלאיפי יהיה הראשון לדעת זאת וכך היה. ב"לאקיפ" אף הוסיפו שאמבפה ביקש מהנשיא לא להגיש הצעות נוספות להארכת חוזה, וכי ההחלטה היא סופית. שחקן העבר כריסטוף דוגארי ניתח: "זה ישחרר את אמבפה. אני לא יודע לאן הוא ילך, אבל הוא יוכל לתת את הכל עד הסוף למען המועדון שהוא אוהב. הוא ירצה לתת הכל, אין לי ספק".

מי שכבר עורר סערה ברשת החברתית "X" הוא אורליאן טשואמני, חברו של אמבפה בנבחרת צרפת ושחקנה של ריאל מדריד. בציוץ של הקשר האחורי הופיעו שני דליי פופקורן, בעקבות הדיווחים על עזיבתו של אמבפה את פ.ס.ז', והציוץ של טשואמני הטריף את הגולשים שכבר התלהבו מהאפשרות ששני שחקני הטריקולור אכן ישתפו פעולה במדי הבלאנקוס בעונה הבאה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי