פ.ס.ז' ואמבפה מתקרבים לשיאים, לואיס אנריקה במסר לברצלונה

play
קיליאן אמבפה, פריז סן ז'רמן | רויטרס
צפו: אמבפה החמיץ פנדל, אבל כבש והעלה את פריז סן ז'רמן לגמר הגביע 02:15

26 משחקים רצופים בלי הפסד לפריזאים, הרצף הארוך בתולדות המועדון במרחק ריאלי והחלוץ רחוק תשעה שערים מעונתו הטובה ביותר (כולל נבחרת). המאמן לקראת המפגש עם האקסית: "פריז היא ביתי עכשיו"

קבוצות: פריז סן ז'רמן
(גודל טקסט)

למרות שהיחסים הרעועים בין קיליאן אמבפה ללואיס אנריקה וסאגת המעבר הצפוי של החלוץ גונבים את הפוקוס רוב הזמן, על המגרש הדברים ממשיכים לעבוד מצוין לפריז סן ז'רמן. אמש (רביעי) אלופת צרפת עלתה לחצי גמר הגביע בתום 0:1 ביתי על ראן, משער של אותו אמבפה שממשיך לסחוף את הקבוצה שלו לעבר שיאים חדשים.

פריז סן ז'רמן סופרת 26 משחקים רצופים בכל המסגרות ללא הפסד, מאז שנכנעה למילאן בליגת האלופות ב-7 בנובמבר. בתקופה הזו רשמה 19 ניצחונות וסיימה שבע פעמים בתיקו, כשהיא כובשת 2.5 שערים למשחק. שיא המועדון עומד על 37 משחקים רצופים בלי הפסד, אבל בשבת הקרובה, בכל אופן, קלרמון האחרונה בליגה לא צפויה לקטוע את המומנטום.

הקבוצה מעיר האורות העפילה לגמר הגביע בפעם ה-20 בתולדותיה, יותר מכל מועדוני הכדורגל הצרפתי, כשהיא נשארת השיאנית היחידה ומותירה מאחור את מארסיי (19). פריז סן ז'רמן תנסה לזכות בגביע ה-15 בהיסטוריה שלה, כשתפגוש את ליון ב-25 במאי ותנסה לסגור חשבון על הפסד לאותה יריבה באותו מעמד ב-2008.

אמבפה הגיע ל-45 שערים העונה בשקלול של קבוצה ונבחרת. חסרים לו תשעה כיבושים כדי להשלים את העונה הטובה בהיסטוריה לכדורגלן צרפתי, אותה רשם בעצמו עם 54 שערים אשתקד.

שחקני פריז סן ז'רמן חוגגים
שיא המועדון במרחק ריאלי. פריז סן ז'רמן | רויטרס
קיליאן אמבפה, פריז סן ז'רמן
קיליאן אמבפה, פריז סן ז'רמן | אימג'בנק GettyImages, FRANCK FIFE/AFP

לואיס אנריקה יגיע לגמר הגביע עם מאזן מעודד: בתשעת המשחקים על תואר שבהם עמד על הקווים במהלך קריירת האימון שלו במועדונים (לא כולל נבחרת ספרד), הספרדי הפסיד רק בסופר קאפ מול אתלטיק בילבאו ב-2015.

אחרי מה שצפוי להיות טיול קליל מול קלרמון, לואיס אנריקה ופריז סן ז'רמן יגיעו למשחק שהוא מעין גמר, נגד ברצלונה ברבע גמר ליגת האלופות, במה שיהיה מפגש טעון ברגשות עבור המאמן שיתמודד מול קבוצתו לשעבר, בה כיכב גם כשחקן. עם זאת, כשנשאל על כך על ידי עיתונאי שאמר לו "יש לך בית גם כאן (פריז) וגם שם (ברצלונה) עכשיו", לואיס אנריקה שלח מסר ברור לאקסית והשיב: "לא, פריז היא הבית שלי עכשיו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי