אולי בשבת: פריז סן ז'רמן הביסה 1:4 את לוריין, אך טרם הוכתרה

אמבפה כבש צמד ובישל באומנות לדמבלה שחגג צמד משלו מול קבוצת התחתית, אבל מונאקו דחתה את החגיגות אחרי 0:1 על ליל

קבוצות: פריז סן ז'רמן
(גודל טקסט)

פריז סן ז'רמן עשתה הערב (רביעי) עוד צעד לקראת זכייה באליפות צרפת בפעם ה-12 בהיסטוריה וה-10 בעידן הקטארי, לאחר שניצחה בקלות 1:4 בחוץ את לוריין שנמצאת מתחת לקו האדום. מונאקו ניצחה 0:1 את ליל בקרב צמרת וצימקה את הפער בחזרה ל-11 נקודות, כך שהאליפות הרשמית נדחתה ככל הנראה לשבת, אז תארח המוליכה את לה האבר. מארסיי וניס נפגשו במקביל בדרבי של הריביירה, בעוד משחק השלמה מהמחזור ה-29, וסיימו ב-2:2.

לוריין – פריז סן ז'רמן 4:1

שבוע לפני שהיא יוצאת לדורטמונד למשחק הראשון בחצי גמר ליגת האלופות, פריז סן ז'רמן כמעט יכולה לסמן וי על הראשון מבין שלושת התארים בהם היא מצפה לזכות העונה. הקבוצה של לואיס אנריקה השלימה משחק ליגה 25 ברציפות ללא הפסד (מאז ה-3:2 הביתי לניס שהיא למעשה היחידה שניצחה אותה העונה) וקיליאן אמבפה על סף האליפות השביעית שלו בצרפת והשישית כשחקן פ.ס.ז'. הכוכב חזר להרכב יחד עם עוסמאן דמבלה, שהבקיע במבצע אישי בדקה ה-19. שלוש דקות לאחר מכן הכין נונו מנדש מצד שמאל לאמבפה שכבש שער מקרי.

אמבפה גם הוסיף בישול שביעי העונה, כשהתעלל בצד שמאל בנתניאל אג'יי, השחיל בין רגליו והכין לדמבלה שהשלים צמד מקרוב (60). בנז'מן מנדי, שזכה עם אמבפה באליפות במדי מונאקו ב-2017, בישל את השער המצמק בדקה ה-73 למוחמד במבה, אקס הפועל ראשון לציון שנכנס חמש דקות קודם לכן ונגח בעוצמה את השביעי שלו מאז נרכש בינואר מוולפסברגר. אחרי שאחיו איתן כמעט כבש, אמבפה חתם את התוצאה בעצמו עם ה-26 שלו העונה בליגה – בדרך לזכייה שישית ברציפות בתואר מלך השערים. הצעירים יורם זאגה וסאני מאיולו פתחו בהרכב של האלופה, שהעניקה הפעם מנוחה למרקיניוס, אשרף חכימי, ויטיניה ובראדלי ברקולה שכלל לא היו בסגל.

קיליאן אמבפה שחקן פריז סן ז'רמן
בדרך לאליפות שביעית ומלכות שערים שישית ברציפות. קיליאן אמבפה | רויטרס
עוסמאן דמבלה שחקן פריז סן ז'רמן רץ לחגוג עם קיליאן אמבפה על הדשא
ידע למי לרוץ. עוסמאן דמבלה חוגג את השני שלו, אמבפה המבשל מחכה על הדשא | רויטרס

מונאקו – ליל 0:1

אחרי שעלתה למקום השני עם 0:2 בברסט שירדה למקום השלישי, מונאקו ניצחה עוד יריבה במאבק על הכרטיסים לליגת האלופות, התבססה במקום השני וגם דחתה את חגיגות האליפות של פ.ס.ז'. יוסוף פופאנה הכריע עם טיל בשמאל מ-18 מטרים בדקה ה-61 והעניק למונאקו ניצחון רביעי ברציפות, דווקא אחרי קורה של ליל.

מארסיי – ניס 2:2

שלושה ימים אחרי ה-2:2 הדרמטי בטולוז, מארסיי סיימה באותה תוצאה בדרבי הריביירה בסטאד ולודרום. טרם מופי סידר יתרון לחמישית בטבלה בדקה ה-13, ג'ונתן קלוס שחזר מפציעה הפציץ לחיבורים את השוויון בדקה ה-31 ואז פאריס מומבניה, הגיבור של מארסיי בליגה האירופית וכובש המספרת בדקה ה-95 בטולוז, הורחק בצהוב שני בתוספת הזמן של המחצית הראשונה. המארחת בכל זאת הפכה עם פנדל של פייר אמריק אובמיאנג בדקה ה-56, אבל המגן השמאלי מלווין באר השווה עבור ניס בדקה ה-72.

יוסוף פופאנה שחקן מונאקו חוגג שער
לא נתן לפריז לחגוג הערב. יוסוף פופאנה | אימג'בנק GettyImages, VALERY HACHE/AFP

בשבת (22:00) תארח פריז סן ז'רמן את לה האבר במטרה לחגוג אליפות לעיני הקהל הביתי בפארק דה פראנס ובחלוף ארבעה ימים תצא כאמור לדורטמונד. משחק הליגה שלה מול ניס נדחה ל-15 במאי וכך היא תוכל לנוח לפני הגומלין מול הגרמנים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי