ברסט ישירות בליגת האלופות, לוריין ירדה למרות חמישייה

play
שחקני ברסט חוגגים | אימג'בנק GettyImages, VALENTINE CHAPUIS
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 16.5 05:27

דרמה גדולה בתוספת הזמן במחזור הסיום בצרפת: ניס איזנה ל-2:2 מול ליל ושירתה את הפתעת העונה, מץ במבחנים בנס אחרי הפסד 2:0 לפ.ס.ז'. ליון בליגה האירופית

(גודל טקסט)

עונת 2023/24 בליגה הצרפתית הסתיימה הערב (ראשון) עם דרמות ענק, כאשר בתוספת הזמן נקבע כי הפתעת העונה ברסט תהיה ישירות בליגת האלופות וליל תסתפק במוקדמות, לאחר שספגה 2:2 מניס וירדה למקום הרביעי. לוריין מחקה פיגור שלוש נקודות ושבעה שערים עם 0:5 על לוריין והפסד 2:0 של מץ לפריז סן ז'רמן, אבל היא זו שירדה אחרי ארבע שנים בגלל נחיתות במאזן הישיר בין השתיים (הפרש השערים זהה). ליון השלימה קאמבק עם חצי עונה אדירה ובתוספת הזמן עלתה למקום השישי שמבטיח לה כרטיס לליגה האירופית עוד לפני גמר הגביע מול פ.ס.ז' במוצ"ש.

אלופה: פריז סן ז'רמן ליגת האלופות: מונאקו, ברסט מוקדמות ליגת האלופות: ליל ליגה אירופית: ניס, ליון קונפרנס ליג: לאנס

עלו: אוקזר, אנז'ה ירדו: קלרמון, לוריין פלייאוף ההישרדות: מץ מול סנט אטיין/פריז FC/רודז

לי קאנג-אין שחקן פריז סן ז'רמן
כבש לזכות האלופה. לי קאנג-אין | רויטרס

מץ – פריז סן ז'רמן 2:0

קבוצת היו-יו הקבועה של צרפת ניצלה בעור שיניה מירידה נוספת אחרי שנה. לוריין עלתה ל-0:5 בדקה ה-90 מול קלרמון שכבר ירדה, אבל למזלה של מץ לא כבשה שער נוסף והיא עצמה לא ספגה, כך שהתאפשר לה להימנע מירידה ישירה (שוויון בהפרש השערים בין השתיים, אך יתרון למץ בראש-בראש) והיא תשחק במבחנים מול העולה מהפלייאוף בליגת המשנה. קיליאן אמבפה נשמר לקראת גמר הגביע בשבת וקיילור נבאס פתח בין הקורות, אבל בקושי עמד בסכנה. הפריזאים שלטו בצורה מוחלטת ונהנו משער ראשון של קרלוס סולר מאז אוקטובר (7) ושער נוסף של המבשל לי קאנג-אין חמש דקות לאחר מכן. מץ עם הפנים למבחנים.

שחקני ברסט חוגגים
שחקני ברסט חוגגים | אימג'בנק GettyImages, VALENTINE CHAPUIS

טולוז – ברסט 3:0

הפתעת העונה איבדה גובה עם ניצחון בודד בחמשת המחזורים הקודמים, אבל ניס סייעה לה להשיג את מה שהגיע לה: לא רק הופעה היסטורית באירופה עם המיקום הגבוה בתולדותיה אלא גם כרטיס ישירות לליגת האלופות, בלי צורך במוקדמות. במשחק החוץ היא התגברה על חסרונם של פייר לס-מלו ורומן דל קסטיו הפצועים ובראדלי לוקו המוצהב, כאשר מהדי קמארה (48), ז'ורדן אמאבי (54) וקני לאלה (90) כבשו ואז נצמדו לטלפונים עד קבלת הבשורה המשמחת על ספיגת השוויון של ליל.

פאבלו רוסאריו שחקן ניס לפני ג'ונתן דייויד שחקן ליל
ליל פישלה. ג'ונתן דייויד, משמאל, מול פאבלו רוסאריו | אימג'בנק GettyImages, DENIS CHARLET

ליל – ניס 2:2

קבוצת הבית הטובה בליגה הצרפתית בעטה בדלי במאני טיים ותצטרך לעבור דרך המוקדמות כדי להיכנס לליגת האלופות. האקון הראלדסון (55) ובנז'מן אנדרה (73) הקפיצו את 50 אלף הצופים עם מהפך אחרי שער מוקדם של גאטן לאבורד (10), אבל ניס החמישית השתיקה אותם עם שוויון של המחליף ז'ורדן לוטומובה בתוספת הזמן. שער נוסף של ניס נפסל בדקה ה-97 ואדון ז'גרובה הקוסוברי של ליל ראה אדום.

במבה דיינג שחקן לוריין על הדשא
לוריין על הקרשים. במבה דיינג | אימג'בנק GettyImages, FRED TANNEAU/AFP

לוריין – קלרמון 0:5

המארחת עשתה כל מה שאפשר, אבל שער אחד היה חסר לה כדי להימלט מירידה אחרי ארבע שנים. לורן אברג'ל, המועמד הקבוע למכבי חיפה שזכה לשלטי תמיכה ביציעים, הבקיע שער נהדר בדקה ה-38 ואחרי ארבע דקות היה זה מוחמד במבה, אקס ראשון לציון, שדייק מהנקודה הלבנה עם השמיני שלו בחצי עונה ואז גם בישל לבאדרדין בוענאני (54). במבה דיינג המחליף כבש צמד (63 ו-90) אחרי בישול נוסף של במבה, אך זה כאמור לא הספיק.

אלכסנדר לקאזט שחקן ליון חוגג
קאמבק כזה לא היה. אלכסנדר לקאזט וליון חוגגים | אימג'בנק GettyImages, OLIVIER CHASSIGNOLE/AFP

ליון – שטרסבורג 1:2

הקאמבק האדיר של המארחת בתקופת פייר סאז' קיבל חותמת עם דרמה במחזור האחרון והבטחת הכרטיס לליגה האירופית דרך המקום השישי, עוד לפני גמר הגביע. בדקה ה-77 נראה היה ששטרסבורג בדרך להדהים, אחרי שחביב דיארה השווה (63) והאורחת קיבלה פנדל, אבל אנתוני לופס עצר את הבעיטה של עמנואל אמגה ומנגד היה זה מי אם לא אלכסנדר לקאזט שהכריע. הקפטן כבש את הראשון בדקה ה-39 והשלים צמד עם פנדל בדקה ה-95. שער 19 שלו העונה בליגה, וליון הפכה לראשונה בהיסטוריה של הכדורגל הצרפתי שמעפילה לאירופה בסיום עונה בה הייתה במקום האחרון ופלרטטה עם ירידה אחרי 35 שנה.

משחקים נוספים

מונאקו – נאנט 0:4 למונאקו: וויסאם בן ידר (6), תילו קהרר (10), מוחמד קמארה (24 בפנדל), אליאס בן סגיר (61)

לאנס – מונפלייה 2:2 ללאנס: אלי ווהי (4), דייבר מצ'אדו (45+3). למונפלייה: עותמאן מעמה (58), לוקא מינקארלי (74)

לה האבר – מארסיי 2:1 ללה האבר: מוחמד באיו (90+7). למארסיי: פייר אמריק אובמיאנג (64), מייקל מוריו (77)

ריימס – ראן 1:2 לריימס: יוניס עבדלחמיד (48 בפנדל), סרחיו אקיימה (80). לראן: פביאן רידר (90+5)

העונה בצרפת תסיים עם גמר הגביע בשבת הבאה בסטאד דה פראנס, כאשר פריז סן ז'רמן תפגוש את ליון.

עוד באותו נושא: ברסט, ליל, מץ, פריז סן ז'רמן

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי