בעקבות מות הסוכן: כך תוכננה חטיפת וסחיטת פול פוגבה

play
הסאגה נמשכת. האחים פול ומתיאס פוגבה | GettyImages, Dan Mullan
צפו: קיליאן אמבפה כבש ובישל פעמיים, נבחרת צרפת הביסה לפני יורו 2024 01:55

סרט תיעודי חדש חושף עוד טפח מהפרשה המסעירה, במהלכה אלוף העולם הצרפתי אוים על ידי אחיו וחברי ילדותו, שדרשו 13 מיליון יורו וגם לשמש כסוכניו החדשים

(גודל טקסט)

לפני כשנתיים, קצת אחרי חזרתו ליובנטוס, פול פוגבה טען כי אחיו וחבריו מילדות התארגנו כדי לסחוט ממנו כסף. על פי הדיווחים בצרפת, אותם ניסיונות כללו גם את חטיפת הכדורגלן תוך כדי איומים ברובי M16, כחלק מדרישה לקבל סכום של 13 מיליון יורו עבור "שירותי הגנה" שהעניקו לו במשך השנים. כעת, בסרט תיעודי של "ל'אקיפ" הנקרא "פול פוגבה, קשרים רעילים" וישודר ביום חמישי הקרוב, נחשף כי שניים מחברי הכנופיה הזו רצו להפוך לסוכנים החדשים של כוכב נבחרת צרפת לאחר מות סוכנו המיתולוגי מינו ראיולה.

בטעימה קטנה מהסרט מוצג כי השניים, ממאדו ואדאמה, התכתבו ביניהם מיד בערב מותו של ראיולה: "אם לא נחזיר אותו, נקבל גזר". הם ציפו שפוגבה ייכנע לסחיטה ויאפשר להם להיות מעורבים במשא ומתן מול נשיאים דוגמת נאסר אל חלאיפי (פריז סן ז'רמן) ופלורנטינו פרס (ריאל מדריד) ולהרוויח כסף מהעסקה. שאר הפרטים יפורסמו כאמור עם שידור הסרט בעוד יומיים.

הורידו עכשיו את אפליקציית וואלה ספורט החדשה

בסוף חודש מאי הושלמה החקירה שהחלה עוד באוגוסט 2022. לפי ממצאיה, ב-19 במרץ נחטף השחקן בפרברי פריז על ידי שני גברים רעולי פנים שדרשו ממנו כאמור 13 מיליון יורו. התביעה הגישה כתבי אישום נגד ששת החשודים, שאחד מהם עדיין נמצא במעצר. כולם קשורים לפוגבה ובהם אחיו הבכור מתיאס, כאשר האחרים הם שלושה חברי ילדות ושני מכרים מהשכונה (רואסי-אן-ברי). מתיאס חשוד בכך שסיפק סיוע ופעל לשכנע את אחיו לשלם לשודדים, בעוד חמשת האחרים מואשמים בסחיטה בנשק, חטיפה על ידי כנופיה מאורגנת וכן התאגדות פלילית, אבל מכחישים את המיוחס להם וטוענים שגם הם "קורבנות" של השודדים והותקפו למעשה רק כי פוגבה סירב לשלם.

אגב, מתיאס שינה את גרסתו בינואר האחרון וסתר את גרסת חבריו. הדבר קרה כאשר השופט החוקר עימת אותו עם ראיות חדשות שהתגלו וביניהן שיחות טלפות של שני החשודים, ממאדו ואדאמה, שלכאורה ארגנו את אירוע החטיפה.

פול פוגבה אחרי הזכייה של נבחרת צרפת במונדיאל 2018
בוודאי יעדיף לזכור את הקריירה שלו ככה. פוגבה עם הגביע העולמי ב-2018 | אימג'בנק GettyImages, Chris Brunskill/Fantasista

מתיאס פוגבה, שהיה כדורגלן הרבה פחות מוצלח מאחיו הצעיר, טען אז כי פול נעזר במכשפה כדי להטיל כישוף על קיליאן אמבפה. הוא פרסם סרטונים נגד אחיו ואמר: "הציבור ראוי לדעת דברים מסוימים… על מנת לקבל החלטה מושכלת אם פול ראוי להערצה, כבוד ואהבת הציבור, האם הוא ראוי למקומו בנבחרת צרפת ולכבוד לשחק במונדיאל".

פול בן ה-31, אחד מכוכבי הזכייה של צרפת בגביע העולמי ב-2018, לא שיחק לבסוף במונדיאל בקטאר בגלל פציעת ברך. הוא חזר לקראת סיום 2022/23, אבל גם הקאמבק הזה היה קצר ובספטמבר האחרון הושעה מכדורגל לארבע שנים לאחר שנכשל בבדיקת סמים.

עוד באותו נושא: פול פוגבה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי