פול פוגבה הורחק מכדורגל לארבע שנים: "לבי נשבר, אערער"

play
פול פוגבה, קשר יובנטוס | GettyImages, ISABELLA BONOTTO
עם מהפך ושער ניצחון בדקה ה-96: יובה חזרה לנצח עם 2:3 על פרוזינונה. צפו 02:04

הצרפתי נתפס על שימוש בחומרים אסורים כבר בספטמבר, התובע דרש הרחקה ארוכה וקיבל את מבוקשו. יוכל לשוב למגרשים רק בגיל 35, מה שמטיל סימן שאלה גדול מעל עתידו המקצועי: "גזר הדין שגוי, אני המום ועצוב"

קבוצות: יובנטוס
(גודל טקסט)

פול פוגבה הושעה היום (חמישי) מכדורגל לארבע שנים, אחרי שכשל לפני כמה חודשים בבדיקה לגילוי חומרים אסורים, וכשל שוב בבדיקה החוזרת. פוגבה הושעה בספטמבר על ידי הוועדה למניעת סמים בספורט האיטלקית והתובע ביקש לגזור עליו עונש של ארבע שנות הרחקה. הבקשה של התובע אושרה והצרפתי קיבל את הבשורה היום.

פוגבה, שחקנה של יובנטוס, יציין בעוד כשבועיים את יום הולדתו ה-31 והוא יוכל לחזור לשחק כדורגל רק בגיל 35. אחרי כל כך הרבה שנים בלי ספורט תחרותי, זו תהיה משימה קשה במיוחד. עדיין מוקדם לדעת אם הוא יחליט לפרוש, אבל קשה מאוד לראות אותו חוזר לשחק ברמות הגבוהות ביותר.

בעונה הנוכחית הוא הספיק לרשום שתי הופעות כמחליף נגד בולוניה ואמפולי, לפני שנפצע. עוד לפני שהתאושש סופית מאותה פציעה, הוא נתפס על שימוש בחומרים אסורים. המשחק האחרון שלו היה ב-3 בספטמבר.

הצרפתי הגיב וכתב ברשתות החברתיות: "אני חושב שגזר הדין שגוי. אני עצוב, המום ושבור לב מכך שכל מה שבניתי בקריירת המשחק נלקח ממני. כשאשתחרר מהגבלות משפטיות הסיפור יתבהר, אבל מעולם לא לקחתי ביודעין חומרים אסורים. כספורטאי מקצועני לעולם לא הייתי צורך סם שישפר את ביצועי, ומעולם לא רימיתי. אני מתכוון לערער על ההחלטה בבית הדין הגבוה לצדק".

פול פוגבה אחרי הזכייה של נבחרת צרפת במונדיאל 2018
בוודאי יעדיף לזכור את הקריירה שלו ככה. פוגבה עם הגביע העולמי ב-2018 | אימג'בנק GettyImages, Chris Brunskill/Fantasista

פוגבה היה אחד השחקנים הבולטים בכדורגל העולמי ב-10-12 השנים האחרונות. הוא היה הכוכב הגדול של יובנטוס וזכה איתה בארבע אליפויות רצופות בשנים 2012-2016, ובאותן שנים גם גרף שלל פרסים אישיים.

בקיץ 2016 נמכר למנצ'סטר יונייטד תמורת 105 מיליון יורו ולמעשה חזר לקבוצה בה החל את הקריירה. פוגבה זכה עם השדים האדומים בליגה האירופית ובגביע הליגה ולעתים הציג יכולת גבוהה שהבהירה מדוע שולם עליו סכום כל כך גבוה, אבל שש השנים שלו באולד טראפורד היו רצופות אכזבות אישיות וקבוצתיות ובשורה התחתונה הוכתרו ככישלון – בעיקר אחרי שרשם מונדיאל מזהיר כאחד המנהיגים של נבחרת צרפת ב-2018 – אבל לא הצליח להוביל את יונייטד להצלחות.

בקיץ 2022 פוגבה חזר ליובנטוס, אבל סבל מפציעות, צבר 10 הופעות בלבד בכל המסגרות ושימש בורג משני מאוד. הפציעות גם מנעו ממנו לשחק במונדיאל האחרון.

גם אם יחזור לשחק בעוד ארבע שנים, אפשר לקבוע שפוגבה כבר לא ישוב לנבחרת צרפת. הוא סיים את דרכו בטריקולור עם 91 הופעות ו-11 שערים, זכייה במונדיאל 2018 וזכייה בליגת האומות ב-2021.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי