בפעם ה-13: פ.ס.ז' זכתה בגביע הצרפתי, פציעה מדאיגה לאמבפה

האלופה גברה 0:1 על סנט אטיין והשלימה דאבל בזכות שער של ניימאר. החלוץ ירד מהדשא ממרר בבכי לאחר תיקול מכוער, נעזר בקביים ובספק לרבע גמר ליגת האלופות

(גודל טקסט)

לעיני כ-5,000 צופים בסטאד דה פראנס, פריז סן ז'רמן זכתה הערב (שישי) בגביע הצרפתי אחרי שגברה 0:1 על סנט אטיין. בכך, האלופה השלימה דאבל רביעי בתולדותיה ותנסה להשלים טרבל מקומי ביום שישי הבא, כשתפגוש את ליון במסגרת גמר גביע הליגה.

זה היה משחק החזרה של הכדורגל הצרפתי מאז פגרת הקורונה, שכן בהתאחדות החליטו לסיים את הליגה. הפריזאים זכו בגביע ה-13 בתולדותיהם (שיא), כשסנט אטיין, שהגיעה לגמר ראשון מאז 1982, חלמה לעשות סנסציה – אך לא הצליחה להפתיע את חניכיו של תומאס טוכל. אבל אירוע אחר לגמרי גנב את סיפור המשחק, כשקיליאן אמבפה נפצע אחרי תיקול מכוער, ירד ממרר בבכי מכר הדשא, נעזר בקביים ועשוי להחמיץ את רבע גמר ליגת האלופות מול אטאלנטה בעוד כשלושה שבועות.

סנט אטיין כמעט עלתה ליתרון מפתיע בדקה החמישית כשבעיטה של דניס בואנגה פגשה את הקורה, והיא ביצעה לחץ גבוה והקשתה מאוד בדקות הראשון על התקפת פ.ס.ז', שלא הצליחה לייצר מצבים. ואז, בדקה ה-14, בהזדמנות הראשונה שלה, האלופה עלתה ל-0:1. קיליאן אמבפה הגיע למצב נהדר מול השוער, שהדף, אך רק עד ניימאר, שהמשיך מהריבאונד לרשת.

קיליאן אמבפה | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

באופן כללי המשחק של סנט אטיין היא מאוד אגרסיבי, לעיתים מדי, והכל התפוצץ בדקה ה-27. הבלם לואיק פראן, ביצע תיקול חריף, מכוער ומסוכן על אמבפה. החלוץ נותר שרוע על הדשא ובין שחקני שתי הקבוצות החלה מהומה גדולה, לאחריה נשלפו ארבעה כרטיסים צהובים. ואז, השופט ניגש ל-VAR כדי לצפות שוב באירוע ובחר להוציא לפראן כרטיס אדום מוצדק. מיד לאחר מכן הבלם באקט ספורטיבי ניגש לאמבפה והתנצל בפניו, אך החלוץ לא יכל להמשיך והוחלף כשהוא ממרר בבכי, כאמור. הבשורות הטובות הן שהוא עמד על הרגליים, כי זה היה נראה רע מאוד בהתחלה, אך פ.ס.ז' בהחלט צריכה לחשוש, שכן לאחר מכן הוא הלך בעזרת קביים.

האלופה לא נראתה טוב במחצית השנייה, בלשון המעטה, ולא הורגש ולו לרגע שהיא ביתרון מספרי על כר הדשא. כמעט שלא נרשמו מצבים טובים במחצית השנייה, למעט אחת בודדת של פאבלו סראביה, והתוצאה נותרה בעינה עד לסיום.

קיליאן אמבפה | GEOFFROY VAN DER HASSELT/AFP via Getty Images
שחקני פריז סן ז'רמן מתקוטטים עם שחקני סנט אטיין | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images
תומאס טוכל. מודאג ממצבו של קיליאן אמבפה | GEOFFROY VAN DER HASSELT/AFP via Getty Images
שחקני פריז סן ז'רמן חוגגים | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

הרכבים

פ.ס.ז': קיילור נבאס, טילו קהרר (קולין דגבה, 20), מרקיניוס, טיאגו סילבה, מיטשל באקר, אידריסה גיי, לאנדרו פארדס (מרקו וראטי, 75), אנחל די מריה, ניימאר, קיליאן אמבפה (פאבלו סראביה, 33), מאורו איקרדי.

סנט אטיין: ג'סי מולין, מתייה דבושי (ז'אן פיליפ קראסו, 83), לואיק פראן, ווסלי פופאנה, טימותי קולודז'ייצאק, יאן מ'ווילה, מהדי קמארה (איבן ניו, 46), איבן מאקון (הארולד מוקודי, 34), ריאד בודבוז (ארנאוד נורדין, 75), דניס בואנגה, רומן האמומה (ווהבי חזרי, 46).

ניימאר | הטוויטר הרשמי של פ.ס.ז'

מהלך המשחק

בדקה החמישית פריז סן ז'רמן נמלטה מספיגה מפתיעה ומוקדמת. דניס בואנגה ביצע מהלך אישי נהדר, חדר לרחבה ובעט כדור שטוח לעבר הפינה הרחוקה של קיילור נבאס, אך לצערו הוא נעצר בקורה. כמעט שסנט אטיין עלתה ליתרון.

ואז, בדקה ה-14, בניסיון הראשון שלה, פ.ס.ז' עלתה ל-0:1. קיליאן אמבפה הגיע למצב טוב מול ג'סי מולין ברחבה ובעט, אך השוער הדף. לצערו, הריבאונד הגיע רק לניימאר, שהמשיך מקרוב לרשת והעניק יתרון לקבוצתו.

ניימאר. קאמבק לא יתרחש | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images
ניימאר. מתרחק מקאמפ נואו | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images
ניימאר חוגג | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

בואנגה המסוכן מסנט אטיין הגיע למצב נוסף בדקה ה-16 ובעט, אך סחט הדיפה נאה מקיילור נבאס. בדקה ה-25 לאנדרו פארדס שלח כדור ארוך פנטסטי לאנחל די מריה, שנותר במצב של אחד על אחד מול השוער. הארגנטינאי בעט היטב מהעבר, אך ג'סי מולין סיפק הצלה נפלאה והדף לקרן.

בדקה ה-27 בלם וקפטן סנט אטיין, לואיק פראן, ביצע תיקול חריף, מכוער ומסוכן על קיליאן אמבפה. החלוץ נותר שרוע על הדשא ובין שחקני שתי הקבוצות החלה מהומה גדולה, לאחריה נשלפו ארבעה כרטיסים צהובים לעבר שחקני שתי הקבוצות. ואז, השופט ניגש ל-VAR כדי לצפות שוב באירוע ובחר להוציא לפראן כרטיס אדום מוצדק. מיד לאחר מכן הבלם באקט ספורטיבי ניגש לאמבפה והתנצל בפניו. החלוץ לא יכל להמשיך והוחלף על ידי פאבלו סראביה, אך הבשורות הטובות הן שהוא עמד על הרגליים, כי זה היה נראה רע מאוד תחילה.

קיליאן אמבפה | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images
קיליאן אמבפה על הדשא | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images
לואיק פראן מורחק | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images
קיליאן אמבפה | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

אחרי פתיחת מחצית שנייה לא טובה, פ.ס.ז' הגיעה למצב ראוי ראשון בדקה ה-58. ניימאר הכין כדור נאה לאנחל די מריה, שבעט מ-15 מטרים לשער, אך הכדור נבלם על ידי אחד משחקני הגנת סנט אטיין לקרן.

בדקה ה-72 פריז הגיעה למצב טוב נוסף. הפעם היה זה פאבלו סראביה שחדר לרחבה והיה מצב של אחד על אחד מול השוער. לספרדי היה זמן לתכנן, אך בעט לא מספיק טוב ושוב השוער מולין הדף והמשיך את היכולת הטובה שלו בין הקורות.

איבן מאקון, אנחל די מריה | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

סנט אטיין שיחקה באופן מרשים ביחס לכך שהייתה בעשרה שחקנים, הייתה מסוכנת יותר, עבדה טוב הגנתית, אך לצערה לא הצליחה להשיג את השוויון והתוצאה נותרה בעינה עד לשריקת הסיום.

ניימאר, ווסלי פופאנה | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי