פתיחה מאכזבת: ריימס השמיטה יתרון וסיימה ב-2:2 נגד מונאקו

פרדראג ראיקוביץ' | Valentin Desbriel/IconValentin Desbriel/Icon Sport via Getty Images

קבוצתו של ראיקוביץ' כבר הובילה 0:2 בבטחה במשחק גדול של טורה, אך ספגה פעמיים וקובאץ' זכה בנקודה בהופעת הבכורה שלו. אקס מכבי ת"א היה אשם בשער השני. 0:4 לנים על ברסט, 1:3 ללוריין נגד שטרסבורג. 1:2 לניס

(גודל טקסט)

בזמן שפריז סן ז'רמן מתכוננת לרגע הגדול ביותר בתולדותיה – גמר ליגת האלופות, הרי שעונת 2020/21 בליגה הצרפתית יצאה לדרך כבר ביום שישי. היום (ראשון) נמשך מחזור הפתיחה עם ארבעה משחקים. במשחק המוקדם נפרדו ריימס ופרדראג ראיקוביץ' בתיקו 2:2 נגד מונאקו. לאחר מכן, נים הביסה 0:4 על ברסט, כשבמקביל לוריין ניצחה 1:3 בביתה את שטרסבורג. במשחק הנעילה של היום ניס השלימה מהפך בבית וניצחה 1:2 את לאנס העולה החדשה.

מונאקו – ריימס 2:2

השוער הסרבי וקבוצתו סיימו את העונה אשתקד במקום השישי ורצו לפתוח גם את העונה הנוכחית ברגל ימין אך שמטו יתרון כפול ונאלצו להסתפק בנקודה בלבד מול המארחת שדורגה אשתקד במקום התשיעי. כבר בדקה החמישית ההגנה של מונאקו נותרה חסרת אונים כאשר בולאיה דיה קיבל מסירת עומק נהדרת מאל בילאל טורה ובעט לרשת בקלות, 0:1. בדקה ה-21 היתרון הוכפל, כשהפעם טורה הפעיל לחץ מצוין, חטף את הכדור משחקן ההגנה, התקרב ובעט כדור שטוח ליד הקורה, 0:2.

מונאקו לא ויתרה. עמוק בתוספת הזמן של המחצית הראשונה ראינו שוב ששתי נגיחות ברחבה מולידות שער. הבלם אקסל דיסאסי שלח נגיחה מצוינת ולראיקוביץ' לא נותר סיכוי. בדקה ה-55 המשחק הוכרע, הפעם ראיקוביץ' פישל כשלא סגר את הפינה הקרובה ואפשר לבלם בנואה בדיאשיל שעצר את הכדור נפלא, לקבוע שוויון.

ניקו קובאץ' | VALERY HACHE/AFP via Getty Images

ניס – לאנס 1:2

אחרי עונה יחסית מוצלחת שהסתיימה במקום החמישי, פטריק ויירה וניס סימנו וי על פתיחת העונה החדשה בבית. מול האדומים-שחורים עמדה לאנס העולה החדשה, שקיוותה להשיג לפחות נקודה ראשונה לעונה, אך לצערה היא ספגה מהפך מיריבתה. כבר בדקה ה-11 האורחת עלתה ליתרון מפתיע במשחק כשגאל קאקוטה דייק מהנקודה הלבנה והכניס את ניס ללחץ, שהשתחרר יחסית מהר לאחר שאמין גוירי הבקיע שער נהדר בדקה ה-23 ואיזן. הלחץ של המקומיים המשיך בכל דקות המשחק לאחר שהשיגו את השוויון, אך הכדור סרב להיכנס במרבית דקות המשחק. בדקה ה-75 הגיע הרגע המיוחל, כאשר פעם נוספת גוירי היה האיש החם וסובב עם רגלו הימנית את שער הניצחון עבור קבוצתו.

נים – ברסט 0:4

עד לפני הפסקת הליגה בעונה שעברה, נים הייתה נראית כיורדת בטוחה, אך למזלה בחסות הקורונה היא סיימה במקום ה-18 ושרדה. את העונה החדשה היא פתחה עם ניצחון ביתי אדיר. כבר אחרי חצי שעה היה ברור איזו קבוצה נחושה יותר – קווין דנקי הקדים את הבלם היריב וסיים בצורה נפלאה כבר בדקה השמינית, ובדקה ה-31 בירגר מלינג כבר קבע 0:2. בדקה ה-69 רומן פיליפוטו הרשית בפעם השלישית עבור הקבוצה מדרום מצרפת, ובדקה ה-84 מוסה קונה קינח עם הרביעי וחתם את המשחק. ברסט איבדה את ברנדן שרדונה בדקה ה-77 בכרטיס אדום ישיר.

שחקני נים חוגגים | SYLVAIN THOMAS/AFP via Getty Images

לוריין – שטרסבורג 1:3

העולה החדשה לוריין, שסיימה במקום הראשון את העונה שעברה בליגה השנייה, המשיכה את המומנטום הנהדר שצברה עם ניצחון חשוב במשחק הפתיחה הביתי. מולה עמדה שטרסבורג, שהציגה יכולת לא רעה ב-27 המחזורים ששיחקה בעונת 2019/20, אותה סיימה במקום העשירי. בדקה ה-30 של המשחק נשבר הקרח, כאשר האורחת הייתה הראשונה לכבוש אחרי בעיטה טובה של מהדי שהירי בן ה-24. לוריין הגיבה בפתיחת המחצית השנייה כשיוהן וויסה איזן בדקה ה-51 מטווח קצר, ותשע דקות לאחר מכן גם השלימה מהפך בזכות פנדל מדויק של אדריאן גרביץ' האוסטרי. שטרסבורג עשתה מעט קולות של חזרה, אך בדקה ה-87 פייר-איב האמל כבש את השלישי עבור הכתומים והבטיח לקבוצתו את כל שלוש הנקודות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי