ניימאר: "מתחרט שלא בעטתי לו בפנים". בצרפת קטלו: אדומים מבושה

ניימאר ואלברו גונזאלס מתעמתים | Xavier Laine/Getty Images

לראשונה מאז 78/79, פ.ס.ז' הפסידה בשני מחזורי הפתיחה מבלי שכבשה, אך ההרחקות היו הסיפורים. הברזילאי טוען: "גונזאלס קרא לי 'קוף *****, אותי הכי קל להרחיק". לאונרדו זעם על השופט והתחמק מהשאלה על טוכל

קבוצות: פריז סן ז'רמן
(גודל טקסט)

רק לפני שלושה שבועות פריז סן ז'רמן הייתה קרובה לזכות לראשונה בתולדותיה בגמר ליגת האלופות, וכעת פתיחת עונת 2020/21 היא פשוט סיוט עבור האלופה. גם בחלומות הכי שחורים שלו לא האמין תומאס טוכל, על אף הסגל החסר בשל מגיפת הקורונה, שקבוצתו, שנכנעה אתמול (ראשון) 1:0 למארסיי, תפתח את העונה עם שני הפסדים רצופים. מאז עונת 1978/79 לא קרה שפ.ס.ז' פתחה את העונה עם שני הפסדים על האפס. ואם כל זה לא מספיק, כמובן שאי אפשר להתעלם מחמשת הכרטיסים האדומים והמהומה הענקית בסיום. 17 כרטיסים נשלפו אתמול על כר הדשא – שיא בליגה הצרפתית במאה ה-21.

בין המשתוללים היה גם ניימאר, שהחלים מהקורונה ופתח בהרכב אך ספג אדום מטופש בתוספת הזמן. הברזילאי לא התנצל על מה שקרה ואמר לאחר המשחק: "החרטה היחיד שלי היא שלא הכיתי את החמור הזה (אלברו גונזאלס) בפנים". בלם מארסיי כעס לאחר המשחק ואמר שניימאר חייב לדעת איך להפסיד. "ב-VAR ראו את התוקפנות שלי כביכול, מה עם הגזען שקרא לי קוף *? הכי קל להרחיק אותי, ומה קורה איתו?", כתב עוד בטוויטר.

"אדומים מבושה", הייתה אחת הכותרות ב"לאקיפ", לצד "מארסיי מכבה את פריז". "עד היום פ.ס.ז' שמרה את הערבים האדומים שלה לימי ההולדת של ניימאר. הפעם היא איבדה את העצבים ובעיקר את הדרך שלה. נכתב כי השוער סטיב מנדנדה היה ענק (זכה לציון 9) מול ניימאר הלא אחראי שקיבל את הציון 3. כרגע הקבוצה מדורגת רק במקום ה-18.

לאונרדו זעם: "השופט איבד לחלוטין את המשחק. כשיש 14 צהובים וחמישה אדומים זה אומר משהו. לאחר מכן, כמובן שלא אגן על התנהגות לא ראויה. אני חושב שלשופט לא היה את הניסיון הדרוש כדי לקבל משחק כזה. יש מספיק שופטים בצרפת".

"איבדנו את הראש, אני אפילו לא מתכוון להגיב על מה שקרה. יש תמונות ונראה מה קרה. גונזאלס חיפש את ניימאר כל הזמן והשופט התעלם מזה. נטפל בשחקנים שלנו נקודתית ובאופן פנימי. המוסר הוא תמיד נגד פ.ס.ז' משום מה".

פתיחת העונה: "המצב חמור מאוד, אפס נקודות בשני מחזורים זה משהו שאף אחד לא ציפה לו. האם תומאס טוכל בסכנה? אני לא מתכוון לדבר על זה אחרי המשחק. זה בסך הכל המחזור הראשון של רוב הליגות באירופה. לא היה לנו זמן לנשום אחרי ליגת האלופות, סבלנו בגלל הקורונה. אסור לשכוח את מה שעבר עלינו. כשזה אנחנו – הכל תמיד גרוע יותר כביכול. אני חושב שהיה לנו משחק טוב אבל ברור שזה לא מספיק".

משחק סוער ופראי | Anthony Dibon/Icon Sport via Getty Images

טוכל אמר: "ניימאר דיבר איתי והבהיר שוב ושוב שהוא סבל מהערות גזעניות ועוד עלבונות. אסור לתת במה לגזענות בשום מקום בחיים שלנו. אני מתחרט על הדקות האחרונות של המשחק כי זה עלה לנו ביוקר. יש לנו הרבה שחקנים דרום אמריקאים בסגל ואולי זו הסיבה לעצבים אבל מצד שני זה גם כוח עבורנו, יש לנו אנרגיה ואופי. במחצית אמרתי לשחקנים שאנחנו טובים יותר אבל לא הצלחנו לנצח. אני מרוצה מניימאר ודי מריה, הם עשו הכל. בכדורגל אתה יכול להפסיד בגלל מזל רע. כמובן שאני לא אוהב את התוצאה ואת מה שקרה בתוספת הזמן".

האם הוא מתחרט שנתן לשחקנים חופשה כזו לאור מה שקרה: "הקבוצה הייתה יוצאת דופן בטורניר בליסבון. היינו ממש חצי מתים יומיים-שלושה אחרי הגמר. אין ספק שהשחקנים היו ראויים למנוחה, והם חזרו לצרפת מאוד נחושים. אנחנו המועדון היחיב משמונה האחרונות בצ'מפיונס שלא שיחק ארבעה חודשים. אסור לתת לדברים להתערבב – המשחק והתוצאה הם דברים שונים. כדורגל הוא הענף היחיד שבו גם אחרי הופעה כזו אתה עלול להפסיד".

בצל כל הבלאגן מי שערך את הופעת הבכורה בקבוצה היה אלסנדרו פלורנצי ששיחק לא רע בכלל. הוא זכה למחמאות בתקשורת וכן מלאונרדו. "תודה לך פריז על קבלת הפנים והחום שלך. להיות כאן זה כבוד גדול. אני מאוכזב מהתוצאה אבל עלינו לקום במהירות וכבר לחשוב על הקרב הבא", סיכם.

תומאס טוכל | Anthony Dibon/Icon Sport via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי