טוכל: "הקאמבק של אמבפה מרשים". בצרפת פרגנו: חזרה רועמת

קיליאן אמבפה דוהר | Pascal Della Zuana/Icon Sport via Getty Images

החלוץ שנראה נהדר במשחקו הראשון העונה סחט שבחים. "אחרי אימונים ספורים בלבד הציג יכולת מסנוורת", נכתב, כשפ.ס.ז' "הזכירה מי האלופה". המאמן: "העמדה הכי טובה שלו? ליד ניימאר". וגם: הנתון המרשים של די מריה

קבוצות: פריז סן ז'רמן
(גודל טקסט)

פתיחת העונה שלה הייתה קשה ומאוד לא אופיינית אך נראה שסוף סוף פריז סן ז'רמן השאירה את הבעיות מאחור. אלופת צרפת הביסה אתמול (ראשון) 0:3 את ניס וחיברה ניצחון ליגה שני ברציפות. הפעם היא גם שיחקה כדורגל מצוין. פ.ס.ז' למעשה נכנעה רק פעם אחת לניס ב-15 המשחקים האחרונים, כשהמאזן שלה עומד על 12 ניצחונות ושתי תוצאות תיקו. עבור הקשר מרקו וראטי היה מדובר בערב מיוחד, כשעם משחקו ה-318 בקבוצה הפך לשחקן עם מספר ההופעות החמישי הכי גבוה במועדון, בצוותא עם ברנרד למה. "פ.ס.ז' התחילה את העונה רשמית והזכירה מי האלופה. הפעם, בניגוד למשחק הקודם, אין שום מחלוקות", נכתב ב"לאקיפ".

כוכב המשחק היה קיליאן אמבפה שסחט את הפנדל והבקיע וגם היה מעורב בשער של אנחל די מריה. במשחקו הראשון העונה, אחרי שנעדר ממחזורי הפתיחה משום שחלה בקורונה – הצרפתי זהר. בתקשורת פרגנו. "אמבפה היה הנשק הקטלני בצד שמאל. הוא חזר אחרי אימונים ספורים בלבד אך הציג יכולת מסנוורת והראה את האיכות שלו", פרגנו בכלי התקשורת. "שובו של אמבפה הנוצץ", נכתב ב"פראנס פוטבול". "הוא שינה את קבוצתו לחלוטין. עד להגעתו היא לא הייתה אטרקטיבית. חזרה רועמת, בקיצור". גם אנחל די מריה בלט עם שער ובישול. הארגנטינאי היה מעורב ב-104 שערי ליגה מאז הצטרף בקיץ 2014 – כבש 48 ובישל 56. רק קיליאן אמבפה (110) ואדינסון קבאני (125) מציגים סטטיסטיקה טובה בעניין הזה.

לאחר המשחק אמר אמבפה: "שמחתי לחזור, זה נהדר לשוב לכר הדשא ולעזור לחבריי לקבוצה ולמועדון. כבשתי וניצחנו כך שזה היה מצוין מבחינתי. אנחנו משחזרים את התחושה והכדורגל שלנו לאט לאט, משחק אחר משחק. כמובן שאנחנו יכולים לשחק טוב יותר.

טוכל נשאל על העמדה הטובה ביותר עבור הכוכב הצרפתי ואמר: "מבחינתי העמדה הכי טובה של אמבפה היא קרוב לניימאר! אם אין לנו את ניי, עלינו למצוא משהו אחר. אני מאוד אוהב את זה כשהוא משחק כחלוץ שני. התחלנו ב-4:4:2 ואחרי הפציעה של אידריסה גווי עברו ל-4:3:3 אבל זה לא משנה לו. מאורו (איקרדי) אוהב לשחק בשפיץ ואמבפה הולך הרבה שמאלה. אני מקווה שהוא ימשיך לשחק ככה".

המאמן החמיא לכוכביו וכן למאמץ הקבוצתי: "אני לא מופתע מאמבפה אבל זה מרשים. גם מה שאנחל די מריה עשה לא קל – הוא שיחק שלושה משחקים ברציפות אחרי שבקושי התאמן. הוא תמיד מראה שהוא מסוגל לעשות דברים יוצאי דופן, וכך גם קיליאן. הוא עשה את ההבדל עם הביטחון והרעב שלו להבקיע. עכשיו יש לנו שבוע להתכונן למשחק הבא. ראיתי הרבה מהקבוצה שלי, התאמצנו מאוד, זה היה ניצחון ראוי שהיה לא קל אבל הגיע לנו. יכולנו לכבוש הרבה יותר שערים במחצית הראשונה. אני שמח שקיילור נבאס מצידו רשם הצלות יוצאות דופן. הצלחנו לשלוט במגרש ברוב הדקות".

ביום ראשון תפגוש פ.ס.ז' את ריימס כך שיש לה זמן לנוח. ניימאר שריצה את עונש ההשעייה שלו (שני משחקים) – צפוי לחזור להרכב. אגב, בנוגע לברזילאי, בצרפת בדקו באמצעות שלושה למומחים בקריאת שפתיים. מסתמן כי אלברו גונזאלס הקניט את הברזילאי וקרא לו "מונו" בספרדית, כלומר "קוף". כזכור, ניימאר התרגז על הקריאות הגזעניות ולאחר מכן הורחק, אלא שהשופט לא השתכנע ולכן הבלם של מארסיי נותר על המגרש.

קיליאן אמבפה ואנחל די מריה | Pascal Della Zuana/Icon Sport via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי