ניימאר נפצע ומירר בבכי, פריז סן ז'רמן הפסידה לליון

ניימאר | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

סגנית אלופת אירופה אירופה ירדה למקום השלישי, נקודה מעל מארסיי. הברזילאי נפגע בדקה ה-96, ניס הפסידה שוב, הפעם לראן, ראיקוביץ' הדף פנדל בהפסד של ריימס. ליל שמרה על הצמרת עם ניצחון על בורדו

(גודל טקסט)

אחרי שמארסיי המשיכה את הריצה המרשימה שלה עם 1:2 על מונאקו, המחזור ה-14 בליגה הצרפתית ננעל הערב (ראשון) עם שישה מפגשים. במשחק המוקדם, ניס האומללה העמיקה את המשבר שלה כשנוצחה 1:0 בבית על ידי ראן. בנוסף, פרדראג ראיקוביץ' וריימס נכנעו 2:1 לברסט, לוריין הביסה את נים, שטרסבורג ומץ נפרדו ב-2:2 וגם דיז'ון ונאנט סיימו בחלוקת נקודות וליל ניצחה 1:2 את בורדו. במשחק המרכזי, פריז סן ז'רמן הופתעה בפארק דה פראנס והפסידה 1:0 לליון, שעלתה למקום השני בטבלה.

פריז סן ז'רמן – ליון 1:0

ניימאר מתווכח עם השופט, בנואה בסטיאן | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

יומיים מטורפים עברו על סגנית אלופת אירופה במפגש עם איסטנבול בשאקשהיר בליגת האלופות. הקבוצה של תומאס טוכל אמנם סיימה את שלב הבתים בפסגה, אך בזירה המקומית, העניינים מתחילים להסתבך עבור האלופה הבלתי מעורערת.

ליון הגיעה הערב לפארק דה פראנס לקרב צמרת מרתק בהרכב החזק ביותר, כשמנגד, גם פ.ס.ז עלתה בהרכב הראשון נטול קיליאן אמבפה, אך עם ניימאר, די מריה ומויזה קין, ולמרות זאת, כבר בדקה ה-35, טינו קאדוורה כבש את הראשון מבישול של אקאמבי, ולאחר מכן, האורחת התעסקה בעיקר בלשמור את היתרון ולתסכל את הפריזאים, שסבלו מעב חלש של ניימאר ובעיקר התעסקו בויכוחים עם השופטים ובכרטיסים צהובים. אמבפה עלה מהספסל בדקה ה-65, אך גם הוא לא הושיע. בדקה ה-96, ההפסד הכואב נחתם בפציעה כואבת לניימאר הברזילאי, שירד מכר הדשא באלונקה כשהוא לא מצליח לעצור את הדמעות. פריז סן ז'רמן נכנעת בסיום 1:0 לליון ויורדת למקום השלישי בטבלה, עם נקודה אחת יותר ממארסיי שצריכה להשלים שני משחקים.

ניס – ראן 1:0

פיטוריו של פטריק ויירה לא עזרו למארחת האומללה, שרשמה הפסד שביעי בשמונת המשחקים האחרונים בכל המסגרות, לאחר שהיא כזכור נוצחה בסוף השבוע האחרון גם באצטדיון המושבה על ידי הפועל באר שבע וסיימה רביעית בליגה האירופית. המארחת קיוותה לצאת לדרך חדשה, אך לאמבאייה ניאנג היו תוכניות אחרות ושער הבכורה שלו העונה (28) עשה את ההבדל בין הקבוצות.

ניס נותרה במרכז הטבלה עם 18 נקודות, אבל היא קרובה יותר לקו האדום מאשר לצמרת הגבוהה. במחזור הבא היא תקווה להתאושש בחוץ מול נים החלשה ששקועה בתחתית. מן העבר השני, ראן טיפסה זמנית למקום השמיני עם 22 נקודות, עצרה רצף עגום של שמונה משחקים ללא ניצחון בכל המסגרות (שבעה הפסדים) ותקווה להמשיך את המומנטום באמצע השבוע נגד מארסיי.

שחקני ראן חוגגים | Agence Nice Presse / Contributor

ברסט – ריימס 1:2

פרדראג ראיקוביץ', אקס מכבי תל אביב, אמנם הצליח להדוף פנדל, אך לא מנע מקבוצתו הפסד שלישי בחמשת המשחקים האחרונים בהם ריימס לא הצליחה לנצח. פרנק הונוראט העלה את את ברסט ליתרון בדקה ה-30 עם טיל אדיר מ-28 מטרים אל הרשת של ראיקוביץ', שאף שוער לא יכל לעצור. שש דקות לאחר מכן סטיב מוני החמיץ פנדל מול ראיקוביץ' שהדף. ואז, בדקה ה-65, ריימס השוותה בשער עצום של ארבר זנלי, שסובב כדור מדגל הקרן אל הרשת וכבש את אחד משערי השנה באירופה. השער המכריע הגיע בדקה ה-77, כאשר ראיקוביץ' הדף כדור אל רגליו של סטיב מוני, שכיפר על הפנדל וגלגל בקלות מקרוב מול רשת חשופה את שער הניצחון של ברסט.

פרדראג ראיקוביץ' | Matthieu Mirville/Icon Sport via Getty Images

ליל – בורדו 1:2

ליל שעלתה לשלב הנוקאאוט של הליגה האירופית מהמקום השני, ממשיכה ללהוט גם בליגה כאשר רשמה ניצחון עם ניצחון ליגה שלישה בארבעת המשחקים האחרונים. ג'ונתן במבה העלה את ליל ליתרון מהיר כבר בדקה ה-17 עם החמישי שלו העונה לאחר בעיטה אלגנטית שפגעה בקורה ונכנסה פנימה. בורדו חזרה למשחק בזכות דחיקה של טומה באשיץ' אחרי קרן של חאתם בן ארפה בדקה ה-30, אך ליל סגרה את הסיפור במחצית הראשונה, גם כן מכדור קרן. כובש הראשון במבה מצא את ראשו של ז'וזה פונטה שקבע את תוצאת המשחק בדקה ה-45.

שחקני ליל חוגגים | DENIS CHARLET/AFP via Getty Images

תוצאות נוספות

שטרסבורג – מץ 2:2
נאנט – דיז'ון 1:1
לוריין – נים 0:3

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי