עוזרו של טוכל: "התעלמו מכל הבעיות, היה מתח אדיר עם לאונרדו"

תומאס טוכל, זולט לואו | Dave Winter/Icon Sport via Getty Images

בעוד הגרמני שומר על שתיקה, זולט לואו תקף: "הופתענו מהעיתוי, לטעמי סיימנו את השנה בצורה חסרת תקדים בהתחשב בפציעות, בקורונה ובקיץ שעבר עלינו. אם היו מציעים לי להישאר כמאמן לא הייתי עושה זאת"

קבוצות: פריז סן ז'רמן
(גודל טקסט)

פריז סן ז'רמן החלה אתמול (שבת) רשמית עידן חדש כשמינתה את מאוריסיו פוצ'טינו למאמן הקבוצה, עשרה ימים לאחר פיטוריו של תומאס טוכל. בעוד המאמן הגרמני, שיחסיו עם המנהל המקצועי לאונרדו היו לא טובים, בלשון המעטה, שומר על שתיקה – זולט לואו ששימש כיד ימינו נמצא עם בטן מלאה על המועדון והחליט לפתוח את הכביסה המלוכלכת. הוא אמר שלא היה נשאר כמאמן ראשי גם אם היו מבקשים ממנו, מספר על ההפתעה הגמורה מצדם וכל על הקשיים לאורך העונה.

לואו חזר לרגע הפיטורים: "הופתענו שקיבלנו מלאונרדו את ההודעה לאחר הניצחון על שטרסבורג
(0:4). השגנו הצלחות היסטוריות עבור המועדון על אף הקשיים. זה נראה לנו לא מובן. התעלמו מכל הפציעות שחווינו, מווירוס הקורונה. אני חושב שזה היה הישג לסגור את השנה כפי שעשינו – לא פחות מזה, זו האמת".

ההחלטה לעזוב: "לא הייתי ממשיך גם אם היו מציעים לי. זה לא היה בראש מעייני, רציתי להמשיך עם טוכל. הייתה לי הזדמנות להישאר כמאמן בזלצבורג או לייפציג אבל העדפתי שלא. זו חובתי לדעת להיות לצדו גם בתקופות הרעות. הקשר שלנו חזק מאוד, נתתי לו את המילה שלי. אני מרגיש חלק מההצלחות שלו וכך גם חלק מהכישלונות. הוא הביא אותי למועדון הזה (פ.ס.ז') לפני שנתיים וחצי ואני לצידו עד הסוף".

תומאס טוכל, לאונרדו
טוכל ולאונרדו. למאמן נעשה עוול | GABRIEL BOUYS/AFP via Getty Images

עוזר המאמן פירט על המשברים: "מי שעקב בתקופה האחרונה ידע שיש מתח בין המנהל המקצועי למאמן. שוק ההעברות לא היו כפי שציפינו לו לאחר ששחקנים גדולים עזבו", אמר בפתח דבריו והתכוון לאדינסון קבאני וטיאגו סילבה. "זה יצר מתחים בין ראשי הצוותים השונים. לא היו למנהל המקצועי את אותם הרעיונות כמו המאמן. אני לא יכול להיכנס לעוד פרטים, אבל הפערים גדלו עם הזמן. לאונרדו בעצמו רצה לעבוד עם מאמנים אחרים. בואו נודה בזה, הקשר לא היה בר קיימא בטווח הארוך ובמוקדם או במאוחר הביצועים היו נפגעים".

לסיכום אמר: "אם אני חושב על זה הרי שהיה עדיף להיפרד עכשיו בראש מורם ועם זיכרונות נפלאים. הרווחתי את האמון של כל כך הרבה שחקנים גדולים כמו קיליאן אמבפה, מרקו וראטי, פרנסל קימפבה ואחרים, הם הודו לי על עבודתי. כשקראתי את כל ההודעות הבנתי עד כמה הצלחנו מעבר לתארים שהשגנו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי