ניימאר שב לסגל, פוצ'טינו מחפש תואר ראשון בקריירה, מול מארסיי

ניימאר | Xavier Laine/Getty Images

פ.ס.ז' תפגוש את הקבוצה של וילאש בואש בסופר קאפ הצרפתי ברביעי. הברזילאי כשיר לחלוטין אך לא בטוח שייפתח, המאמן יגשים חלום? נבאס: "לא חושבים על נקמה". הפורטוגלי: "הקלאסיקו תמיד חם, נקווה שלא יתדרדר"

(גודל טקסט)

תואר ראשון בכדורגל הצרפתי יחולק מחר (רביעי) כאשר האלופה פריז סן ז'רמן תפגוש את מארסיי שסיימה במקום השני בטבלה בעונה שעברה (ב-22:00). לפני ארבעה חודשים במסגרת המחזור השני ניצחה מארסיי של ווילאש בואש 0:1 במשחק מטורף שגלש לפסים אלימים במהלכו נשלפו חמישה כרטיסים אדומים. אחד מהם היה ניימאר שהתעמת עם אלברו והאשים אותו באמירות גזעניות. אותו ניצחון, אגב, היה הראשון של מארסיי על יריבתה מאז אוקטובר 2011. פ.ס.ז' שנייה בטבלה בעוד מארסיי שישית.

השוער קיילור נבאס הבהיר במסיבת העיתונאים: "אנחנו רגועים וחיוביים ולא חושבים על נקמה אלא רוצים לנצח ולזכות בתואר". עם נבאס בין הקורות לפ.ס.ז' יש 70% הצלחה בעוד בלעדיו האחוזים צונחים ל-40%. על כך אמר: "לכל השחקנים בסגל הזה יש יכולות. אני מנסה לתת את המיטב על המגרש וכן בחדר ההלבשה ומנסה להשתפר בכל יום. אני אוהב לעבוד קשה ומרגיש שיש לי אחריות".

במועדון קיבלו חדשות טובות אחרי שניימאר התאושש לחלוטין מהפציעה שגרמה לו להעדר מחמשת המשחקים האחרונים. העונה יש לו תשעה שערים וחמישה בישולים ב-12 הופעות בלבד ושערו הבא יהיה ה-80 שלו בקבוצה (97 משחקים עד עתה). השוער התייחס לחברו: "הוא מקצוען גדול, אני רואה אותו באימונים במאה אחוז ורוצים שיחזור להיות איתנו על המגרש כמה שיותר מהר. הוא עובד מצוין".

מאוריסיו פוצ'טינו, קיילור נבאס | Xavier Laine/Getty Images

בתזמון מצוין, גם ליאנדו פארדס ופרנסל קימפבה יעמדו לרשותו של המאמן מאוריסיו פוצ'טינו שמחפש לזכות בתואר ראשון בקריירה שלו. שניהם עשויים לפתוח בהרכב בעוד לגבי ניימאר ההערכות הן שיתחיל על הספסל והחלק הקדמי יהיה שוב בהובלתם של אנחל די מריה, מויזה קן וקיליאן אמבפה. חואן ברנט, מנגד, ימשיך להיעדר וכך גם ראפינייה שעדיין לא יצא שלילי לקורונה. פוצ'טינו הפסיד כזכור בגמר ליגת האלופות עם טוטנהאם נגד ליברפול וכן בגמר גביע הליגה ב-2015/16 נגד צ'לסי.

פוצ'טינו אמר: "אני זוכר היטב את המשחקים המיוחדים האלה. ברור לי שלא מדובר בעוד משחק. יש חשיבות מיוחדת לקהל אמנם אבל גם לשחקנים כמובן. המשחקים האלה הם מקור לגאווה, זה מעבר לתואר. הכי חשוב זה לנצח ולספק את האוהדים שלנו. התמקדנו בדברים שעלינו לשפר, כבר שיחקנו שני משחקים וזה השלישי. עלינו גם לשלוט ברגשות. אנחנו מוכנים".

על ניימאר ואמבפה: "ניימאר זמין, נחליט ברביעי בבוקר האם ישחק או לא. אנחנו חושבים על כמה אפשרויות, כמובן שאנחנו רוצים להיות תחרותיים והוא שחקן חשוב. אמבפה במצב מושלם".

קיליאן אמבפה | Baptiste Fernandez/Icon Sport via Getty Images

מנגד, אנדרה וילאש בואש אמר: "הקלאסיקו הזזה תמיד חם. עשינו דברים גדולים נגד פ.ס.ז'. המשחק ההוא נותן לנו השראה כי ניצחנו, אבל עלינו להשתפר כי היו כמה מצבים שהגנתית לא עמדנו היטב. אני מקווה שהפעם המשחק לא יתדרדר (לאלימות)". המאמן התייחס גם לפיטוריו של תומאס טוכל: "הופתעתי מהתזמון, כשמאמן עוזב זה אף פעם לא טוב, הוא עשה דברים גדולים, אבל היי..(התכוון לומר שככה זה כדורגל)".

מארסיי לא זכתה בתואר כבר תשע שנים. המאמן התייחס ללחץ אפשרי שיש על שחקניו. "מארסיי לא מניפה גביעים מאז שפ.ס.ז' זכתה בכל תואר אפשרי בצרפת. זו אחת הליגות הכי לא מאוזנות בעולם. התקציב שלהם גבוה הרבה יותר משלנו. אנחנו רגועים לפני המשחק ולא טועים או נופלים ללחץ מיותר". פלוריאן תובאן שכבש העונה שישה שערים במדי הקבוצה, יפתח יחד עם דימיטארי פאייט לו חמישה שערים. ז'ורדן אמאבי ייעדר.

וילאש בואש. "הקלאסיקו תמיד חם" | Marcio Machado/Eurasia Sport Images/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי