הצמרת רותחת: 0:5 ענק לליון על סנט אטיין, ליל נצמדה לפ.ס.ז'

מרסלו חוגג | Philippe DESMAZES / AFP) (Photo by PHILIPPE DESMAZES/AFP via Getty Images

הקבוצה של רודי גרסיה סיפקה הצגה גדולה בדרבי ורחוקה שתי נק' מהפסגה. האלופה ראשונה עם 45 נק', חניכיו של כריסטוף גאלטייה עם מספר נקודות זהה במקום השני אחרי 0:1 קשה על ראן. ראיקוביץ' וריימס ברחוו מהתחתית

(גודל טקסט)

לאחר שמונאקו ניצחה אמש (שבת) את מארסיי, המחזור ה-21 בליגה הצרפתית ננעל היום עם מספר משחקים מסקרנים. במוקד, ליון פירקה לחתיכות את סנט אטיין עם 0:5 בדרבי הלוהט. במשחק המוקדם, בורדו גברה 1:2 על אנז'ה ורשמה ניצחון שלישי ברצף. לאחר מכן, פרדראג ראיקוביץ' וריימס גברו 0:1 על ברסט וברחו מהתחתית וליל נצמדה לפריז סן ז'רמן בפסגה אחרי 0:1 על ראן. כמו כן, שטרסבורג נפרדה ב-1:1 מדיז'ון ומץ ניצחה את נאנט.

סנט אטיין – ליון 5:0

איזו תצוגה גדולה בדרבי של חניכיו של רודי גרסיה, אשר נותרו במקום השלישי ובמרחק של שתי נקודות מפריז סן ז'רמן המוליכה ושתי נקודות מליל השנייה. המארחת פשוט התרסקה ורשמה הפסד שלישי ברציפות ומשחק שישי ברצף ללא ניצחון. היא פשוט לא התקרבה לעבר השער של ליון ולא היוותה יריב ראוי לקבוצה שהגיע בעונה הקודמת עד לחצי גמר ליגת האלופות.

טינו קאדוורה החל את החגיגה בדקה ה-25 עם נגיחה מקרוב לרשת, ו-11 דקות לאחר מכן לאו דובואה בישל למרסלו את ה-0:2, והבלם הברזילאי כבש שער גדול עם בעיטה פנטסטית לרשת. בדקה ה-59 השער השני שוחזר, כשמרסלו ההשלים צמד ושוב קיבל אסיסט מדובואה, שהפעם הגביה כדור חופשי לרחבה והברזילאי היה שם כדי לסיים עם שער ולקבוע 0:3. קאדוורה כבש את הרביעי והשלים צמד משלו בדקה ה-68 אחרי בישול של ממפיס דפאי וסיומת מתוך הרחבה. החמישי הגיע בדקה ה-82, והפעם היה זה דניס בואנגה שכבש שער עצמי וסבל מחוסר מזל.

שחקני ליון חוגגים | Romain Biard/Icon Sport via Getty Images

ראן – ליל 1:0

ניצחון שלישי ברציפות לקבוצה של כריסטוף גאלטייה, אשר הכניעה את המארחת אחרי שבעה משחקים רצופים ללא הפסד. כעת, ליל נצמדה לפריז סן ז'רמן הראשונה כאשר לשתיהן 45 נקודות. אי אפשר להגיד שראן לא הייתה במשחק, והיא אפילו הייתה מסוכנת יותר, אך לבסוף שלוש הנקודות הלכו לקבוצה אחת, והן הגיעו אליה בזכות שער ניצחון של ג'ונתן דייוויד כבר בדקה ה-16. כדור קרן הוגבה לעבר השער, השוער הרחיק עד לרגליו של הקנדי שהמשיך מקרוב את הריבאונד לרשת וקבע את תוצאת המשחק.

ג'ונתן דייוויד | Matthieu Mirville/Icon Sport via Getty Images

ריימס – ברסט 0:1

אחרי פתיחת עונה רעה במיוחד, פרדראג ראיקוביץ' וחבריו השיגו שלוש נקודות ואפשר להגיד שברחו מהתחתית, כאשר הגדילו את הפער מהקו האדום לתשע נקודות וקיבלו הרבה אוויר לנשימה במטרה להתקדם בטבלה. האורחת, מנגד, רשמה הפסד שלישי ברציפות ונמצאת במגמת ירידה, אך בכל זאת נמצאת במקום ה-13 – מקום אחד מעל ריימס בטבלה. השער היחיד במשחק היה מעט מצחיק והוא נכבש על ידי נתניאל אמבוקו, בו פגעה בעיטה אדירה של חברו לקבוצה, ובכך הוא הסיט את הכדור אל הרשת.

שחקני ריימס חוגגים | Baptiste Fernandez/Icon Sport via Getty Images

בורדו – אנז'ה 1:2

בורדו של ז'אן לואיס גאסט מתקשה לגלות יציבות העונה. מצד אחד, היא הצליחה להוציא נקודות נגד האלופה פריז סן ז'רמן וליון, אך גם הפסידה למספר קבוצות נחותות ממנה בטבלה. למשחק היום היא הגיעה לאחר שרשמה ניצחונות נגד לוריין וניס במחזורים הקודמים, ונראה שה"ז'ירונדינים" עלו על הדרך הנכונה.

כבר מהרגע הראשון ניתן היה להבין שבורדו הגיע חדה יותר. בדקה השמינית הגיע השער הראשון במשחק, כאשר הוואנג אוי-ג'ו מדרום קוריאה הבקיע את שערו השישי העונה. כחמש דקות בלבד לאחר מכן יאסין אדיל סיפק בישול נפלא לאוי-ג'ו שהשלים צמד במשחק וראשון במדי קבוצתו הצרפתית. אנג'לו פולגיני החזיר את אנז'ה למשחק בדקה ה-39, אך קבוצתו הצליחה מעבר לזה.

הוואנג אוי-ג'ו חוגג. צמד ראשון במדי בורדו | PHILIPPE LOPEZ/AFP via Getty Images

תוצאות נוספות

מץ – נאנט 0:2
דיז'ון – שטרסבורג 1:1

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי