סנסציה: 2:3 ללוריין על פ.ס.ז' בדקה ה-92. ליל כבשה את הפסגה

קיליאן אמבפה מאוכזב | DAMIEN MEYER/AFP via Getty Images

טירוף בצרפת: הפסד משוגע וסופר דרמטי לקבוצה של פוצ'טינו בתוספת הזמן, צמד פנדלים לניימאר. חניכיו של גאלטייה ראשונים אחרי 0:1 על דיז'ון. מונאקו המשיכה ללהוט, ניצחון לראיקוביץ', סנט אטיין גברה על ניס

(גודל טקסט)

המחזור ה-22 של הליגה הצרפתית נפתח ביום שישי האחרון, כאשר ליון העפילה לפסגה אחרי ניצחון על בורדו. הערב (ראשון) הוא יגיע לסיומו עם דרמה גדולה – פריז סן ז'רמן איבדה את המקום הראשון אחרי שהפסידה 3:2 ללוריין הקטנה בתום דרמת ענק. מי שכבשה את הפסגה היא ליל, שניצחה 0:1 את דיז'ון. בנוסף, פרדראג ראיקוביץ' וריימס ניצחו 0:1 את שטרסבורג, מונאקו גברה על נאנט והמשיכה ללהוט, סנט אטיין רשמה 0:1 דרמטי על ניס, מץ גברה על ברסט ונים נכנעה לאנז'ה.

לוריין – פריז סן ז'רמן 2:3

איזו אכזבת ענק לקבוצה של מאוריסיו פוצ'טינו. אלופת צרפת לא הרשימה, בלשון המעטה, אך כבר הובילה ולקראת הסיום פשוט התפרקה והמשיכה את חוסר היציבות שלה העונה. זו לא פחות מסנסציה, שכן המארחת שנמצאת מתחת לקו האדום לא גברה על פ.ס.ז' מאז 2011. כעת, הקבוצה מבירת צרפת רק במקום השלישי, נקודה פחות מליון השנייה (לה 46 נק'), ושלוש פחות מליל הראשונה.

לורן אברג'יל העניק יתרון 0:1 מפתיע ללוריין בדקה ה-36 עם שער יפה מ-14 מטרים אל בין החיבורים. רגע לפני הירידה להפסקה, פ.ס.ז' קיבלה פנדל אותו ניימאר תרגם ל-1:1 בדקה ה-45. בדקה ה-57 היא קיבלה פנדל נוסף. שוב ניימאר ניגש, שוב סיפק את הטיות הגוף הידועות שלו, שלח את הכדור לרשת וקבע מהפך, 1:2. לוריין לא ויתרה, ויואן ויסה קבע 2:2 בדקה ה-80 עם שער נהדר. הדרמה רק התחילה כאן, כי בדקה ה-90+2 טרם מופי קיבל כדור עומק, דהר עד הסוף וממצב של אחד על אחד מול קיילור נבאס גלגל לרשת והחל חגיגות ענק בספסל לוריין.

ניימאר חוגג | Baptiste Fernandez/Icon Sport via Getty Images
שחקני לוריין חוגגים | DAMIEN MEYER/AFP via Getty Images

ליל – דיז'ון 0:1

מזל טוב לקבוצה של כריסטוף גאלטייה, ששוב כבשה את המקום הראשון והמשיכה ללהוט עם ניצחון רביעי ברציפות. כעת, היא ראשונה עם 48 נקודות – שתיים יותר מליון השנייה ושלוש יותר מפ.ס.ז' השלישית. האורחת, מנגד, עם הפסד שני ברציפות וחמישה משחקים רצופים ללא ניצחון, והוא שקועה בתחתית, במקום ה-19. מי שכבש את השער הראשון עבור ליל היה יוסוף יאזיג'י הנפלא, בשער אישי גדול בדקה ה-29. הטורקי חטף כדור לבלם דיז'ון שביצע טעות ענק ברחבה, מזווית אפס עבר את השער בהטעיה נפלאה ושלח כדור קליל לרשת.

שחקני ליל חוגגים | DENIS CHARLET/AFP via Getty Images

נאנט – מונאקו 2:1

הקבוצה מהנסיכות לוהטת עם ניצחון חמישי ברציפות. לעומתה, המארחת ממשיכה לשקוע עם משחק ליגה 13 ברציפות ללא ניצחון, כשהיא נמצאת במקום ה-18, מתחת לקו האדום. מונאקו, לעומת זאת, רביעית ובמרחק של שש נקודות בלבד מהפסגה. גיירמו מאריפן העלה את האורחים ליתרון בדקה ה-45 עם נגיחה אחרי בישול של ג'יבריל סידיבה, ובדקה ה-60 קווין פולאנד כבש את השני. הגרמני קיבל בישול מדהים מקאיו הנריקה, שנתן צ'יפ מעל הגנת נאנט, ופולאנד המשיך מהאוויר לרשת. רנו אמון צימק בדקה ה-84.

שחקני מונאקו | SEBASTIEN SALOM-GOMIS/AFP via Getty Images

שטרסבורג – ריימס 1:0

אקס מכבי תל אביב ,פרדראג ראיקוביץ', שמר על שער נקי ועזר לקבוצתו לרשום ניצחון שני ברציפות ולברוח לגמרי מהתחתית (פער תשע מהקו האדום). המשחק היה די שוויוני, שטרסבורג הייתה דווקא הקבוצה היותר מסוכנת, אך יצאה בלי הנקודות. דרק קוטסה היה האיש שהכריע את ההתמודדות, עם שער מאוחר בדקה ה-80.

פרדראג ראיקוביץ' מול שטרסבורג | PATRICK HERTZOG/AFP via Getty Images

ניס – סנט אטיין 1:0

משחק חלש מאוד וכמעט ללא מצבים באצטדיון אליאנץ ריביירה, אך בסיומו הירוקים השיגו ניצחון מאוחר שקטע רצף של שישה משחקים ללא ניצחון ושלושה הפסדים רצופים. המארחת, מנגד, שהתמודדה מול הפועל באר שבע בשלב הבתים של הליגה האירופית, אמנם ניצחה במחזור האחרון אך לפני כן לא עשתה זאת במשך חמישה משחקים רצופים – וכעת חזרה לסורה. ניס רחוקה 11 נקודות בלבד מהקו האדום. סנט אטיין, לעומתה, הגדילה את הפער מהקו לשבע. מי שהכריע את ההתמודדות בדקה ה-88 היה צ'ארלס אבי בן ה-20, שכבש שער דרמטי אחרי בישול של מיגל טראוקו והעניק שלוש נקודות יקרות לקבוצתו.

שחקני סנט אטיין חוגגים | Agence Nice Presse/Icon Sport via Getty Images

תוצאות נוספות

אנז'ה – נים 1:3
ברסט – מץ 4:2

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי