אמבפה כבש, 0:2 לפ.ס.ז' על מארסיי. ליל בפסגה, שלושער לגולובין

מרקיניוס, קיליאן אמבפה | Anthony Dibon/Icon Sport via Getty Images

האלופה ניצחה ב'לה קלאסיק', הכוכב ואיקרדי מצאו את הרשת. פאייט הורחק. הקבוצה של גאלטייה גברה 0:2 על נאנט וכבשה את המקום הראשון. הרוסי להט, מונאקו רשמה ניצחון שביעי ברציפות עם 3:4 מטורף על נים

(גודל טקסט)

המחזור ה-24 בליגה הצרפתית ננעל הערב (ראשון) בסטאד ולודרום עם הקרב הכי גדול שאפשר. מארסיי המדשדשת אירחה את פריז סן ז'רמן ב'לה קלאסיק', והאלופה ניצחה 0:2 למרות יכולת לא משכנעת. עוד קודם לכן ליל חזרה למקום הראשון בליגה עם 0:2 בנאנט, ברסט הדהימה את בורדו והשיגה על חשבונה 1:2 דרמטי. מונאקו השיגה 3:4 אדיר על נים כולל שלושער של אלכסנדר גולובין וסנט אטיין השיגה 0:1 על מץ.

מארסיי – פ.ס.ז' 2:0

ניצחון שני ברציפות לאלופת צרפת, שלא הציגה יכולת משכנעת, אך לקחה שלוש נקודות מול היריבה המרה. כעת, הקבוצה של מאוריסיו פוצ'טינו מדורגת במקום השלישי – נקודה פחות מליון השנייה ושלוש נקודות פחות מליל שבפסגה. ומארסיי? היא אמנם הייתה לא רעה היום, אך בפועל רשמה משחק ליגה שישי ברציפות ללא ניצחון. בששת המשחקים הללו, אגב, הקבוצה הפסידה בארבעה.

הפתיחה של פ.ס.ז' הייתה מהממת, וכבר בדקה התשיעית היא עלתה ל-0:1. כובש השער היה קיליאן אמבפה, שקיבל מסירה מאנחל די מריה וסיפק סיומת פשוט קטלנית מתוך הרחבה עם בעיטה פנטסטית, וזו הייתה הפעם ה-16 בה הכוכב מצא את הרשת העונה בליגה. בדקה ה-24 זה כבר היה 0:2, כאלסנדרו פלונצי העביר כדור רוחב מהאגף הימני ומצא את מאורו איקרדי, שהמשיך לרשת וקבע את תוצאת המשחק בשלב הכה מוקדם. דימיטרי פאייט הורחק בדקה ה-91 אחרי עבירה גסה על מרקו וראטי.

שחקני פריז סן ז'רמן חוגגים | NICOLAS TUCAT/AFP via Getty Images

מונאקו – נים 3:4

הקבוצה מהנסיכות השיגה ניצחון שביעי ברציפות הודות להופעה של איש אחד. אלכסנדר גולובין שכבש ערב המשחק רק גול אחד, התפוצץ על שלושער אדיר על נועלת הטבלה. זה התחיל עם בעיטה אדירה מהאוויר אחרי הרמה של פודה באלו-טורה בדקה השלישית וכעבור תשע דקות שוב המגן סידר לרוסי כשהפעם הכניע את שוער נים מזווית קשה. לוקאס דו (23) וזינדין פרחאט (32) איזנו את התוצאה במחצית הראשונה, אך גולובין החזיר את היתרון עם כדור חופשי בדקה ה-62 וקווין פולאנד חתם בדקה ה-78 מבישול של הרוסי ואפילו שער מצמק של ניקלס אליאסון (81) לא השבית את השמחה בנסיכות.

אלכסנדר גולובין | Alexandre Dimou/Icon Sport via Getty Images

נאנט – ליל 2:0

המועדון שזכה בארבע אליפויות צרפת מרגיש שהשנה הוא יכול לעשות היסטוריה ולזכות בפעם החמישית. אחרי הניצחון, ליל חזרה למקום הראשון והיא רושמת שישה ניצחונות רצופים תוך הצגת כדורגל נהדר. ג'ונתן דויד הקנדי כבש כבר בדקה התשיעית של ההתמודדות, אך האורחת המשיכה ללחוץ על החבורה של רמון דומנק, והקנדי היה שם שוב כדי לקבוע את תוצאת המשחק בדקה ה-83 בזכות מסירה מצוינת של רנאטו סאנצ'ס ובכך העלה את מאזנו האישי לשבעה כיבושים העונה.

בעוד נאנט נתקעה בעקבות ההפסד במקום ה-18 שמוביל למבחני הישארות, חניכיו של כריסטוף גאלטייה פתחו פער של שתי נקודות מליון השנייה, ועושה רושם שהקרב על התואר השנה בצרפת יהיה מותח מתמיד.

צמד של ג'ונתן דויד מחזיר את ליל לפסגה | Matthieu Mirville/Icon Sport via Getty Images

ברסט – בורדו 1:2

משחק מרכז הטבלה בסטאד פרנסיס לה בלה החל דווקא ביתרון של האורחת כאשר וואנג אוי ג'ו כבר לזכות בורדו בדקה ה-56 לאחר בישול של רמי אודין. אולם ברסט לא הרימה ידיים והשלימה מהפך תוך חמש דקות הודות לכיבושים דרמטיים של סטיב מונייה (80) ורומן פבר (85) בדקות הסיום. בזכות הניצחון ברסט עלתה למקום ה-11, בעוד בורדו שסופרת הפסד שלישי ברציפות נותרה במקום העשירי.

חאתם בן ארפה | Vincent Michel/Icon Sport via Getty Images

סנט אטיין – מץ 0:1

החבורה של קלוד פואל ממשיכה לברוח מהתחתית הבוערת עם ניצחון ביתי חשוב על מץ ממרכז הטבלה. עם זאת הירוקים שוב לא הרשימו והרוויחו את מלוא הנקודות בסטאד ז'ופרואה-גישאר לאחר גול עצמי אומלל של ג'ון בויה בדקה ה-15.

ניס – אנז'ה 0:3

אחרי שני הפסדים ניס חזרה לנצח עם תצוגה אדירה במגרשה הביתי. זה התחיל דווקא מכיבוש עצמי של סולימאן דומביה בדקה ה-10 אך כעבור שבע דקות מיזיאן מאולידה הכפיל. הקצב נרגע באופן משמעותי במחצית השנייה אך המארחת נתנה פוש אחרון וסגרה את הסיפור כאשר הפעם היה תורו של מאולידה לבשל לאמין גוירי (83).

תוצאה נוספת

מונפלייה – דיז'ון 2:4

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי