פריז איבדה יתרון והפסידה בבית לנאנט. הפער מליל: שלוש נקודות

קיליאן אמבפה | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

האלופה פספסה הזדמנות לעלות למקום הראשון אחרי התיקו בין מונאקו לליל, איבדה יתרון משער של דרקסלר וספגה הפסד ביתי מביך למדורגת 18 בליגה הצרפתית. בורדו ניצחה את דיז'ון, תיקו בין נים למונפלייה

(גודל טקסט)

אחרי הניצחונות של מארסיי וסנט אטיין אמש (שבת), המחזור ה-29 בליגה הצרפתית יגיע לסיומו הלילה עם שבעה משחקים. בפתיחת המחזור נים ומונפלייה נפרדו בתיקו 1:1, אך את הפוקוס תופסים שני המשחקים המרכזיים במירוץ לאליפות: בראשון מביניהם, המוליכה ליל השיגה נקודה בלבד בביקור אצל מונאקו. במשחק המרכזי, פריז סן ז'רמן פספסה הזדמנות לעלות לפסגה והפסידה 2:1 לנאנט

פריז סן ז'רמן – נאנט 2:1

אחרי התיקו בין מונאקו לליל, כולם ציפו שפריז סן ז'רמן תנצח את נאנט בקרב הקצוות ותעשה צעד משמעותי במירוץ לאליפות, אך המדורגת 18 בליגה הצרפתית הפתיעה את כולם והנחילה למאוריסיו פוצ'טינו הפסד, אולי המביך ביותר בתקופה שלו בעיר האורות.

הפריזאים הגיעו למשחק אחרי התיקו עם ברצלונה וארבעה משחקים ללא רצופים ללא הפסד, ועלו בהרכב עם קיליאן אמבפה, אנחל די מריה, ראפיניה, דרקסלר וראטי ודנילו. הפתיחה הייתה טובה, בדקה ה-42, לפני הירידה להפסקה, יוליאן דרקסלר היה במקום הנכון ובזמן הנכון והשתלט על ריבאונד ברחבה בדרך ליתרון 0:1 במחצית.

אך במחצית השנייה הכל השתנה. אלופת צרפת נראתה עייפה ולא מדויקת, התעסקה עם השופטים וספגה יותר מדי כרטיסים צהובים, ובדקה ה-59, הגיע העונש. טעות נוראית של קימבאפה העניקה לרנדל קולו מצב הבקעה נוח מול נבאס. החלוץ הצרפתי החסון לא התבלבל ומקרוב, עם הרבה קור רוח השווה את התוצאה. 1:1. בדקה ה-71, שוב הפקרות בהגנה הצרפתית, הפעם, כובש השער הראשון, קולו, מצא את מוזס סימון פנוי לחלוטין ברחבה, הניגרי לא התבלבל מול נבאס ושלח בעיטה אדירה לרשת. 1:2! מהפך אדיר של נאנט.

בדקות הסיום פוצ'טינו זרק את כל הכלים ההתקפיים שהיו לו על הספסל לדשא, אך זה לא הספיק. פריז סן ז'רמן מאבדת יתרון וסופגת הפסד ביתי מביך בפארק דה פראנס, 2:1 לנאנט. הפער מליל: שלוש נקודות.

מונאקו – ליל 0:0

האורחת המשיכה במגמת חוסר היציבות ובפעם השלישית ברציפות סיימה בתיקו אחרי שניצחה במשחק שלפני כן. מבחינת ניקו קובאץ' ושחקניו זהו מחזור שני רצוף ללא ניצחון, אך הם מבוססים במקום הרביעי וככל הנראה ישחקו לפחות בליגה האירופית בעונה הבאה. וויסאם בן יידר מצא את הרשת עבור מונאקו בדקה ה-29, אך השער שלו נפסל עקב נבדל.

נים – מונפלייה 1:1

מונפלייה הגיעה למשחק החוץ בנים אחרי ההעפלה בגביע ושמונה משחקים רצופים ללא הפסד בכל המסגרות, ופגשה יריבה שנלחמת על חייה בליגה הראשונה. המארחת הגיעה עם שיטת משחק ברורה, ונתנה לאורחת לשלוט בכדור ובקצב המשחק כשהיא מנסה לעקוץ בהתקפות מתפרצות. המחצית הראשונה נגמרה ללא שערים, ובדקה ה-59, שער של אנדי דילורט ממונפלייה נפסל לאחר בדיקת VAR.

אך בדקה ה-63, הגיע השער הראשון במשחק. זינדין פארחת' מצא את מוסא קונה פנוי ברחבה, החלוץ הסנגלי השתלט על הכדור מצוין ושלח בעיטה חזקה ושטוחה לפינה הימנית. 0:1 לנים. היתרון החזיק בדיוק רבע שעה, בדקה ה-78 אנדי דילורט העיקש התרומם לכדור קרן נהדר מפלוריין מוליט ונגח נגיחה קופצנית לאמצע השער שהשאירה את השוער חסר אונים. 1:1. מונפלייה ניסתה להשיג את המהפך, אך התוצאה נשמרה עד לסיום. 1:1 בין נים למונפלייה.

בעקבות התיקו, והניצחון המפתיע של נאנט, נים מסתבכת ויורדת למקום ה-19 בליגה הצרפתית.

תוצאות נוספות:
דיז'ון – בורדו 3:1
לאנס – מץ 2:2
לוריין – ניס 1:1
ראן – שטרסבורג 0:1

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי