אמבפה קבע שיא ליגה חדש, לאונרדו: "בקרוב עתידו יהיה ברור"

קיליאן אמבפה | JEFF PACHOUD/AFP via Getty Images

החלוץ שכבש צמד נגד ליון הפך לשחקן הצעיר ביותר שמגיע למאה שערי ליגה והשווה את מספר שעריו מאשתקד: "זה צעד חשוב בקריירה אבל הדרך שלי רק התחילה". פוצ'טינו: "הקורונה עכבה אותנו". המנהל המקצועי עקץ את טוכל

קבוצות: פריז סן ז'רמן
(גודל טקסט)

פריז סן ז'רמן ספגה לא מעט השמצות העונה אך אתמול (ראשון) הזכירה לכולן, ובגדול – מי האלופה הגדולה בליגה הצרפתית. הקבוצה של מאוריסיו פוצ'טינו שהתקשתה עד אמש במשחקים הישירים נגד הגדולות, ניצחה 2:4 את ליון בחוץ והעפילה לפסגה לראשונה מזה כחודשיים (הפרש שערים טוב מזה של ליל). ליון היא היריבה שגברה עליה הכי הרבה פעמים בעידן הקטארי ואחרי המשחק אתמול המאזן ביניהן עומד על 12 ניצחונות לפ.ס.ז', חמישה לליון ועוד שלוש תוצאות תיקו. ניימאר עלה מהספסל ושב לשחק אחרי חודש וחצי והכוכב, כרגיל – היה קיליאן אמבפה.

בדיוק בזמן, אלוף העולם התעלה עם צמד נהדר ורשם ציון דרך כשהגיע למאה שערים בליגה הצרפתית (16 במדי מונאקו ו-84 במדי פ.ס.ז') בגיל 22 – השחקן הצעיר ביותר שעשה זאת ו-142 משחקים בלבד. אמבפה אוהב מאוד לשחק נגד היריבה הזו. יש לו שמונה שערים נגדה כאשר רק נגד דיז'ון הוא כבש יותר (11 שערים). אמבפה השווה את מספר שעריו בכל העונה שעברה – 30 ורחוק תשעה משיאו האישי.

פוצ'טינו התלהב לאחר המשחק: "אני שמח מאוד שהצגנו משחק גדול למשך שעה. אני רוצה לברך את השחקנים שלי. ליריבה שלנו היה שבוע להתכונן למשחק בניגוד אלינו (הקבוצה פגשה את ליל ביום רביעי במסגרת הגביע)". המאמן הסביר מדוע אמבפה הוחלף: "הוא ספג מכה קטנה בקרסול ויצא כאמצעי זהירות". מויזה קן היה זה שפתח בחוד במקומו של מאורו איקרדי. המאמן נשאל לגבי התרומה שלהם: "אני לא רוצה לדבר על שחקן מסוים אחרי משחק כה גדול ולא אוהב להשוות בין שחקנים. יש לנו סגל של 30 שחקנים וכולם חשוב, הקולקטיב הוא חיובי. מויזה חשוב מאוד ונלחם עבורנו. גם מאורו".

ניימאר | JEFF PACHOUD/AFP via Getty Images

האם המשחק הזה מעודד לקראת המשחקים נגד באיירן בליגת האלופות: "המטרה שלנו היא להיות מסוגלים לשחק ברמה הגבוהה הזו 90 דקות. מאז שהגעתי בשלושה בינואר, המטרה שלי הייתה ליצור עקביות בקבוצה, אבל כמה דברים כמו פציעות וקורונה, גרמו לזה לקחת יותר זמן. בינתיים אנחנו מסופקים".

המנהל המקצועי לאונרדו : "אני מרוצה מאוד, שיחקנו נפלא, לליון יש קבוצה נהדרת. הכי חשוב שהקבוצה שלנו הוכיחה את עצמה בכל פעם שזה היה קשה (מדבר על ליגת האלופות בין היתר). העונה הכל מסובך יותר, המאמן הגיע בינואר וסבל מקורונה. לא היה לו קל להיכנס באופן מיידי. היום יש לנו קבוצה שמשחקת (עוקץ את תומאס טוכל)". על אמבפה: "המשחקים האחרונים שלו מדהימים, זה לא הזמן לדבר על החוזה שלו. באופן כללי שחקנים רוצים להישאר בפ.ס.ז'. יגיע הזמן בו נהיה ברורים לגבי עתידו".

אמבפה סיכם: "זה היה משחק טוב, החזרנו לעצמנו את המקום הראשון וננסה שלא לאבד אותו שוב. באנו כדי לנצח, סימנו את התאריך הזה. ידענו שזה רגע חשוב בליגה בנוסף להפסד של ליל. הצגנו הרבה כדורגל ואישיות וזה עבד".

על ציון הדרך שלו: "זה היה יום טוב להבקיע את השער המאה, ידעתי שאני רחוק רק שני שערים. רציתי לעשות את זה כבר בשבוע שעבר נגד נאנט והיה עליי לפצות על זה. זה שלב חדש בקריירה שלי, צעד חדש אל עבר ההיסטוריה. אבל הדרך שלי רק התחילה, היא ממשיכה. יש לי שנים רבות להשתפר". באינסטגרם כתב החלוץ: "ניצחון מאסיבי, שוב במקום הראשון. שמח לכבוש מאה שערים בליגה".

"החיים ורודים" הייתה הכותרת ב"לאקיפ" (צבע החולצה של פ.ס.ז' אמש). "מהירה יותר, מדויקת יותר וקטלנית יותר. פ.ס.ז' השלימה שבוע גדול אחרי שדילגה על ליל בגביע והחזירה לעצמה את הפסגה. היא העבירה מסר ברור ליריבותיה, ואם תשמור על היכולת עד לסיום – המתח שהיה ייעלם במהירות. היא שלטה ללא עוררין במשך שעה", נכתב בנוסף. "אמבפה אינו יודע שובע", נכתב בנוסף וגם השוער קיילור נבאס זכה למחמאות על שתי הדיפות גדולות. בעוד הצרפתי זכה לציון 8, ממפיס דפאי מליון קיבל את הציון 2 ונבחר לאכזבת המשחק. "פ.ס.ז' נתנה מכה גדולה", נכתב ב"לה פריזיאן". "במשחק מכריע במירוץ, היא הייתה לוהטת והחזירה לעצמה את הפסגה בלי להשאיר סיכוי ליריבה".

מאוריסיו פוצ'טינו | JEFF PACHOUD/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי