לפני סיטי: דאגה בפ.ס.ז' לגבי מצבו של אמבפה

קיליאן אמבפה | Baptiste Fernandez/Icon Sport via Getty Images

החלוץ הצעיר כבש צמד נהדר, עלה ל-25 שערי ליגה ועזר לקבוצתו להעפיל לפסגה, אך הוחלף בדקה ה-87 לאחר שספג מכה בשריר הירך. פוצ'טינו: "מקווה שיהיה כשיר לחצי הגמר. אנחנו מכוונים לזכייה בכל שלושת התארים"

קבוצות: פריז סן ז'רמן
(גודל טקסט)

שלושה ימים בלבד לפני שתפגוש לקרב ענקיות את פפ גווארדיולה ומנצ'סטר סיטי במסגרת המשחק הראשון של חצי גמר ליגת האלופות, פריז סן ז'רמן עשתה אתמול (שבת) צעד נוסף בדרך לשמור על תואר האליפות. אלופת צרפת יצאה למשחק חוץ לא פשוט מול מץ, וניטרלה את המוקש עם 1:3 משכנע בזכות צמד של מי אם לא, קיליאן אמבפה.

החלוץ האדיר של פ.ס.ז' המשיך בעונה הגדולה שלו, כאשר כבש אתמול צמד ועזר לקבוצתו לצאת עם שלוש הנקודות היקרות. "החודש המרגש של אמבפה", נכתב עליו ב"לאקיפ" הצרפתי. עקב שני הכיבושים אמש, הצרפתי בן ה-22 העלה את מאזנו בחודש אפריל לשבעה שערים כולל שלושה צמדים. בנוסף לכך, הוא הגיע ל-25 שערי ליגה העונה, כאשר זוהי עונתו השנייה ברציפות בה הוא מגיע לציון הדרך המרשים. יחד עם שמונה שערים בליגת האלופות ועוד ארבעה בגביע הצרפתי, אמבפה עומד על 37 שערים בכל המסגרות, והוא רחוק שני שערים בלבד מלהשוות את עונתו הפורייה ביותר בקריירה: 39 הבקעות בעונת 2018/19.

עם זאת, במועדון הייתה גם דאגה קטנה בנוגע למצבו של הכוכב. בדקה ה-87 הוא ביקש לרדת לספסל עקב כאבים בשריר הירך. עובדה זו מעלה חשש בקרב הקבוצה מעיר האורות לפני המשחק נגד הסיטיזנס, וגם מאוריסיו פוצ'טינו מיהר להתייחס לנושא: "אמבפה ספג מכה בשריר הירך, כאב לו ולכן הורדתי אותו מהמגרש. מקווה שהוא יהיה כשיר למשחק ברביעי".

המאמן הארגנטינאי המשיך לסכם והתייחס לאתגרים הקרובים העומדים בפני קבוצתו: "מץ הקשתה עלינו מאוד במחצית השנייה, אבל עמדנו ביעד שלנו והשגנו את הניצחון. כעת אנחנו נמצאים בעמדה טובה במירוץ האליפות, שהוא מטרה עצומה עבורנו עד לסיום העונה. אנחנו על המסלול הנכון, עדיין נותרנו בגביע, בליגה ובליגת האלופות. אנחנו רוצים ללכת עד הסוף בכל המפעלים, ונעשה הכל על מנת להשיג את שלושת התארים הללו".

בכלל, נדמה כי פוצ'טינו הוא אחד הגורמים לשינוי שחל לאחרונה בקבוצה. מאז הגיע למועדון בתחילת ינואר כשהחליף את תומאס טוכל שפוטר, המאמן לא מפסיק לקצור שבחים על הישגיו. תחת שרביטו של הארגנטינאי, פ.ס.ז' העיפה את ברצלונה ובאיירן מינכן מליגת האלופות, חזרה למקום הראשון בליגה ואף זכתה בגביע הליגה הצרפתי. הספק מרשים לכל הדעות בכמעט ארבעה חודשי עבודה.

כאמור, בזכות הניצחון, פ.ס.ז' העפילה באופן זמני לפסגת הליגה הצרפתית עם 72 נקודות, שתיים יותר מליל שתשחק נגד ליון בהמשך המחזור. עם חמישה משחקים בלבד לתום העונה, נדמה כי מאבק האליפות יוכרע במחזור הסיום, אך אין ספק כי הפריזאים מגיעים בכושר טוב לישורת האחרונה של הליגה ויכולים להרגיש אופטימיות לגבי סיכויי האליפות שלהם.

איקרדי. חתם את תוצאת המשחק עם פנדל מוצלח | Marcio Machado/Eurasia Sport Images/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי