ליל חזרה לפסגה אחרי 2:3 מטורף על ליון, דיז'ון ירדה רשמית

בוראק ילמז | PHILIPPE DESMAZES/AFP via Getty Images

הקבוצה של גרסיה עלתה ליתרון כפול לאחר כיבושים של סלימאני ופונטה (עצמי), אך צמד של ילמז ושער של דויד השיבו את האדומים למקום הראשון. אחרי חמש שנים בליגה הבכירה, הקבוצה ממזרח צרפת הפסידה 5:1 לראן

(גודל טקסט)

המחזור ה-34 בליגה הצרפתית הגיע הלילה (ראשון) לסיומו לאחר המשחק המרכזי שהסתיים ב-2:3 אדיר לליל על ליון, לאחר שפריז סן ז'רמן עקפה אותה אתמול. יום המשחקים נפתח עם מפגש אמצע-טבלה שבו ניס ניצחה 1:3 את מונפלייה. לאחר מכן, דיז'ון ירדה רשמית לליגה השנייה לאחר שהובסה 5:1 על ידי ראן. במקביל, נים הפסידה ללאנס מהצמרת והסתבכה. נאנט ניצחה 1:2 את שטרסבורג במשחק נוסף מהתחתית ומונאקו השיגה ניצחון דרמטי על אנז'ה.

ליון – ליל 3:2

אחרי הניצחון של פריז סן ז'רמן על מץ, ליל ידעה שרק ניצחון על ליון ישיב אותה לפסגה, אך דווקא הקבוצה של רודי גרסיה עלתה ליתרון כבר בדקה ה-20 לאחר בישול של מקסנס קאקרה לאיסלם סלימאני וכעבור רבע שעה ז'וזה פונטה כבש גול עצמי אומלל שהעלה את המארחת ל-0:2. למרות כל זאת, המוליכה השלימה מהפך אדיר הודות לחלוץ הטורקי בוראק ילמז, שהחזיר את הקבוצה בדקה ה-45 עם שער מצמק בכדור חופשי אדיר.

השוויון הגיע מרגלי ג'ונתן דויד בדקה ה-59 וכשנותרו חמש דקות לסיום ילמז השלים צמד עם שערו ה-12 בליגה, אך ללא ספק החשוב מהם. ליל כאמור נותרה במקום הראשון, בהפרש של נקודה מפריז סן ז'רמן, ליון נמצאת במקום הרביעי במרחק שש נקודות ואיבדה באופן כמעט סופי את הסיכוי לזכות באליפות.

ליל נגד ליון | PHILIPPE DESMAZES/AFP via Getty Images

ניס – מונפלייה 1:3

התשיעית בטבלה גברה על השמינית וצימקה את הפער ממנה לנקודה אחת, אך בין כה וכה אף אחת משתי הקבוצות לא צפויה להשיג את הכרטיס למוקדמות הליגה האירופית בעונה הבאה, אלא אם כן מונפלייה תזכה בגביע הצרפתי, שם הגיעה לשלב חצי הגמר. האורחת, שהפסידה הערב לראשונה אחרי 15 משחקים בכל המסגרות (ארבעה מתוכם בגביע), הובילה כבר בדקה השלישית משער של גטן לבורד, אולם הישאם בודאווי השווה בדקה השישית וצמד שערי בזק לקראת סיומה של המחצית הראשונה, הוציא למונפלייה את האוויר מהמפרשים. ז'אן קלר טודיבו השלים מהפך לזכות ניס בדקה ה-39 ותוך דקה בלבד, אלכסיס קלוד מוריס הבקיע את השלישי.

אלכסיס קלוד מוריס | Pascal Della Zuana/Icon Sport via Getty Images

ראן – דיז'ון 1:5

אם הייתה לדיז'ון תקווה כלשהי להישרדות בליגה הראשונה, היום היא התנפצה סופית והקבוצה ממזרח צרפת נשרה לליגה השנייה אחרי חמש שנים בליגה הבכירה. המשחק הערב בראן התחיל טוב עבור נועלת הטבלה, שעלתה ליתרון בדקה ה-9 מרגלו של יאסין בנזיה, אבל צמד של מרטן טרייר קבע מהפך מהיר. פלאביין טייט, גרצינו ניאמסי וקלמון גרנייר הוסיפו שערים במהלך המחצית השנייה והורידו רשמית את דיז'ון.

שטרסבורג – נאנט 2:1

אחרי שלשוה הפסדים רצופים, נאנט שנאבקת על חייה השיגה שלוש נקודות משמעותיות היום בשטרסבורג, כאשר במקביל נים הפסידה במשחקה ובכך מספר הנקודות של הקבוצות הפך להיות שווה. לודוביק אורקה מהמארחת היה הראשון למצוא את הרשת במשחק, אבל ז'אן-שארל קסטלטו ולודוביק בלאס קבעו מהפך עבור הצהובים-ירוקים.

שחקני נאנט חוגגים | PATRICK HERTZOG/AFP via Getty Images

אנז'ה – מונאקו 1:0

הקבוצה מהנסיכות שבה למקום השמיני עם ניצחון ליגה חמישי ברציפות. מלך שערי הקבוצה, וויסאם בן ידר הבקיע את שער הניצחון עם ה-18 שלו בליגה בדקה ה-79. המארחת שניצבת במקום ה-12, סופרת הפסד שלישי ברציפות.

תוצאות נוספות

לאנס – נים 1:2
לוריין – בורדו 1:4

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי