האליפות מתקרבת לליל: פ.ס.ז' איבדה יתרון ונפרדה ב-1:1 בראן

ניימאר | FRED TANNEAU/AFP via Getty Images

האלופה עלתה ליתרון מפנדל מדויק של ניימאר, אך גוויראסי גרם לכך שהפער מהפסגה יגדל לשלוש נקודות. מונאקו חזרה למקום השלישי עם 0:1 בריימס, מארסיי הפסידה לסנט אטיין

(גודל טקסט)

המחזור ה-36 בליגה הצרפתית נמשך היום (ראשון) כאשר במשחק המוקדם, מארסיי הפסידה בחוץ 1:0 לסנט אטיין. מונאקו שבה למקום השלישי עם 0:1 על ריימס. במשחק שנעל את הערב האלופה פריז סן ז'רמן מעדה מול ראן ונפרדה בתיקו 1:1.

ראן – פריז סן ז'רמן 1:1

פ.ס.ז' מעדה לראשונה אחרי ארבעה ניצחונות רצופים וגרוע מכך עבורה, המרחק מליל גדל לשלוש נקודות, כשנותרו עוד שני מחזורים בלבד. דווקא החבורה של מאוריסיו פוצ'טינו הייתה טובה יותר במחצית הראשונה ועלתה ליתרון בדקה ה-45 הודות לפנדל מדויק של ניימאר, אך סרו גוויראסי הרס את החגיגה עם שער שוויון כואב בדקה ה-78. האורחת לא הצליחה להחזיר לעצמה את היתרון ואף איבדה את הבלם פרסנל קימפמבה שהורחק באדום ישיר בדקה ה-87. כעת רק נס יעזור לפריז לזכות באליפות רביעית ברציפות.

ניימאר | Xavier Laine/Getty Images

ריימס – מונאקו 1:0

לאחר שספגה מהלומה בקרב האליפות עם הפסד 3:2 ביתי לליון, הקבוצה מהנסיכות יצאה למשחק חוץ נגד פרדראג ראיקוביץ' וחבריו. אליוט מטאזו העלה את החבורה של ניקו קובאץ' ליתרון בדקה ה-20. עבור הבלגי בן ה-19, מדובר בשער ראשון בקריירה בליגה הבכירה.

האורחת השיגה בחזרה את המקום השלישי המוביל למוקדמות ליגת האלופות. לאחר שעקפה את ליון, היא רחוקה חמש נקודות מליל המוליכה, כשנותרו עוד שני מחזורים לתום העונה. מנגד, המפסידה סופרת שישה משחקים רצופים ללא ניצחון, והיא מדורגת במקום ה-13.

שחקני מונאקו חוגגים | Pierre Costabadie/Icon Sport via Getty Images

סנט אטיין – מארסיי 0:1

ימים בודדים לאחר שנודע כי כוכב מארסיי, פלוריאן תובאן, יעבור לטיגרס המקסיקנית בתום העונה, סגנית האלופה הגיעה לסטאד ז'ופרואה-גישאר. בדקה ה-43, ווהבי חאזרי הגביה כדור לרחבה, ארנאוד נורדין המתין בפינה הרחוקה והכניע את סטיב מאנדנדה בדרך לשער הניצחון של המארחת. בדקה ה-64, תובאן ספג כרטיס צהוב, שגורם להשעייתו מהמחזור האחרון. המשמעות: משחק הבית בשבוע הבא נגד אנז'ה יהיה האחרון שלו במועדון לפני המעבר המפתיע.

הירוקים הבטיחו באופן סופי את ההישארות בליגה לאחר שפתחו פער של שמונה נקודות מנאנט, שנמצאת במקום ה-18 המוביל למשחקי המבחן. מנגד, האורחת רושמת הפסד ראשון לאחר חמישה משחקי ליגה, ומפספסת הזדמנות לברוח ללאנס במקום החמישי. כעת, הקבוצה של חורחה סמפאולי צמודה לעולה החדשה עם 56 נקודות, וההפסד הזה עלול לעלות לקבוצה מדרום צרפת במקום באירופה.

ארנאוד נורדין | JEFF PACHOUD/AFP via Getty Images
פלוריאן תובאן | Marcio Machado/Eurasia Sport Images/Getty Images

נים – מץ 0:3

נים הייתה בדרך הבטוחה לליגת המשנה, אך הערב השיגה ניצחון קריטי במיוחד שעשוי להשאיר אותה בחיים, כאשר צמצמה את הפער מנאנט מהמקום ה-18, המוביל למשחקי המבחן לשתי נקודות בלבד, כשנשארו עוד שש בקופה. לאחר מחצית מאופסת, לאמין פומבה העלה את המארחת על לוח התוצאות בדקה ה-61 וכעבור שבע דקות, הגיע תורו של רנו ריפאר לדייק מהנקודה הלבנה ובדקה ה-89 זינדין פרחאט חתם בסטייל. אצל מץ, נפסל שער של ואגנר על ידי ה-VAR בעקבות נגיעת יד.

מונפלייה – שטרסבורג 2:3

אחרי רצף של חמישה משחקי ליגה ללא ניצחון, השמינית בטבלה השיגה תוצאה מרשימה בשטרסבורג. גייטאן לבורד כיכב עם צמד גדול (36, 49), בעוד אנדי דלור כבש את השני בתחילת המחצית השנייה (46). לודוביק אורקה (69) וקווין זוהי (95) רק צימקו מנגד.

תוצאות נוספות
אנז'ה – דיז'ון 0:3
ניס – ברסט 2:3

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי