"מאי הפך לסיוט": פ.ס.ז' נקטלת ורחוקה נגיעה מאיבוד התואר

ניימאר | FRED TANNEAU/AFP via Getty Images

בצרפת מעולם לא קרה שקבוצה מחקה פיגור שלוש נקודות כשנותרו שני מחזורים לסיום. ב"לאקיפ" נכתב על ה-1:1 עם ראן: "איבדה את הצפון, אחרי הצ'מפיונס - עוד תואר חומק". פוצ'טינו עדיין מאמין: "בכדורגל הכל אפשרי"

קבוצות: פריז סן ז'רמן
(גודל טקסט)

בעוד ההדחה מליגת האלופות על ידי מנצ'סטר סיטי התקבלה בכניעה, בפריז סן ז'רמן לא מאמינים שהאליפות בורחת להם. הקבוצה של מאוריסיו פוצ'טינו סיימה אתמול (ראשון) רק בתיקו 1:1 בראן. היא רחוקה שלוש נקודות מליל המוליכה כשנותרו שני מחזורים לסיום. אף קבוצה מעולם לא הצליחה למחוק פער דומה בהיסטוריה של הליגה. את העצבים של פ.ס.ז' העונה אפשר להסביר דרך הכרטיסים האדומים – לא פחות משבעה נשלפו לעברה כאשר רק ליון ומארסיי אלימות יותר ממנה. שישה משבעת האדומים הגיעו בעשר הדקות האחרונות.

מעבר לכך, לאלופה המכהנת יש בעיות קשות בהגנה על אף שספגה 28 שערים בלבד (רק ליל עם מאזן טוב יותר). פ.ס.ז' לא הצליחה לשמור על שער נקי בכל שמונת מחזורי הליגה האחרונים בהם ספגה לא פחות מעשרה שערים – הרצף הכי גרוע שלה מאז אפריל 2012 (11 משחקים ברציפות) באותה עונה היא סיימה רק כסגניתה של מונפלייה. לכרטיסים אדומים אין בהכרח השפעה על כך.

בכלי התקשורת לא חסכו ביקורת. "פ.ס.ז' איבדה את הצפון לחלוטין", נכתב בשער "לאקיפ". "חמישה ימים לאחר שתם החלום לזכות בליגת האלופות, פריז ראתה עוד תואר חומק ממנה, עוד אכזבה מתעוררת. פרנסל קימפמבה, המורחק הטורן, קיבל את הציון הנמוך ביותר – 3. קיליאן אמבפה ומרקו וראטי לא שיחקו אך זה לא תירוץ. "פריז מפסידה בגדול במאבק על התואר", נכתב ב"לה פריזיאן". "פ.ס.ז' לא עמדה בקצב שהציבו המתחרות המפתיעות שלה לתואר ולא הצליחה להוכיח שההיגיון לא אבד לה אחרי המשחק נגד סיטי. חודש מאי מרגיש כמו סיוט".

פוצ'טינו ניסה לשדר אופטימיות שפ.ס.ז' עדיין לא אמרה את המילה האחרונה במאבק האליפות: "התואר לא אבוד. בכדורגל הכל יכול לקרות. כולנו מאוכזבים לאחר המשחק אך ניתן קרדיט לראן ששיחקה מצוין. עלינו לנצח את המשחקים הבאים ולקוות לקצת מזל. במשחק פשוט לא היינו טובים".

המנטליות של פ.ס.ז' והאדומים: "זו עונה עם הרבה עליות וירידות. לפני ארבעה חודשים הגעתי לכאן כדי לעשות הכל ולעזור למועדון. הרבה דברים קרו. אבל אנחנו נלמד מהכל בעתיד. קימפמבה היה מתוסכל מהתוצאה, התגרו בו מספסל היריבה. אנחנו מקצוענים ויודעים לקחת אחריות ויודעים עד כמה המשחקים הבאים חשובים".

שער העיתון בצרפת: "איבדו את הצפון" | צילום מסך: "לאקיפ"

האם העדרותו של אמבפה השפיעה וכך גם ההדחה מליגת האלופות: "ראן קבוצה נהדרת, היא שיחקה עם הרבה לב ונשמה ואי אפשר לדבר על שחקן כזה או אחר שנעדר. אני חושב שההדחה מהצ'מפיונס לא השפיעה ואם כן אז אוי ואבוי כי בפ.ס.ז' צריך להשאיר את הכל בעבר ולחשוב על עתיד. אני והמועדון חושבים איך לשפר את הקבוצה ונקבל החלטות בבוא העת, העונה לא נגמרה".

הקפטן מרקיניוס: "יש אכזבה גדולה, רצינו לנצח את המשחק ולהחזיר את המורל לאחר ההדחה מליגת האלופות. יכולנו להפעיל לחץ על היריבות אבל לא ידענו איך לנצח. לא הצלחנו לשמור על היתרון. ברגעים כאלה עליך להיות חזק, לדעת להמשיך להפעיל לחץ. העונה איבדנו הרבה מאוד נקודות, אפשר להתחיל לספור ולראות היכן מעדנו. אבל עדיין, עלינו לנצח את שני המשחקים שנותרו ולהפעיל לחץ".

מאוריסיו פוצ'טינו | FRED TANNEAU/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי