רביעי בספורט3: פ.ס.ז' פוגשת את מונאקו בגמר הגביע, ניימאר ישחק?

האלופה פוגשת את הקבוצה החזקה של קובאץ' שגברה עליה פעמיים בליגה ותקווה לזכות בתואר בפעם ה-14. המועדון הגיש ערעור על הצהוב של הברזילאי אך הסיכוי נמוך. הררה מתרגש, פולאנד ובן ידר מלחיצים את פוצ'טינו

(גודל טקסט)

פריז סן ז'רמן חולמת על שבוע מושלם שיסתיים עם דאבל. הקבוצה של מאוריסיו פוצ'טינו, שצימקה את הפער מהמוליכה ליל לנקודה בלבד ערב מחזור הסיום, תפגוש מחר (רביעי) את מונאקו בגמר הגביע היוקרתי (החל מ-22:05, שידור ישיר בספורט3). פ.ס.ז', שזכתה בתואר בחמש משש השנים האחרונות, מחפשת זכייה 14 – יותר מכל אחת אחרת, לעומת מונאקו של ניקו קובאץ' שמגיעה למעמד לראשונה מזה עשור ולא זכתה בתואר היוקרתי מאז 1991.

"משחקי המפתח", הגדירו זאת בצרפת, את גמר הגביע ומחזור הסיום נגד ברסט, שכן מלבד 2012 באף עונה בעידן הקטארי לא קרה שהקבוצה סיימה בידיים ריקות (אליפות או גביע). "אליפות וגביע? פסק הדין יהיה קסום, אף אחד לא העלה זאת על דעתו אחרי התיקו 1:1 בראן". הקבוצה, אגב, השיקה את התלבושת החדשה שלה לקראת העונה הבאה.

בשני משחקי הליגה העונה ידה של מונאקו הייתה על העליונה. היא השיגה 2:3 מרהיב במשחק הבית ובסיבוב השני, כשפוצ'טינו כבר היה על הקווים, ניצחה 0:2 בחוץ. מונאקו תחסר שוב את סטפן יובטיץ' וכן את סופיאן דיופ אך ההתקפה שלה נראית מעולה. וויסאם בן ידר וקווין פולנד כבשו יחד 40 שערים העונה. הגרמני אף כבש צמד העונה נגד האלופה. ווילם גובלס חוזר לסגל לאחר השעייה ממושכת. מונאקו ניצחה בעשרה מ-11 משחקיה האחרונים בכל המסגרות.

אלה שלא יוכלו לעזור לאלופה הם לייבין קורזאווה, מרקו וראטי וחואן ברנט הפצועים אך בקבוצה מחכים בקוצר רוח להחלטת ההתאחדות הצרפתית לגבי ניימאר שספג צהוב בחצי הגמר (אשתקד כבש את שער הניצחון היקר נגד סנט אטיין) וכן פרנסל קימפמבה. האלופה הגישה ערעור על כך. מבחינה ארגונית נראה שהסיכוי לכך נמוך. אנדר הררה ישוב לסגל ויעמוד לרשות הקבוצה. יוליאן דראקסלר שהאריך את חוזהו עד 2024, סוחב פציעה וכנראה ייעדר.

מויזה קן צפוי לפתוח בחוד וגם ראפיניה עשוי להיכלל ב-11. כמובן שגם קיליאן אמבפה, שהגיע ל-40 שערים העונה לראשונה בקריירה והבקיע גם במחזור הליגה האחרון ב-0:4 על ריימס – יפתח בהרכב. הוא כבש שבעה שערים נגד האקסית בשמונה משחקים. צמד שלו העונה במשחק הליגה בין הקבוצות לא הספיק.

בן ידר ופולאנד. צמד קטלני | LOIC VENANCE/AFP via Getty Images

פוצ'טינו אמר לקראת המשחק: "אני עדיין לא יודע אם נוכל להשתמש בניימאר וקימפמבה. ברור שאנחנו מודעים לחשיבות המשחק מחר. גמר גביע מביא בהכרח מוטיבציה נוספת. הקבוצה במצב נפשי טוב מאוד. מונאקו קבוצה איתנה עם איכות אבל נתמודד הכי טוב שאפשר".

הררה אמר לקראת המשחק: "התואר הזה מאוד חשוב לנו, המשחק בסטאד דה פראנס שהוא מקום אייקוני עם היסטוריה עשירה. אני זוכר את הגמר האחרון נגד סנט אטיין שהיה מסובך מאוד. מונאקו קבוצה טובה ומסודרת, כמובן שיש לה גם הרבה איכות אישית וקולקטיבית. הם רוצים את התואר הזה אחרי כמה שנים ריקות".

האם פ.ס.ז' פייבוריטית לאור מה שקרה העונה בליגה: "תמיד יש לחץ כקבוצה בכירה אבל עלינו לקבל אותו ולהתמודד איתו. הפסדנו להם פעמיים העונה בליגה ועכשיו אנחנו רוצים לנצח. יש לנו הרבה כבוד למונאקו אבל גם מספיק שחקנים איכותיים בקבוצה".

אמבפה עם הגביע מהעונה שעברה. מה יהיה הפעם? | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי