אמבפה: "אשמח לשחק עם בנזמה". די מריה שבר שיא מועדון

החלוץ שכבש ובישל והוליך את פ.ס.ז' לזכייה בגביע ה-14 אחרי 0:2 עם מונאקו, מחכה לשיתוף הפעולה. במועדון חולמים על הדאבל. מרקיניוס: "מקווה שנהיה אלופים בראשון". הקשר הגיע ל-104 בישולים - יותר מכל אחד אחר

קבוצות: פריז סן ז'רמן
(גודל טקסט)

היא הפסידה לה בשני משחקי הליגה העונה וזה הספיק לה. פריז סן ז'רמן נקמה במונאקו כשאתמול (רביעי) ניצחה אותה 0:2 בגמר וזכתה בגביע הצרפתי בפעם ה-14 בתולדותיה – יותר מאשר כל אחת אחרת. "הגביע הזה הוא המומחיות שלנו", אמר הנשיא נאסר אל חלאיפי. כעת, היא עלתה למאזן חיובי של שני ניצחונות מול הפסד אחד בשלושת הגמרים נגד היריבה מהנסיכות. כעת, בראש שקט, הקבוצה של מאוריסיו פוצ'טינו תתפנה למחזור הסיום. היא תקווה להשלים דאבל אך אינה תלויה בעצמה. ניצחון חוץ בברסט יספיק רק אם ליל תמעד.

כוכב המשחק היה, איך לא, קיליאן אמבפה, שבישל למאורו איקרדי בדקה ה-19 ובמחצית השנייה כבש בעצמו. הוא היה מעורב בשמונה שערים בחמשת המשחקים שלו במפעל העונה – שבעה כיבושים ובישול, ומדובר עבורו בשיא אישי. אין ספק שגם ללא ניימאר המושעה (הערעור של המועדון לא התקבל) – הקבוצה הרגישה בטוחה. בעשר מ-11 הקבוצות האחרונות שכבשו ראשונות בגביע אכן זכו בתואר, אם כי פ.ס.ז' עצמה איבדה יתרון נגד ליל ב-2019 והפסידה בפנדלים.

אמבפה שקיבל את הציון 8, זכה למחמאות לאחר המשחק כשניקו קובאץ' המאמן המפסיד הגדיר אותו כשחקן הטוב בעולם: "זה תמיד נחמד כשאנשים מחמיאים לכך ככה, אך זו עבודה של כל הקבוצה. אני שיפרתי את העבודה של חבריי לקבוצה שהתאמצו עד תום ואפשרו לי להיות במיטבי". הצרפתי הגיע העונה כבר ל-41 שערים ו-11 בישולים ב-46 משחקים בלבד.

על העונה הלא יציבה של הקבוצה: "אני מקווה שנגיע הכי רחוק שיש. אני מנסה לא להגביל את עצמי ולעזור לקבוצה כל הזמן, אני רוצה שהחברים יהיו מאושרים, זה מה שחשוב לי. אני שמח. הגביע שונה מאוד מהליגה, אלה מפעלים אחרים. עשינו הכל טוב במפעל הזה. האליפות לא תלויה בעצמנו, אנחנו נעשה את העבודה ואז נבדוק מה קורה במשחק השני".

חזרתו של קארים בנזמה לנבחרת צרפת: "אני מאוד שמח, תמיד אמרתי שאני רוצה לשחק עם שחקנים מעולים. אין הרבה שחקנים טובים ממנו. הוא יביא לנו הרבה איכות, הוא כבר למעלה מעשור במדריד. הוא בעל ניסיון ויודע להתמודד עם הלחץ. קל לשחק עם שחקנים גדולים".

הקשר אנחל די מריה עשה היסטוריה. הבישול שלו לאמבפה היה ה-104 במדי פ.ס.ז' ובכך הפך לשיאן המבשלים של המועדון בכל הזמנים. נזכיר כי די מריה גם הבקיע 88 שערים ובקטגוריה זו "אל פידאו" מדורג במקום השמיני. לאחר המשחק הוא קיבל גביע מיוחד מהמועדון לציון הדרך. "אני מאוד שמח לעשות היסטוריה עם המועדון ולזכות בתואר. אני תמיד רוצה להבקיע ולבשל במשחקים הגדולים".

מאוריסיו פוצ'טינו שזכה בתואר שני עם הקבוצה: "במועדון כזה תמיד חשוב לזכות בתארים. אני מאושר עבור האוהדים, השחקנים ואנשי המועדון. כן, זו דרך נהדרת להתכונן ליום ראשון. עלינו לנצח ונקווה שליל תיפול. עלינו להאמין שזה אפשרי. כמובן שזה יהיה לא פשוט כי ליל עשתה עונה נהדרת אבל עלינו להיות מקצוענים ולשחק טוב כמו היום".

הקפטן מרקיניוס: "זה היה משחק חם, הם הכניסו אותנו לקושי גדול בכל משחק כשפגשנו אותם. משחקים כאלה צריך לנצח בכוח. ידענו שעלינו להיות חזקים ונחושים, כולם רצו הרבה ועזרו לקבוצה. זו הייתה שנה לא קלה עבורנו והצלחנו להתמודד על מכשולים רבים. אני מקווה שנהיה אלופים ביום ראשון".

"פ.ס.ז' זוכה בגביע חדש שמשנה את פני העונה שלה", נכתב. "אין ספק שהיא שומרת על יציבות. כעת היא חולמת על דאבל, עם הרבה אופטימיות ותקווה. פסק הדין? ביום ראשון בערב". בשער "לאקיפ" על רקע תמונה של אמבפה חוגג, נכתב: "החותם של אמבפה". הוא היה מבריק במשחק גרוע של פ.ס.ז' וגמר עצבני". עוד נכתב כי מרכז השדה חייב חיזוק כשהקבוצה אובדת עצות ללא מרקו וראטי (הפצוע). בצד של מונאקו, וויסאם בן ידר שזומן לסגל נבחרת צרפת, ספג ביקורת על המשחק הרע שלו. "הוא עשה מעט והיה רחוק מחבריו".

שער עיתון "לאקיפ" | צילום מסך: "לאקיפ"

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי