צפו בטירוף: שבעה עצורים בחגיגות האליפות של ליל

אוהדי ליל חוגגים אליפות | FRANCOIS LO PRESTI/AFP via Getty Images

חגיגה בצפון צרפת: אוהדי האלופה הטרייה השתלטו על כיכר העיר, המשטרה עיכבה אזרחים בשל שימוש בפירוטכניקה ושלושה טופלו בביה"ח. גאלטייה: "אנחנו לא אלופה קטנה". וגם: האיש שאחראי לתואר והפך ל"סיוט של פ.ס.ז'"

קבוצות: ליל
(גודל טקסט)

בתום מרוץ צמוד ומותח, ליל ניצחה אתמול (ראשון) 1:2 את אנז'ה וזכתה באליפות צרפת בפעם הרביעית בתולדותיה והראשונה מזה עשור, והטירוף בצפון צרפת חוגג. ב-"RMC" דווח כי 500 אוהדים חיכו בשדה התעופה לשחקנים שנחתו בעיר ב-4:50 לפנות בוקר, כאשר ברחובות הדליקו אבוקות וזיקוקים ושבעה אזרחים נעצרו בשל שימוש בפירוטכניקה, בעוד שלושה אחרים טופלו בבית החולים.

המשטרה ניסתה למנוע מההמונים "להשתלט" על הכיכר המרכזית בליל, אך האוהדים הגיעו אל היעד בסופו של דבר ותחת עשן האבוקות חגגו עם דגלי של המועדון בשירה גדולה. החגיגות יימשכו היום אחר הצהריים, כשהמאמן כריסטוף גאלטייה והשחקנים יעברו באוטובוס ברחבי העיר, במסלול שתוכנן בקפידה מתוך ניסיון למנוע התקהלויות, זאת לאור העובדה שנגיף הקורונה ממשיך להשתולל בצרפת.

גאלטייה, שנבחר למאמן העונה, התייצב מול המצלמות לאחר הניצחון על אנז'ה וניסה לתאר את תחושותיו: "אני לא באמת מעכל. זה ערב שלא ייאמן. ידענו שפריז תנצח בברסט והחבורה המדהימה הזו בכל זאת הצליחה לנצח כאן בחוץ. אני יודע שיש טירוף בליל עם האוהדים, שלא זכו להיות במגרשים העונה".

חגיגות הזכייה באליפות בליל | FRANCOIS LO PRESTI/AFP via Getty Images

"לזכות באליפות לפני פ.ס.ז', מונאקו וליון זה משהו יוצא דופן, אבל אנחנו לא 'אלופה קטנה'", המשיך גאלטייה, "83 נקודות הן שיא מועדון. לא תמיד שיחקנו יפה, אבל ידענו לתת את הלב ובחדר ההלבשה ראיתי אחים, משפחה אמיתית".

מעבר לקרדיט לו ראויים המאמן והשחקנים, בצרפת סימנו את האחראי להצלחתה של ליל והאיש שהוגדר כ"סיוט של פריז סן ז'רמן": לואיס קמפוס. הפורטוגלי שימש כמנהל המקצועי במועדון בין 2017 ל-2020 והיה אמון על בניית הסגל שהביא את הקבוצה לאליפות העונה, כשגם בפעם הקודמת בה המועדון מעיר הבירה לא זכה באליפות ואיבד אותה למונאקו, היה זה קמפוס שבנה את הקבוצה מהנסיכות בתור המנהל הטכני שלה, בין 2013 ל-2016.

אוהדי ליל חוגגים אליפות | FRANCOIS LO PRESTI/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי