פדופיליה והתעללות בחסות פיפ"א: חשיפות מזעזעות על הכדורגל הצרפתי

העיתונאי החוקר רומן מולינה טוען להתנהלות פושעת של פיפ"א ושל קבוצות בכדורגל הצרפתי, כולל טיוח של מקרי אונס: "לכדורגל יש צד אפל. אחרי שהכרתי אותו, התחלתי לשנוא את הענף". במוקד: תיק תקיפה פיזית ומינית של פרלאן מנדי שהושתק על ידי ליון כדי למכור אותו לריאל

(גודל טקסט)

עיתונאי חוקר בכיר טוען שההתנהלות בעולם הכדורגל פושעת ועבריינית, וחושף כביכול שורה של מקרים בכדורגל הצרפתי בהם טויחו והושתקו סיפורי זוועות. העיתונאי רומן מולינה, בעבר ב-CNN, BBC ו"גרדיאן", הסביר אמש שהוא עורך תחקיר מעמיק בשנים האחרונות אחרי עולם הכדורגל. לדבריו, "לכדורגל יש צד אפל שאנשים לא מכירים. ככל שאתה יודע יותר על הענף, ככה אתה שונא אותו יותר. בחדרי חדרים, מתרחשים שם דברים בלתי נסבלים".

במוקד עמדו הטענות של מולינה כלפי פרלאן מנדי, מגן ריאל מדריד ונבחרת צרפת. לדבריו, בשנת 2018, בזמן שמנדי השתייך לליון, הוא תקף אישה באגרופים ובבעיטות, גרם לה לחבלות בראש ואף חשף בפניה את איבר המין שלו בזמן ששכבה מדממת על הרצפה. כתוצאה מהתקיפה אותה אישה אושפזה במחלקת טיפול נמרץ וסבלה מצלקות פיזיות ונפשיות, אולם המקרה הושתק על ידי ליון בזמנו כדי שתוכל למכור אותו לקבוצה גדולה – מה שאכן קרה בסופו של דבר כשנרכש על ידי ריאל מדריד בשנת 2019.

"מאז המקרה ההוא, המשפחה של מנדי ניתקה איתו כל קשר. ההורים שלו שבורים מאז המקרה הזה, אבל אף אחד לא יודע עליו, וזה פשוט מטורף לחלוטין. מקרים כאלה גורמים לי לרצות להפסיק לחקור את עולם הכדורגל, כי זה נראה לי אבוד מראש", טען מולינה. לדבריו, "מנדי סובל מהתמכרות לאלכוהול כבר במשך שנים. הוא גם נתפס נוהג בשכרות כששיחק בלה האבר והמועדון טאטא את זה מתחת לשולחן".

שחקן ריאל מדריד פרלאן מנדי מול שחקן ליברפול ג'ורג'יניו ויינאלדום
ליון עשתה הכל כדי להשתיק את המתלוננת. פרלאן מנדי | רויטרס

מקרה נוסף שהתרחש כביכול ונחשף על ידי מולינה, נוגע לחלוץ אלייה וואהי, שחקן מונפלייה. לטענתו, בזמן שוואהי שיחק במחלקת הנוער של קאן, הוא תקף מינית נערים צעירים ממנו, ונהג לנעול אותם בשירותים יחד איתו ולהכריח אותם לאונן. כשאחדים מהם התלוננו, קאן שחררה את וואהי מיידית אבל נמנעה מלפנות למשטרה מחשש לפגיעה בתדמית של המועדון.

כמו כן, טוען מולינה כי מאמן נוער מוכר בצרפת היה ידוע כמטרידן, ובחלק מהמקרים אף בא עם נערים במגע מיני. קבוצה בכירה בכדורגל הצרפתי שהעסיקה אותו טייחה את המקרה, ולא מנעה מהמאמן להמשיך לעבוד במחלקות נוער אחרות בעתיד.

מולינה טוען שההתנהלות הפושעת בכדורגל חורגת מהגבולות של צרפת. לטענתו, אקדמיה לנערות שהפעילה פיפ"א בקונגו העסיקה מאמן שנודע כאנס סדרתי. לדבריו, מקרי אונס באקדמיה המדוברת היו עניין שיטתי, ולמעלה מ-400 נערות הותקפו מינית. אחת מהן, הוא טוען, נחטפה, עברה התעללות מינית ונאלצה לעבור הפלה, אחרי שאיש צוות באקדמיה אנס אותה. כמו כן, מולינה אף תקף את מייגן ראפינו, אולי הכדורגלנית המפורסמת בעולם ומי שנודעה כאקטיביסטית. לדבריו, כוכבת נבחרת ארצות הברית ידעה על מקרי אונס ותקיפות מיניות של נערות שמתרחשים באקדמיות, אבל לא פצתה פה. "אכפת לה רק מכסף, אונס נערות לא באמת מעניין אותה", אמר.

מייגן ראפינו נבחרת ארצות הברית
אקטיביסטית ולוחמת צדק? "לראפינו אכפת רק מכסף, לא מאונס של נערות" | רויטרס

מולינה מבטיח שהחשיפות המטרידות שלו יימשכו. "אם הפרסומים האלה מציירים תמונה מדאיגה, חכו לחשיפות שאפרסם באפריל ובמרץ. אחרי הפרסומים האלה, עולם הכדורגל כבר לא יחזור להיות כשם שהיה".