ליאו מסי כבש שער בכורה בליגה, פריז סן ז'רמן ניצחה 1:3 את נאנט

שבר בצורת של 412 דקות. מסי | רויטרס

המוליכה שנהנתה משער מוקדם של אמבפה (2), איבדה את קיילור נבאס בגלל עבירה פראית (65). קולו מואני השווה (76), אבל דניס אפיה כבש שער עצמי (82) והפרעוש (87) שבר בצורת של 412 דקות

(גודל טקסט)

המחזור ה-14 בליגה הצרפתית יצא לדרך כבר בשישי עם 2:2 מרתק בין מונאקו לליל, אך הערב (שבת) הגיע תורה של המוליכה פריז סן ז'רמן, ששבה מפגרת הנבחרות עם 1:3 ביתי על נאנט במשחק שבו ליאו מסי כבש שער בכורה בליגה. מאוחר יותר, ראן גברה 0:2 על מונפלייה.

ליאונל מסי פריז סן ז'רמן חוגג
שבר בצורת של 412 דקות. מסי | רויטרס

פריז סן ז'רמן – נאנט 1:3

למרות ששותפו במשחקי הנבחרות שלהם, ליאו מסי, קיליאן אמבפה וניימאר פתחו יחד בהרכב המאיים של פריז סן ז'רמן. ניימאר לא יזכור את המשחק הזה לטובה, אבל אמבפה ומסי בהחלט כן. הכוכב הצרפתי כבש שער מזליקי כבר אחרי 2 דקות והיה נדמה שפריס תשייט לעוד ניצחון קליל. אלא שאחרי 65 דקות שבהן נאנט מחזיקה מעמד, קיילור נבאס הורחק אחרי עבירה פראית על לודוביק בלאס. פוצ'טינו נאלץ לבצע חילוף טקטי והכניס את סרחיו ריקו השוער במקום ניימאר, שלא ממש אהב את החילוף הזה. האורחים ניצלו את היתרון המספרי עם שער שוויון של קולו מואני (76) והיו בטוחים שהם בדרך לחולל הפתעה. אלא שאז דניס אפיה כבש שער עצמי הזוי עם הרחקה שהפכה לבעיטה קשתית מחוץ לרחבה (82). נאנט תקפה כדי להשיג את השוויון, אלא שפריז יצאה למתפרצת. אמבפה מצא את מסי ששבר בצורת של 412 דקות וכבש שער בכורה בליגה עם כדור אופייני בשמאל מחוץ לרחבה אחרי בישול של אמבפה. פריז הגדילה את הפער בפסגה ל-13 נקודות על פני לאנס, בדרך לאליפות בטוח וקלילה.

ג'ונתן דייויד, חלוץ ליל
צמד מהיר שלו לא הספיק. ג'ונתן דייויד | אימג'בנק GettyImages, VALERY HACHE

מונאקו – ליל 2:2

אשתקד היה מדובר במפגש בין הקבוצה מהמקום השלישי לאלופה, העונה שתי הקבוצות מדשדשות במרכז הטבלה וגם הניסיון של כל אחת מהן לברוח זו מזו לא צלח לאור חלוקת הנקודות, אבל זכינו ל-2:2 מרתק ומהנה במיוחד.

הקבוצה מהנסיכות לא ניצחה ולא הבקיעה בשלושת משחקיה האחרונים בכל המסגרות, בעוד ניצחונה היחיד של האלופה בששת המשחקים האחרונים בכל המסגרות הגיע בליגת האלופות עם 1:2 יקר על סביליה שהעלה אותה למקום השני בבית. הערב מונאקו הייתה בדרכה להפסד נוסף, אבל נחלצה מפיגור כפול, למרות שבין לבין גם נקלעה לחיסרון מספרי, וסחטה נקודה שהותירה אותה מעל האלופה בטבלה.

כוכב ליל, ג'ונתן דייויד, העלה את מאזנו ל-10 שערים העונה בזכות צמד בזק, כשבדקה ה-5 הבקיע מהנקודה הלבנה ובדקה ה-9 דחק מקרוב כדור רוחב מוצלח של טיאגו ג'אלו, אבל עוד לפני ההפסקה, בדקה ה-41, קרפין דיאטה צימק ל-2:1. למרות שהסרבי סטראינייה פאבלוביץ' ספג כרטיס צהוב שני ואדום והותיר את המארחת בעשרה שחקנים בדקה ה-78, וויסאם בן ידר שעלה מהספסל הבקיע בדקה ה-83 וקבע את תוצאת הסיום. מונאקו עם 19 נקודות ב-14 משחקים, שמרה על יתרון שתי נקודות מליל שקרובה יותר לחלק התחתון מאשר לעליון.

משחק נוסף בשבת

ראן – מונפלייה 0:2
לראן: לוברו מאייר 8', מרטין טרייה 28'.

משחקי יום ראשון בליגה הצרפתית

ברסט – לאנס (14:00)
אנז'ה – לוריאן (16:00)
מץ – בורדו (16:00)
שטרסבורג 0 ריימס (16:00)
טרואה – סט. אטיין (16:00)
קלרמון – ניס (18:00)
ליון – מארסיי (21:45)