ראן מחצה 0:5 את סנט אטיין ופואל פוטר, 0:3 לשטרסבורג בניס

שחקנה של ראן מרטן טרייה | אתר רשמי, הטוויטר של ראן

מרטן טרייה כבש שלושער מבישולים של לוברו מאייר ונועלת הטבלה נפרדה ממאמנה. ניס הרביעית עם הפסד בית שלישי ברציפות. 2:2 לליון בבורדו

(גודל טקסט)

המחזור ה-17 בליגה הצרפתית נמשך היום (ראשון) עם 0:5 מוחץ של ראן בסנט אטיין, והיא עלתה למקום השני. המפסידה נפרדה בעקבות התבוסה ממאמנה קלוד פואל. שטרסבורג הרשימה עם 0:3 בניס, מונאקו הביסה 0:4 את מץ ואת הערב חתמו בורדו וליון עם 2:2.

מרטן טרייה שחקן ראן
היה לו שלושער בנבחרת הצעירה, עכשיו לראשונה גם בליגה. מרטן טרייה | אימג'בנק GettyImages, Sylvain Lefevre

סנט אטיין – ראן 5:0

ההפסד הביתי לליל קטע לראן ריצה נהדרת, אבל היא ידעה לחזור מהר מאוד לעניינים ומחצה את נועלת הטבלה בסטאד ז'ופרואה גישאר. כוכב המשחק היה מרטן טרייה, שחגג שלושער ראשון בקריירת המועדונים בזכות שלושה בישולים של לוברו מאייר הקרואטי בדקות 22, 28 (בעקב) ו-48 (כדור מסובב לחיבורים). זו הפעם הראשונה ששחקן אחד מבשל את כל שלושת השערים של שחקן אחר בליג 1 מאז החל מעקב הנתונים ב-2006/07. שער עצמי של איבן מאסון (45) ושער בכורה של המחליף בן ה-17 לזלי אוגוצ'וקוו (83) השלימו את החמישייה. אחרי זעם האוהדים והכישלון להוציא את סנט אטיין מהקו האדום, קלוד פואל שילם את המחיר ופוטר.

לודוביק אז'ורק שחקן שטרסבורג
אוהב את האצטדיון בניס. לודוביק אז'ורק | רויטרס

ניס – שטרסבורג 3:0

עונה שנייה ברציפות שלודוביק אז'ורק מנצח בניס. לפני כשבעה חודשים הוא כבש צמד ב-0:2 באליאנץ ריביירה והפעם הסתפק בשער אחד בניצחון גדול עוד יותר. החלוץ הגבוה כבש בדקה ה-21, שותפו להתקפה חביב דיאלו הוסיף בדקה ה-82 ואחרי שתי דקות גם בישל לאדריאן תומאסון, כאשר שטרסבורג במקום השישי ובמרחק נקודה אחת מניס הרביעית, שנמצאת ברצף עגום של שלושה הפסדי בית על האפס.

מלווין באר שחקן ניס
ערב כואב לניס. מלווין באר הפצוע | רויטרס

בורדו – ליון 2:2

פטר בוס פגש את ההגנה הגרועה בליגה הצרפתית, הקבוצה שלו הובילה פעמיים ובכל זאת לא ניצחה. בורדו הגיעה אחרי ארבעה משחקים מרובי שערים שבהם השיגה נקודה בלבד, ונכנעה בדקה ה-29 לנגיחה של ג'ייסון דנאייר אחרי קרן של ג'רדאן שאקירי, אבל חזרה שבע דקות לאחר מכן בעזרת שער עצמי של מאלו גוסטו. ליון חזרה להוביל עם שער ראשון העונה של טיאגו מנדס הברזילאי בדקה ה-41, אלא שדנאייר נפצע ויצא בחלוף שלוש דקות והשוויון של בורדו הגיע מרגלי אלברטו אליס ההונדורי בדקה ה-58. אנתוני לופס מנע מהפך בדקה ה-94 וליון שלו במקום ה-12, בעוד בורדו נמנעה מירידה למקום ה-18 שמוביל למבחנים.

משחקים נוספים

מונאקו – מץ 0:4
למונאקו: סופיאן דיופ (2), קווין פולנד (44), ז'לסון מרטינס (57), וויסאם בן ידר (87)

לוריין – נאנט 1:0
לנאנט: ווילן סיפריאן (83)

מונפלייה – קלרמון 0:1
למונפלייה: אלי ווהי (28)

ריימס – אנז'ה 2:1
לריימס: הוגו אקיטיקה (59 בפנדל). לאנז'ה: סופיאן בופאל (49), אנג'לו פולג'יני (75)

תוצאות השבת:

מארסיי – ברסט 2:1
ליל – טרואה 1:2
לאנס – פריז סן ז'רמן 1:1