ניס התקרבה למארסיי שהפסידה במפתיע לקלרמון, ראיקוביץ' עצר פנדל

play
דימיטרי פאייה, שחקן מארסיי | GettyImages, CHRISTOPHE SIMON/AFP
סימונס הצעיר החמיץ פנדל, פ.ס.ז' הודחה מהגביע ע"י ניס 01:31

העולה ניצחה 0:2 בוולודרום את המדורגת שנייה, ניס רק נקודה ממנה אחרי 0:1 על אנז'ה. אקס מכבי תל אביב הציל את ריימס ב-1:1 מול ברסט

קבוצות: ניס אנז'ה
(גודל טקסט)

לאחר ההפסד הביתי המפתיע של פריז סן ז'רמן לנאנט והתיקו בין לאנס לבין ליון, המחזור ה-25 בליגה הצרפתית ננעל היום (ראשון) עם שמונה משחקים. ניס השלישית ניצחה 0:1 את אנז'ה וצימקה את הפער ממארסיי השנייה לנקודה, לאחר שזו הפסידה במפתיע 2:0 בבית לקלרמון. פרדראג ראיקוביץ' עצר עוד פנדל במדי ריימס, בורדו נותרה אחרונה אחרי 1:1 מול מונאקו בבכורה של המאמן החדש דויד גיון.

מוחמד באיו, שחקן קלרמון חוגג
הפתיע את מארסיי. מוחמד באיו | אימג'בנק GettyImages, Christophe SIMON

מארסיי – קלרמון 2:0

שבועיים אחרי שניצחה בניס, קלרמון הקטנה הדהימה גם בסטאד ולודרום ופתחה פער של שש נקודות מהקו האדום, בתקווה לשרוד בעונת הבכורה שלה בליג 1. שני איומים למסגרת הניבו שני שערים לעולה, כאשר מלך שעריה מוחמד באיו הפציץ פנימה בדקה ה-13 וחגג את ה-10 שלו העונה, והמחליף ג'ים אלבינה נגח את השני אחרי קרן בדקה ה-84. מארסיי לחצה לפני כן במטרה להשוות, אבל ארקדיוש מיליק החמיץ וחבריו נעצרו אצל השוער אופרין ג'וקו. האוהדים המקומיים ראו רק שני ניצחונות בשמונת משחקי הבית האחרונים, אם כי מארסיי עדיין במקום השני ובעמדה טובה להשיג את הכרטיס לליגת האלופות.

ג'סטין קלייברט שחקן ניס חוגג שער
ג'סטין קלייברט שחקן ניס חוגג שער | רויטרס

ניס – אנז'ה 0:1

לאחר ההפסד לליון במחזור הקודם, החבורה של כריסטוף גאלטייה שבה למסלול הניצחונות עם 0:1 קטן, אך חשוב שצימק את הפער ממארסיי שבמקום השני לנקודה אחת בלבד. כעת, הלחץ עובר לקבוצה מהדרום שתארח בהמשך את קלרמון. המארחת חגגה כבר בדקה ה-11 משער של קפרן טוראם, אך ה-VAR עצר את החגיגות והשופט נאלץ לפסול את השער בשל נבדל. בדקה ה-19 ג'סטין קלייברט כבש שער כשר וניס עלתה ליתרון. למרות שער נוסף שנפסל למארחת בדקה ה-67, היא הצליחה לשמור על השער של קלייברט והעבירה את הלחץ למארסיי.

פרדראג ראיקוביץ' שוער ריימס
מומחה הפנדלים של הליגה הצרפתית. פרדראג ראיקוביץ' | GettyImages, John Berry

ריימס – ברסט 1:1

פרדראג ראיקוביץ' מנע מאוסקר גרסיה הפסד רביעי בחמישה מחזורים, כשעצר פנדל של יוסוף בלאילי האלג'יראי בדקה ה-53. זה הפנדל השני שאקס מכבי תל אביב הודף העונה ושמיני בסך הכול מאז הגיע לליגה הצרפתית. הבלם ואוט פאס נגח את ריימס ליתרון בדקה הרביעית, מרטין סטריאנו האורוגוואי איזן חצי שעה לאחר מכן וברסט עוד נעצרה בקורה בדקה ה-69.

משחקים נוספים

בורדו – מונאקו 1:1
לבורדו: רמי אודן (22). למונאקו: מרסלו (עצמי, 67), אורליאן טשואמני הורחק (34)

לוריין – מונפלייה 1:0
למונפלייה: טז'י סבאנייה (56)

ראן – טרואה 1:4
לראן: סרו גיראסי (14 ו-20), מרטן טרייה (75), גאטן לאבורד (86 בפנדל). לטרואה: איקה אוגבו (39)

סנט אטיין – שטרסבורג 2:2
לסנט אטיין: ריאד בודבוז (4), ווהבי חאזרי (34). לשטרסבורג: חביב דיאלו (21), לוקא פראן (30)

בשישי נפרדו ליל ומץ ב-0:0 ובשבת נאנט הדהימה עם 1:3 על פריז סן ז'רמן, אחרי 1:1 של לאנס מול ליון.