פריז סן ז'רמן הובסה 3:0 במונאקו, מארסיי גברה על ניס בדרבי

play
השפלה בצהרי היום. קיליאן אמבפה | רויטרס
קלייברט כיכב עם צמד ובישול, ניס הביסה 1:4 את מארסיי 02:03

קבוצת המיליונרים תזכה באליפות ללא בעיות, אבל עד ההנפה ממשיכה להתבזות עם הפסד חוץ שלישי ברציפות בליגה. מארסיי במקום השני בזכות 1:2 חשוב, ראן שלישית עם 1:6 על מץ, בורדו בצרות

(גודל טקסט)

אחרי הבוז הצורם והבלתי פוסק בניצחון הביתי על בורדו, שחקני פריז סן ז'רמן הגיעו היום (ראשון) למקום שקט יותר אך ספגו השפלה לא פחותה עם תבוסה 3:0 במונאקו. הפסד חוץ שלישי רצוף שלא יאיים על האליפות (15 נקודות יתרון) אבל מרעיד את כסאו של מאוריסיו פוצ'טינו אולי עוד לפני הקיץ. מארסיי התבודדה במקום השני אחרי 1:2 על ניס בדרבי של הריביירה, ראן שלישית בזכות 1:6 מוחץ על מץ.

* "ל'אקיפ" מדווח שמנהלת הליגה הצרפתית עומדת להכניס כשותפה את חברת CVC, שתקבל גם את זכויות השידור של הליגה ותהיה הספונסרית שלה. 13 אחוזים מהליגה יימכרו תמורת 1.5 מיליארד יורו, בעסקה שתזרים כסף גדול לקבוצות הצרפתיות שנמצאות במצב לא קל. על פי הפרסומים, פריז סן ז'רמן תקבל 30 אחוז מהנתח, רק על החתימה הראשונית, ותכניס לכיסה כ-450 מיליון יורו.

קיליאן אמבפה שחקן פריז סן ז'רמן מאוכזב
השפלה בצהרי היום. קיליאן אמבפה | רויטרס

מונאקו – פריז סן ז'רמן 0:3

המוליכה המאוכזבת רק מחכה לקחת את צלחת האליפות ולסיים את העונה הזו, ומי שניצלה את המצב עד תום היא מונאקו שבעונה שעברה ניצחה אותה פעמיים וכעת רשמה את הניצחון הכי גבוה עליה מאז ספטמבר 1999. אז היו אלה דויד טרזגה, פיליפ לאונר ולודוביק ז'ולי שסידרו 0:3 בפארק דה פראנס, והפעם זה קרה בבית, על הראש של האקס קיליאן אמבפה.

ליאונל מסי נעדר בגלל מחלה, ניימאר כרגיל לא תרם דבר והפעם גם אמבפה לא הצליח לכבוש מול היריבה נגדה היו לו 10 שערים ב-10 המפגשים הקודמים. וויסאם בן ידר ברח לו בקרב על מלכות השערים ומוביל כעת 15:17, אחרי שכבש בדקה ה-25 והשלים צמד מהנקודה הלבנה שש דקות לסיום, אחרי איבוד כדור של מרקו וראטי ועבירה מטופשת של פרסנל קימפמבה. בן ידר היה מעורב גם בשער השני, כשמסר לרובן אגילאר שבישל נהדר לקווין פולנד הגרמני. בוז צורם לא היה כמו ב-0:3 הביתי על בורדו בצהרי יום ראשון שעבר, אבל מדובר בעוד השפלה עבור פ.ס.ז', עם הפסד חוץ שלישי רצוף בליגה ורביעי כולל הקריסה במדריד.

שחקני מונאקו חוגגים עם וויסאם בן ידר
מוביל בקרב על מלכות השערים. וויסאם בן ידר | רויטרס

מארסיי – ניס 1:2

אחרי שתסכלה את אוהדיה עם שני הפסדי בית רצופים בליגה, בניגוד לרצף ההצלחות במשחקי החוץ, מארסיי כיפרה על כך עם שלוש נקודות יוקרתיות בדרבי של הריביירה שגם אפשרו לה להתבודד במקום השני שמוביל היישר לשלב הבתים של ליגת האלופות. הפעם המשחק לא פוצץ כפי שהיה במחזור השלישי, וז'אן-קלר טודיבו גרם לפנדל בדקת הסיום של המחצית הראשונה כשארקדיוש מיליק גרם להר הגעש בסטאד ולודרום להתפרץ בפעם הראשונה, כששער שוויון של אנדי דלור נפסל בדקה ה-48 ופאו לופס סיפק שתי הצלות גדולות. סדריק בקאמבו המחליף הכפיל את היתרון בדקה ה-89, מיד לאחר שנכנס, וכל שנותר למריו למינה זה לצמק בתוספת הזמן.

ארקדיוש מיליק שחקן מארסיי חוגג שער
הדליק את סטאד ולודרום. ארקדיוש מיליק | רויטרס

ראן – מץ 1:6

קבוצת ההתקפה הטובה בצרפת המשיכה להפציץ ועלתה זמנית למקום השני עם שישייה מוחצת. מרטן טרייה עקף גם את הוא אמבפה והגיע ל-16 שערי ליגה עם צמד (18 בפנדל ו-27) לפני שפינה את הבמה לסרו גיראסי שחגג שלושער (40, 54 ו-64). בנז'מן בוריז'ו בישל לא פחות מארבעה שערים וגם הקפטן חמארי טראורה השתתף בחגיגה (59). לואי מאפוטה רק צימק עבור המדורגת לפני אחרונה (87).

בורדו – מונפלייה 2:0

העונה המחרידה של בורדו נמשכת והיא עמוק במקום האחרון אחרי שספגה בכל 29 המחזורים עד כה, אולי בדרך לירידה לראשונה אחרי 30 שנה. גם המאמן החדש דויד גיון לא הביא את הבשורה ורשם הפסד שלישי רצוף אחרי שתי תוצאות תיקו במשחקיו הראשונים. הקהל גרם לעיכוב של רבע שעה בפתיחת המשחק לאחר שהאצטדיון התמלא עשן ממפגן אבוקות וחזיזים, אבל זה רק עשה רע לבורדו שנכנעה במהירות לשערים של אלי ווהי המוכשר (11) ופלורן מולה (16). ניקולא קוצה הורחק והמארחת קיבלה פנדל, אבל אלברטו אליס החמיץ (42) וגם אדום שני של מיחאילו ריסטיץ' (45+4) לא עזר לה אפילו לצמק מול תשעה שחקנים.

משחקים נוספים

שבת:

לאנס – קלרמון 1:3
ללאנס: קווין דאנסו (39), פלוריאן סוטוקה (45+3), מסאדיו היידארה (58). לקלרמון: אלבסן רשאני (9).

נאנט – ליל 1:0
לליל: אמאדו אונאנה (41)


ראשון:

אנז'ה – ברסט 0:1
לאנז'ה: סופיאן בופאל (39 בפנדל)

ריימס – ליון 0:0

לוריין – שטרסבורג 0:0

המחזור ה-29 יצא לדרך בשישי עם 1:1 בקרב התחתית בין סנט אטיין לטרואה.