אמבפה כבש צמד ובישל לניימאר ומסי ב-1:5 של פ.ס.ז' על לוריין

play
קיליאן אמבפה, אידריסה גיי, ליאונל מסי שחקני פריז סן ז'רמן חוגגים שער | רויטרס
סימונס הצעיר החמיץ פנדל, פ.ס.ז' הודחה מהגביע ע"י ניס 01:31

הצרפתי הבריק עם שלושה בישולים ולראשונה העונה שלושת הכוכבים מצאו את הרשת באותו משחק. מארסיי התבססה במקום השני עם 2:4 בסנט אטיין

(גודל טקסט)

המחזור ה-31 בליגה הצרפתית יגיע לסיומו הערב (ראשון) עם המשחק הביתי של המוליכה פריז סן ז'רמן מול לוריין. מארסיי התבססה במקום השני עם 2:4 מרשים בסנט אטיין, שטרסבורג עלתה למקום הרביעי עם 0:1 על לאנס וגם ליון ומונאקו במנצחות.

אשרף חכימי, קיליאן אמבפה שחקני פריז סן ז'רמן חוגגים שער
מעל כולם. קיליאן אמבפה חוגג עם אשרף חכימי | רויטרס

פריז סן ז'רמן – לוריין 1:5

אחרי הבוז הצורם במשחק הבית הקודם, הפעם בלטו בפארק דה פראנס קריאות "קיליאן, קיליאן". בצל הדיווחים על הניסיונות הבלתי פוסקים של הנהלת פ.ס.ז' להשאיר את קיליאן אמבפה, כולל הבטחה למנותו לקפטן, הכוכב סיפק עוד חמש סיבות להילחם עליו וסחף את המוליכה לניצחון. בדקה ה-12 הוא קיבל כדור מליאונל מסי ובישל לניימאר, בדקה ה-28 ירה אל הרשת משמאל אחרי הכנה של אידריסה גיי ובדקה ה-67 השלים צמד אחרי חטיפת כדור של אשרף חכימי שגם בישל. שש דקות לאחר מכן, אמבפה כבר עמד ליפול אחרי חטיפת כדור, אבל נותר על הרגליים, נכנס לרחבה ומסר למסי שמ-11 מטרים בעט אל המשקוף ופנימה את שערו השלישי בלבד בליגה הצרפתית.

אמבפה, לעומתו, עומד כבר על 17 שערי ליגה (כמו מרטן טרייה ואחד פחות מוויסאם בן ידר שמוביל את טבלת המבקיעים) ועל 13 בישולים (מקום ראשון בליגה). הוא דאג שלראשונה העונה שלושת כוכבי פ.ס.ז' כובשים באותו משחק, ובדקת הסיום הכין לניימאר שהשלים צמד במהלך אותו הברזילאי החל עם השחלה בין רגליו של שחקן יריב. חכימי "בישל" גם בצד השני ומנע שער נקי, עם מסירה רעה לאחור שאותה ניצל טרם מופי כדי להתגנב בין מרקיניוס לג'אנלואיג'י דונארומה ולצמק בדקה ה-56. סרחיו ראמוס, שחגג ביום רביעי יום הולדת 36, חזר לסגל ונכנס בדקה ה-72 להופעה השישית שלו בסך הכול במדי פ.ס.ז'.

ניימאר, ליאונל מסי שחקני פריז סן ז'רמן חוגגים
הפעם היו חיוכים. ניימאר עם ליאונל מסי | רויטרס

סנט אטיין – מארסיי 4:2

קבוצת החוץ הטובה ביותר בליג 1 ידעה לנצל את ה-1:1 בין ניס לראן ופתחה פער של שלוש נקודות בקרב על המקום השני, שכזכור מבטיח כרטיס ישיר לשלב הבתים של ליגת האלופות. המשחק נדחה ביממה בגלל שלג כבד שמנע דרכי גישה לאצטדיון במוצ"ש, וסנט אטיין שנמצאת כרגע במקום המוליך למבחנים התחילה נהדר עם שער של דניס בואנגה בדקה התשיעית, אבל דימיטרי פאייה השווה מהנקודה הלבנה עם ה-10 שלו העונה בתוספת הזמן של המחצית הראשונה. מארסיי המשיכה ללחוץ, במבה דיינג נגח למשקוף ובדקה ה-60 הושלם המהפך בעזרת שער עצמי של הקפטן המקומי טימותי קולודזייצ'אק. שש דקות לאחר מכגן קיבלה מארסיי עוד פנדל, והפעם פאייה ויתר לדיינג שהרשית. מתאו גנדוזי, שערך בשבוע שעבר בכורה במדי נבחרת צרפת ואף כבש במשחק השני, בישל בדקה ה-73 לאמין האריט שירה לקורה ופנימה. סנט אטיין צימקה מרגלי לוקא גורנה-דואת בן ה-18, שחגג שער ראשון בקריירה.

במבה דיינג שחקן מארסיי
מילא בהצלחה את מקומו של ארקדיוש מיליק הפצוע. במבה דיינג | אימג'בנק GettyImages, Jonathan Moscrop

שטרסבורג – לאנס 0:1

הכחולים ניצלו את המעידה של ניס בשבת ועקפו אותה בדרך למקום הרביעי. לודוביק אז'ורק הבקיע מהנקודה הלבנה את שער הניצחון בדקה ה-67, בעוד חברו לחוד, קווין גמיירו, החמיץ פנדל כעבור ארבע דקות. המארת הצליחה לשמור על היתרון עד לסיום, בעוד המפסידה פספסה נקודות חשובות במאבק על אירופה ונותרה במקום השמיני.

לודוביק אז'ורק שחקן שטרסבורג
אוהב את האצטדיון בניס. לודוביק אז'ורק | רויטרס

ליון – אנז'ה 2:3

פטר בוס חושב כבר על רבע גמר הליגה האירופית מול ווסטהאם ביום חמישי וקיבל חיזוק בדמות טטה שהגיע משחטאר דונייצק כמושאל עד סוף העונה, וכבר בבכורה סידר שלוש נקודות יקרות. הקיצוני הברזילאי נכנס בדקה ה-78 ואחרי שתי דקות הכריע את המשחק בתום מהלך קבוצתי נאה. מוסא דמבלה כבש צמד למארחת לפני כן (26 ו-52) ואנז'ה הצליחה לאזן פעמיים עם מתיאס לאז'ה (50) וסופיאן בופאל (59) אך נוצחה ונותרה חמש נקודות מעל המקום המוביל למבחנים.

שחקני ליון חוגגים
ניצחון לפני המאבק באירופה. שחקני ליון חוגגים | אימג'בנק GettyImages, OLIVIER CHASSIGNOLE/AFP

משחקים נוספים

מץ – מונאקו 2:1
למץ: איברהים אמאדו (62). למונאקו: וויסאם בן ידר (46), מיירון בואדו (72)

קלרמון – נאנט 3:2
לקלרמון: סייף עדין חאווי (58), סאליס עבדול סאמד (63) שגם הורחק (73). לנאנט: לודוביק בלאס (43 בפנדל), פדרו צ'יריבייה (62), רנדל קולו מואני (67)

מונפלייה – ברסט 2:1
למונפלייה: טז'י סבאנייה (90+3 בפנדל). לברסט: מרטין סטריאנו (69), פרנק הונורא (79)

טרואה – ריימס 0:1
לטרואה: רנו ריפאר (90+3). אזור מטוסיווה מריימס הורחק (54)

הנציגות היחידות של צרפת ברבעי הגמר האירופים הן ליון ומארסיי. ליון כאמור תארח את ווסטהאם במסגרת הליגה האירופית ביום חמישי ואילו מארסיי תצא לסלוניקי כדי לפגוש את פאוק במסגרת הקונפרנס ליג.