ליון הביסה 0:3 את מארסיי בחוץ, ניצחונות גם למונאקו וניס

play
מחצית שנייה מוחצת בסטאד ולודרום. שחקני ליון חוגגים | GettyImages, NICOLAS TUCAT
ניימאר חוגג עם ליאו מסי בחדר ההלבשה את הזכייה של פריז סן ז'רמן באליפות 00:26

סגנית המוליכה עדיין לא בטוחה בליגת האלופות אחרי הפסד כואב מול השביעית, מונאקו רק שלוש נקודות ממנה וגם ניס בתמונה

(גודל טקסט)

זהות האלופה בליגה הצרפתית כבר הוכרעה לאחר שפריז סן ז'רמן הבטיחה את הזכייה, אך המאבקים על המקומות באירופה ונגד הירידה צפופים מתמיד. מארסיי השנייה הובסה 3:0 בידי ליון, מונאקו נצמדה לראן השלישית עם 0:2 על אנז'ה, גם ניס במאבק על ליגת האלופות אחרי 0:1 על בורדו ששקועה מתחת לקו האדום.

שחקני ליון חוגגים
מחצית שנייה מוחצת בסטאד ולודרום. שחקני ליון חוגגים | GettyImages, NICOLAS TUCAT

מארסיי – ליון 3:0

הראש של התכולים בגומלין חצי גמר הקונפרנס ליג מול פיינורד, אחרי ההפסד 3:2 בהולנד, וליון ניצלה את ההזדמנות כדי להתקדם למקום השביעי ולשמור על סיכוי לתפוס כרטיס לאירופה. אחרי מחצית ראשונה חלשה, עם טענה לפנדל מצד מארסיי וללא איומים למסגרת, הבלם בן ה-19 קסטלו לוקבה עט על הריבאונד והעלה את הקבוצה של פטר בוס ליתרון בדקה ה-55. הקפטן מוסא דמבלה הכפיל בנגיחה בדקה ה-70 אחרי הרמה של מאלו גוסטו וחגג את ה-17 שלו העונה בליגה, וקרל טוקו אקמבי חתם עם ה-12 שלו דקה לפני שריקת הסיום. מארסיי עדיין במקום השני, אבל רק שלוש נקודות מעל המקום הרביעי והכרטיס שלה לליגת האלופות עדיין רחוק מלהיות מובטח.

וויסאם בן ידר עם קווין פולנד שחקני מונאקו חוגגים
רק קיליאן אמבפה כבש יותר ממנו. וויסאם בן ידר חוגג עם קווין פולנד | אימג'בנק GettyImages, VALERY HACHE

מונאקו – אנז'ה 0:2

ניצחון שביעי רצוף לקבוצה מהנסיכות שממשיכה לרדוף אחר ראן והשתוותה לה בקרב על המקום השלישי והכרטיס למוקדמות ליגת האלופות. הקפטן וויסאם בן ידר קבע שיא אישי חדש עם שערו ה-21 העונה בליגה, הודות לבישול של קווין פולנד במתפרצת בדקה ה-61 ולאחר ששני שערים נפסלו לו לפני כן. עבדול קאדר במבה הבקיע מוקדם יותר שער עצמי (42). אנז'ה עדיין לא הבטיחה הישארות.

אנדי דלור שחקן ניס לפני יאסין עדלי שחקן בורדו
השאיר את ניס במאבק. אנדי דלור לפני יאסין עדלי | אימג'בנק GettyImages, PHILIPPE LOPEZ

הצלע השלישית במאבק על המקום השלישי ניצחה גם היא ונותרה מרחק שתי נקודות מראן ומונאקו, בעוד בורדו עמוק בבוץ ובדרך לליגה השנייה אחרי 30 שנה. ניס השיגה רק שתי נקודות מששת משחקי החוץ האחרונים שלה וגם הפעם התקשתה, עד שבדקה ה-74 אנדי דלור ניצל טעות בהגנה הכי גרועה בחמש הליגות הבכירות והבקיע את ה-13 שלו העונה. בורדו ספגה כבר 85 שערים העונה ורחוקה שש נקודות מחוף מבטחים. התקווה הריאלית שלה היא המקום ה-18 שמוביל למבחנים מול יריבה מהליגה השנייה, ובו ניצבת כרגע סנט אטיין שמקדימה אותה בארבע נקודות.

פלוריאן טארדייה, שחקן טרואה חוגג
בדרך להישארות. פלוריאן טארדייה | אימג'בנק GettyImages, FRANCOIS NASCIMBENI/AFP

טרואה – ליל 0:3

הכחולים רשמו ניצחון ראשון אחרי שצברו נקודה בודדת בארבעת המשחקים האחרונים ועשו צעד חשוב לעבר הבטחת עונה נוספת בליגה הבכירה. הקפטן פלוריאן טארדייה העלה את המארחת ליתרון מהנקודה הלבנה בדקה ה-43 ונהנה מיתרון מספרי בדקה ה-50 אחרי שרנאטו סאנצ'ס איבד את העשתונות. הקשר ספג כרטיס צהוב בגין תלונות לעבר השופט, ולאחר שהמשיך במחאה הוא ספג צהוב שני והורחק. בדקה ה-55 אייק אוגבו קבע 0:2 עם הפנדל השני של טרואה במשחק, ו-13 דקות לאחר מכן האלופה מהעונה שעברה איבדה שחקן נוסף לאחר שבוראק ילמאז הורחק באדום ישיר. את החגיגה של המקומיים חתם טארדייה עם פנדל שלישי וצמד אישי בדקה ה-86.

משחקים נוספים

ברסט – קלרמון 0:2
לברסט: ליליאן בראסייה (60), סטיב מונייה (62)

לוריין – ריימס 2:1
ללוריין: טרם מופי (32). לריימס: ארבר זנלי (17), אל בילאל טורה (59)

מונפלייה – מץ 2:2
למונפלייה: ארנו סוקה (80), אלי ווהי (90+1). למץ: תומא דלאן (24), לואי מאפוטה (70)

תוצאות משחקי שישי ושבת:

שטרסבורג – פריז סן ז'רמן 3:3
לאנס – נאנט 2:2
ראן – סנט אטיין 0:2