שחקני פריז סן ז'רמן ביקרו במסגד אל אקצא, התגובות הפלסטיניות היו חלוקות

play
לא כולם אהבו את הביקור. קימפמבה, דיאלו וגיי | צילום מסך, מתוך אינסטגרם
ידוי אבנים על שוטרים במסגד אל-אקצא, 20 באפריל 2022 00:13

אידריסה גיי, פרסנל קימפמבה ועבדו דיאלו המוסלמים ניצלו את הביקור בישראל כדי להתפלל באתר הקדוש, והיה מי שהאשים אותם בדו פרצופיות בשל הגעתם למשחק בבלומפילד: "עזרתם לציונים להלבין את פשעיהם, תתביישו"

קבוצות: פריז סן ז'רמן
(גודל טקסט)

אידריסה גיי, פרסנל קימפמבה ועבדו דיאלו, שחקניה המוסלמים של פריז סן ז'רמן, ניצלו את הגיחה הקצרה לישראל למשחק הסופרקאפ מול נאנט כדי לבקר במסגד אל אקצא. השלושה לקחו חלק באחת התפילות, הצטלמו על רקע כיפת הסלע ותיעדו את עצמם ברשתות החברתיות. "אלחמדולילה", כתב קימפמבה בתמונה בה הוא מופיע לצד שני חבריו לקבוצה באתר הקדוש.

לצד תגובות מפרגנות שקיבלו השלושה מפלסטינים וממוסלמים, היה גם מי שביקר והאשים אותם בדו פרצופיות על רקע העובדה שלקחו חלק במשחק שהופק ואורגן על ידי ישראלים. "השתמשת בפריבילגיה שלך ככדורגלן עשיר כדי לנרמל ולהלבין את פשעי הציונים ואת האפרטהייד הישראלי, ועכשיו אתה מדבר על אלוהים?", כתב אחד הגולשים לאידריסה גיי, "האם בכלל ידעת שהפלסטינים לא יכולים לנוע בחופשיות בירושלים? תתבייש לך".

שחקני פריז סן ז'רמן אידריסה גיי, עבדו דיאלו, פרסנל קימפמבה מבקרים במסגד אל אקצה
לא כולם אהבו את הביקור. קימפמבה, דיאלו וגיי | צילום מסך, מתוך אינסטגרם

גולש אחר הטיח בקימפמבה: "אם היית מוסלמי אמיתי, היית חושב על הפלסטינים שחיים תחת כיבוש ומצור, והיית נמנע להגיע למשחק. עזרת לישראל להצטייר כמדינה נורמלית, עזרת לה לייצר לגיטימציה. בפעם הבאה שתבקר במסגד, תחשוב איך אתה יכול להיות אדם טוב יותר".

גיי ספג ביקורות חריפות בחודשים האחרונים אחרי שסירב לקחת חלק במשחק בו פ.ס.ז' שיחקה עם חולצות בצבעי הגאווה, לאות הזדהות עם קהילת הלהט"ב. בסנגל מולדתו הוא דווקא התקבל כגיבור אחרי האקט השנוי במחלוקת. "אתה חושב שאתה גאווה גדולה למוסלמים, אבל האמת היא שאתה בושה", כתב לו אחד הגולשים, "ביישת את האיסלאם עם הבורות שלך בנושא להט"ב, ועכשיו אתה מבייש את הדת שוב עם בורות בנושא הציוני".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי