פריז סן ז'רמן דרסה 0:5 את קלרמון, ניימאר ומסי הדהימו

play
רוקדים על המגרש. מסי חוגג את שערו עם ניימאר | רויטרס
סילבן אדמס מברך את שחקני פריז סן ז'רמן 03:33

אלופת צרפת פתחה את הליגה עם הצגה בחוץ: הברזילאי כבש ובישל לחכימי, למרקיניוס ולארגנטינאי, שהשלים צמד במספרת אדירה. מונאקו ניצחה 1:2 את שטרסבורג

(גודל טקסט)

אחרי ה-0:4 המרשים על נאנט בסופר קאפ בבלומפילד וללא קיליאן אמבפה שסובל מרגישות בברך ולא נכלל בסגל, פריז סן ז'רמן התחילה הערב (שבת) את עונת 2022/23 בליגה הצרפתית עם ניצחון חוץ מרשים מאוד אצל קלרמון. מונאקו ניצחה 1:2 בשטרסבורג והצטרפה לאלופה ולליון, שגברה באותה תוצאה אמש על אז'קסיו.

שחקן פריז סן ז'רמן, ניימאר, חוגג שער עם אשרף חכימי
שני הכובשים חוגגים. ניימאר וחכימי | אימג'בנק GettyImages, JEAN-PHILIPPE KSIAZEK/AFP

קלרמון – פריז סן ז'רמן 5:0

זה אמנם מוקדם מאוד להסיק מסקנות, בטח לנוכח היריבה שהתייצבה הערב ממול, אבל אם לשפוט לפי התצוגות בסופר קאפ בבלומפילד והערב – פריז סן ז'רמן צריכה להדאיג מאוד את יריבותיה בעונה הזו. אלופת צרפת סיפקה קונצרט נוסף והביסה ללא תנאי את המארחת החלשה, כאשר ניימאר וליאונל מסי אותתו פעם נוספת שעל רקע המונדיאל שבאופק – הם נחושים לטרוף כל מה שעומד מולם.

הברזילאי שהצטיין נגד נאנט נראה אפילו טוב יותר הערב, כאשר כבש כבר בדקות הפתיחה את השער הראשון, ובהמשך בישל לאשרף חכימי, למרקיניוס ולמסי עצמו, בנוסף לעוד מספר מצבים שסידר והיו מסתיימים ברשת אם חבריו לקבוצה היו חדים יותר. במחצית השנייה מסי התעורר, ואחרי שעלה על לוח התוצאות הוא קינח עם השער היפה ביותר במשחק – במספרת נפלאה. ניימאר, אגב, הצטרף למסי ולקיליאן אמבפה ברשימת שלושת השחקנים האחרונים שבישלו שלושה שערים במשחק בליגה הצרפתית.

שחקן פריז סן ז'רמן ניימאר
המשך ישיר ליכולת בתל אביב. ניימאר | אימג'בנק GettyImages, JEAN-PHILIPPE KSIAZEK/AFP

מהלך המשחק

דקה 9: גול, 0:1 לפריז סן ז'רמן! סראביה העביר מסירת רוחב משמאל, מסי ניסה להשתלט אבל הנגיעה שלו המשיכה את זה לניימאר שבעט שטוח וכבש את הראשון.

דקה 17: ויטיניה השתלט על הכדור אחרי ערבובייה בפתח הרחבה, ושלח בעיטה שהייתה קרובה לקורה הימנית.

דקה 26: גול, 0:2 לפריז סן ז'רמן! מסי הוביל מתפרצת ומסר שמאלה לניימאר, שהעביר את זה באלכסון לאגף השני, שם פרץ חכימי שדהר לתוך הרחבה ושחרר טיל לחיבורים.

שחקן פריז סן ז'רמן מרקיניוס כובש
הנגיחה של מרקיניוס בדרך לשער השלישי של פריז סן ז'רמן | אימג'בנק GettyImages, JEAN-PHILIPPE KSIAZEK/AFP

דקה 37: נונו מנדש קיבל כדור מניימאר וטיווח מתוך הרחבה, אבל דיאו הדף.

דקה 39: גול, 0:3 לפריז סן ז'רמן! ניימאר הלוהט עם בישול שני במשחק, הפעם בהגבהה ממצב נייח לראשו של מרקיניס שהבקיע את השלישי.

דקה 45: הפעם ניימאר סידר למסי הזדמנות גדולה, אך הארגנטינאי נעצר על ידי השוער דיאו ששוב היה במקום.

שחקן פריז סן ז'רמן, ליאונל מסי, חוגג עם ניימאר
רוקדים על המגרש. מסי חוגג את שערו עם ניימאר | רויטרס

דקה 69: מסי החליף מסירות עם מנדש ובעט חזק, אבל גבוה מעל המסגרת.

דקה 76: חכימי הרים לעבר מנדש שחתך לרחבה מצד שמאל ונגח, דיאו בהדיפה יפה מנע שער נוסף של פריז סן ז'רמן.

דקה 80: גול, 0:4 לפריז סן ז'רמן! מסי הוביל התקפת מעבר דרך האמצע, מסר שמאלה לניימאר, הברזילאי המתין לרגע הנכון להחזיר לו ומסי גלגל בקלות פנימה.

ליאונל מסי כובש במספרת לזכות פריז סן ז'רמן
השער הכי יפה במשחק. המספרת של מסי | רויטרס

דקה 86: גול, 0:5 לפריז סן ז'רמן! השער היפה ביותר במשחק. פארדס הקפיץ לעבר מסי, שהוריד על החזה ברחבה והמשיך במספרת אל הרשת.

דקה 90: מסי כמעט השלים שלושער בבעיטה חזקה מתוך הרחבה, דיאו הדף לקרן.

קרפין דיאטה שחקן מונאקו חוגג שער
יופי של קאמבק. קרפין דיאטה | אימג'בנק GettyImages, SEBASTIEN BOZON / AFP

שטרסבורג – מונאקו 2:1

בין צמד המשחקים מול פ.ס.וו איינדהובן במוקדמות ליגת האלופות ולמרות הרכב חסר מאוד, המדורגת שלישית מהעונה שעברה הצליחה לנצח במגרשה של הקבוצה שסיימה שישית. מונאקו חסרה את בנואה בדיאשיל, טאקומי מינאמינו ומיירון בואדו הפצועים, קאיו הנריקה שחיובי לקורונה ואלכסנדר גולובין וקווין פולנד המושעים, וגם נתנה מנוחה לקפטן וויסאם בן ידר, אבל קרפין דיאטה פתח לראשונה מאז נובמבר 2021 וחגג את חזרתו עם וולה אדיר בדקה ה-44. סופיאן דיופ הכפיל בדקה ה-53 וחביב דיאלו רק צימק בנגיחה 12 דקות לאחר מכן. החלוץ הסנגלי חשב שהציל נקודה לשטרסבורג בתוספת הזמן, אך ה-VAR התערב והשער שלו נפסל בגלל נבדל מזערי, ובהמשך אלכסנדר נובל רשם שתי הצלות גדולות ושמר על הניצחון.

משחקי יום ראשון בצרפת:

טולוז – ניס (14:00)
ליל – אוקזר (16:00)
אנז'ה – נאנט (16:00)
מונפלייה – טרואה (16:00)
לאנס – ברסט (16:00)
ראן – לוריין (18:05)
מארסיי – ריימס (21:45)