אוהדי קלרמון הריעו למסי אחרי המספרת: "חשבו שהם בקאמפ נואו!"

play
שחקן פריז סן ז'רמן ליאונל מסי חוגג שער | רויטרס
סילבן אדמס מברך את שחקני פריז סן ז'רמן 03:33

הפרעוש סיפק עוד רגע בלתי נשכח, אך היה גם מי שלא אהב את התגובה. המאמן: "אני בר מזל שמשלמים לי כדי לראות אותו". פריז סן ז'רמן רשמה את ניצחונה הגבוה ביותר במחזור הפתיחה. וגם: ניימאר בטירוף וילד בן 16 עשה היסטוריה

קבוצות: פריז סן ז'רמן
(גודל טקסט)

שישה ימים אחרי הקונצרט שהציגה בישראל ב-0:4 על נאנט בסופר קאפ, פריז סן ז'רמן המשיכה בדיוק מאותו המקום ודרסה 0:5 את קלרמון במחזור הפתיחה של הליגה הצרפתית אמש (שבת). בהובלת ניימאר וליאונל מסי, שנראים כמי שהגיעו לעונה הזאת נחושים להעלות הילוך ולהסתער על כל היריבות, האלופה רשמה את הניצחון הגבוה ביותר בתולדותיה במחזור הראשון.

ניימאר כבש את הראשון בדקה ה-9 ואז הוסיף שלושה בישולים, שהפכו אותו לשחקן השלישי בפ.ס.ז' שרושם שלושה אסיסטים במשחק ב-2022 אחרי שמסי ואמבפה עשו זאת בחודש אפריל. זו הפעם הראשונה בה ניימאר מבשל שלוש פעמים במשחק עבור פריז סן ז'רמן. הכוכב הברזילאי, שהצטיין גם בבלומפילד עם צמד ובישול, עומד בסך הכל על שלושה שערים ושלושה בישולים בשני המשחקים הראשונים שלו העונה – מרשים לכל הדעות.

ניימאר חוגג שער לזכות פריז סן ז'רמן
פתח את העונה בטירוף. ניימאר | אימג'בנק GettyImages, JEAN-PHILIPPE KSIAZEK/AFP

אלא שגם בערב פנטסטי שכזה עבור "ניי", מי שסיפק את הרגע שייזכר יותר מכולם במשחק הזה הוא מסי, שהבקיע את השער החמישי לפריזאים במספרת וירטואוזית ולא השאיר ברירה לאוהדי קלרמון, שלמרות ההשפלה קמו והריעו לארגנטינאי בקריאות "מסי! מסי!" שכבר נשמעו בכל כך הרבה אצטדיונים בעבר. הפרעוש, שעד השער הרביעי בכלל שהה "בצל" של ניימאר, סיים את הערב עם צמד ובישול משלו והראה שגם הוא שדרג את היכולת לעומת העונה הקודמת.

אגב, בין אוהדי קלרמון היו גם כאלה שכלל לא אהבו את התשואות למסי. אחד האוהדים עלה לשידור ב-"RMC" לאחר המשחק ואמר: "אני זועם על האוהדים שהיו היום באצטדיון. הם חשבו שאנחנו בקאמפ נואו!"

מאמן קלרמון פסקאל גאסטיין שיבח את מסי: "הוא טאלנט. מה אתם רוצים שאגיד? הוא נהדר. בשביל שחקנים כאלה משלמים על כרטיס. אני בר מזל שאני לא צריך לשלם, אלא משלמים לי כדי לראות שחקנים כאלה. זה מדהים! אני לא יכול להתלונן. פריז סן ז'רמן מרשימים, ראינו אותם בהכנה ונגד נאנט, אם הם ימשיכו ככה הם ישיגו את המטרות שלהם".

שחקן פריז סן ז'רמן, ליאונל מסי, חוגג עם ניימאר
אם זה ייראה כך כל העונה, היריבות צריכות לדאוג. מסי וניימאר חוגגים | רויטרס

בשולי הערב, עוד שחקן בפריז סן ז'רמן עשה היסטוריה: וורן זאירה-אמרי, הצרפתי בן ה-16 וחמישה חודשים, הפך לצעיר ביותר אי פעם שמופיע במדי הקבוצה במשחק רשמי.

המאמן כריסטוף גאלטייה, שרשם ניצחון במשחק הבכורה שלו על הקווים של פ.ס.ז' בליגה, סיפר לאחר המשחק כי אמבפה עשוי לחזור נגד מונפלייה במחזור הבא, במשחק הביתי הראשון של העונה: "אם נראה אותו שבוע הבא? אני חושב שכן. לא רצינו לקחת סיכון איתו, ברור שאם זה היה משחק קשה, או משחק בליגת האלופות, קיליאן היה משחק. העדפנו לדחות את החזרה שלו ולדעתי הוא יהיה איתנו נגד מונפלייה".

על מסי אמר גאלטייה הנפעם: "הייתה לי שיחה עם ליאו בזמן השהות שלנו ביפן והוא יודע שאני רוצה אותו אפקטיבי כל הזמן. לאו מאוד חד, הוא מבין את המשחק ותמיד רואה איפה הוא צריך להיות ומתי – גם הדרך שהוא עושה הגנה והיכן הוא ממקם את עצמו למהלך הבא…הוא משחק באיזורים שהוא אוהב ואוהב לשתף את השחקנים שסביבו. כשליאו מסי מחייך ושמח, זה ברור שגם שאר הקבוצה שמחה".