"סחיטה והתעללות": נשיא פריז סן ז'רמן אל חלאיפי "בלבו של סקנדל" בצרפת

play
נאסר אל חלאיפי, יו"ר פריז סן ז'רמן | רויטרס
תיקתקנו: סיכום אירועי היום, 29.9 05:45

תחקיר ב"Libération" הצרפתי מדווח על מעורבות של נשיא פ.ס.ז' בפרשה חמורה, שכוללת התנהלות אלימה נגד איש עסקים שאיים לחשוף "מידע רגיש" על מעורבות קטאר בזכייה במכרז לאירוח המונדיאל

קבוצות: פריז סן ז'רמן
(גודל טקסט)

"סחיטה והתעללות: נשיא פ.ס.ז' בלבו של סקנדל", כך קוראת היום (חמישי) כותרת בעיתון "Libération" הצרפתי. היומון מפרסם תחקיר גדול על השיטות הקטאריות תחת נאסר אל-חלאיפי הכוללות איומי מוות, מסמכים חסויים ועינויים. אומנם המועדון הפריזאי לא מעורב בפרשה ובדיווחים, אבל אין ספק שהמועדון חווה רגעים לא פשוטים בעקבות התחקיר בן שלושה העמודים.

על פי הדיווח, יזם צרפתי-אלג'יראי, המכונה "טייב ב'", בן 41, נעצר בדוחא בתחילת 2020. הוא נכלא בקטאר למשך תשעה חודשים. הוא החזיק מספר מסמכים חסויים על חייו הפרטיים והמקצועיים של נשיא פ.ס.ז' וכן על מקורביו הקטארים, כולל ראיות נוספות לשחיתות לכאורה של קטאר על רקע אירוח המונדיאל.

נאסר אל חלאיפי, נשיא פריז סן ז'רמן
| רויטרס
שער
| צילום מסך, סריקה

לטענת "מקור המקורב לחקירות אלו, שהוגדר כרגיש במיוחד" ששוחח עם העיתון, "Tayeb B" רצה "להרוויח מהמסמכים" כדי לקבל "תמורה או כסף". הקטארים רצו להבטיח שהמסמכים החסויים האלו לעולם לא יוכלו לצאת לפומבי או להתפרסם, ובכך להכתים את המוניטין והמעמד של נאסר אל-חלאיפי, המקורב לאמיר קטאר תמים בן חמד אל תאני.

טייב ב' מתואר על ידי "Liberation" כ"יזם תזזיתי עם רשת עצומה", המנהל לא פחות מ-15 חברות. הוא השתקע בדוחא עם משפחתו מאז 2019. הצרפתי-אלג'יראי, שמשקיע במפרץ ובאפריקה, טוען כי הכיר את אל-חלאיפי ב-2017 באמצעות פעילות עסקית עם פ.ס.ז' ועם beIN Sports.

כדי לשחרר את בעלה, אשתו של טייב נאלצה לנסוע בין קטאר לאלג'יריה מספר פעמים, בזמן שבעלה הועבר לכלא שבו היה בבידוד מוחלט, בתנאים "לא אנושיים", על פי הדיווח, שבו הכתב ש"לפעמים נאלץ לשבת בלי לזוז ובלי לדבר במשך עשרות שעות" בניסיון לשבור אותו. המשימה של אשתו הייתה להעביר לקטאר "מזוודה אדומה" שהכילה מספר מסמכים חסויים ומידע דיגיטלי, כשנאסר עליה בתוקף לפנות למשטרת צרפת.

אחרי דיונים ומשא ומתן ארוך, שהתקיימו עם עורכי הדין של אל-חלאיפי, הוחזרו כל מפתחות ה-USB לקטאר. ב-15 ביוני נמסרו שני דיסק און-קי והאחרון הוחזר סופית ב-1 ביולי, מה שהוביל לשחרורו של טייב ב'.

יש לציין שזו לא הפעם הראשונה שבה אל חלאיפי מוזכר בהקשר של מעורבות פלילית, כאשר נחשד בתשלום שוחד על רכישה של זכויות שידור מפיפ"א. בשנה שעברה, אחרי הפסד של פריז סן ז'רמן לריאל מדריד בליגת האלופות, אל חלאיפי השתולל ואיים על עובד "אהרוג אותך", ולאחר מכן לאונרדו ניסה להשמיד את הראיות והתיעוד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי