לוריין במקום השני בצרפת, גם הרצף של מונאקו נמשך, לאנס נעצרה

play
לצד ניימאר ואמבפה. טרם מופי | GettyImages, LOIC VENANCE/AFP
תיקתקנו: סיכום היום בספורט, 9.10 05:55

טרם מופי כבש צמד ב-1:2 על ברסט והפתעת העונה סופרת שישה ניצחונות רצופים. מונאקו גברה 0:2 על מונפלייה, ליל חגגה 0:1 בדרבי והנחילה ללאנס הפסד בכורה

(גודל טקסט)

אחרי ההפסד המפתיע של מארסיי לאז'קסיו ואיבוד הנקודות הבלתי צפוי של פריז סן ז'רמן מול ריימס, גם לאנס כבר לא מושלמת אחרי הפסד 1:0 בדרבי לליל, במשחק שנעל הערב (ראשון) את המחזור ה-10 בצרפת. לוריין המפתיעה עלתה למקום השני בזכות 1:2 על ברסט ומונאקו רשמה 0:2 על מונפלייה. שטרסבורג חגגה ניצחון בכורה, גם ראן, ניס וקלרמון אספו שלוש נקודות.

טרם מופי שחקן לוריין חוגג שער
לצד ניימאר ואמבפה. טרם מופי | GettyImages, LOIC VENANCE/AFP

ברסט – לוריין 2:1

האורחת המשיכה את פתיחת העונה הטובה בתולדותיה וכעת סופרת שישה ניצחונות רצופים שמציבים אותה במקום השני – רק נקודה פחות מהמוליכה פ.ס.ז'. רומן דל קסטיו נגח מקרוב אל הרשת והעניק לברסט יתרון בדקה ה-17, אבל לוריין ביצעה מהפך בדרבי בזכות טרם מופי. החלוץ הניגרי בעט לקורה ופנימה בדקה ה-24 והשלים צמד בדקה ה-53, כשבמאזנו כעת כבר שמונה שערים – בדיוק כמו ניימאר וקיליאן אמבפה בראש טבלת המבקיעים. ברסט ירדה למקום האחרון.

לוקא שבאלייה שוער ליל עוצר פנדל
גיבור הדרבי של ליל. לוקא שבאלייה | אימג'בנק GettyImages, SAMEER AL-DOUMY/AFP

ליל – לאנס 0:1

בעונה שעברה הצליחה לאנס לנצח פעמיים את ליל בליגה וגם הדיחה אותה מהגביע עם 2:2 בדקה ה-95 וניצחון בפנדלים. הערב הגיעה נקמה קטנה בדרבי של הצפון, כשהמארחת הנחילה ליריבתה המרה הפסד ליגה ראשון העונה. לוקא שבאלייה בן ה-21, שבפתיחת העונה עוד שיחק בליל ב' ושימש כקפטן מול קבוצת המילואים של לאנס, פתח בין הקורות בפעם הרביעית ברציפות ושמר לראשונה על שער נקי. רגע השיא שלו היה בדקה ה-14, כשעצר פנדל של פלוריאן סוטוקה. ליל קיבלה גם היא פנדל בדקה ה-44 וג'ונתן דייויד הקנדי דייק וחגג את השביעי שלו העונה.

בריל אמבולו, שחקן מונאקו חוגג
לוהט. ברל אמבולו חוגג עם החברים | אימג'בנק GettyImages, PASCAL GUYOT/AFP

מונפלייה – מונאקו 2:0

מי זוכר את פתיחת העונה הקשה? השחקנים של פיליפ קלמנט עם ניצחון רביעי ברציפות בכל המסגרות ושביעי בשמונת משחקיהם האחרונים, שמקרב אותם מרחק שלוש נקודות בלבד ממארסיי השנייה. ברל אמבולו המשיך את הכושר המצוין בו הוא נמצא וכבש בתוספת הזמן של המחצית הראשונה, עם פצצה לרשת העליונה. שחקן נבחרת שוויץ, שיפגוש את ישראל במוקדמות יורו 2024, עם שער רביעי בחמשת משחקיו האחרונים בכל המסגרות. מיירון בואדו הכפיל בדקה ה-80. מונפלייה עם הפסד שני רצוף ורביעי בחמשת משחקי הליגה האחרונים שלה.

דזירה דואה שחקן ראן חוגג שער
הדבר הגדול הבא. דזירה דואה | אימג'בנק GettyImages, DAMIEN MEYER/AFP

ראן – נאנט 0:3

משחק תשיעי ברציפות ללא הפסד לראן בשתי המסגרות (ליגה וליגה אירופית). נאנט משחקת גם היא בליגה האירופית, אבל מתקשה לשלב בין הזירות ובליגה השיגה רק שתי נקודות מ-18 האחרונות ונמצאת מתחת לקו האדום. אצל ראן היא לא ניצחה מאז ספטמבר 2013 וגם הפעם כשלה, כאשר הרכש מניס אמין גואירי נגח לרשת בדקה ה-26. מרטן טרייה הכפיל 10 דקות לסיום וכעבור ארבע דקות גם בישל לילד הפלא דזירה דואה בן ה-17 שכבש גם לרשת דינמו קייב ביום חמישי. ג'ו רודון קלקל את החגיגה של המדורגת שישית עם אדום בדקה ה-88.

משחקים נוספים

ניס – טרואה 2:3
לניס: מאתיה ויטי (2), אנדי דלור (37 בפנדל), ניקולא פפה (50). לטרואה: קסאבייה שבאלרן (82), עבדו קונטה (90)

אנז'ה – שטרסבורג 3:2
לאנז'ה: אדריאן הונו (11), מיחה בלאז'יץ' (87). לשטרסבורג: קווין גמיירו (7), מיחה בלאז'יץ' (עצמי, 33), חביב דיאלו (58)

קלרמון – אוקזר 1:2
לקלרמון: סייף-עדין חאווי (55), גרז'ון קיי (58). לאוקזר: ז'ובאל (90+2)

משחקי סוף השבוע בצרפת

ליון – טולוז 1:1
מארסיי – אז'קסיו 2:1
ריימס – פריז סן ז'רמן 0:0