שער ובישול לניימאר בניצחון פ.ס.ז', אמבפה הוחלף וירד לחדר ההלבשה

play
ניימאר חוגג עם שחקני פריז סן ז'רמן | GettyImages, GUILLAUME SOUVANT / AFP
תיקתקנו: סיכום אירועי היום בספורט, 4.11 05:17

הברזילאי חיפה על ההיעדרות של מסי ב-1:2 על לוריין עם כיבוש ובישול לפריירה שהכריע. ז'יגו העניק למארסיי 0:1 ביתי על ליון

(גודל טקסט)

פריז סן ז'רמן המשיכה היום (ראשון) בשיוט שלה לעבר אליפות נוספת בצרפת, כאשר השיגה 1:2 חשוב אצל לוריין והגדילה את הפער בפסגה מלאנס בחזרה לחמש נקודות. ראן השלישית נעצרה עם 1:1 בליל, מארסיי חזרה למקום הרביעי עם 0:1 יקר על ליון של לורן בלאן.

ניימאר, שחקן פריז סן ז'רמן חוגג
הוביל את פ.ס.ז' לניצחון. ניימאר | אימג'בנק GettyImages, GUILLAUME SOUVANT/AFP

לוריין – פריז סן ז'רמן 2:1

כיאה לכל משחק של הקבוצה מעיר האורות, גם הפעם כל אחד משלושת הכוכבים בהתקפה הפך לנושא שיחה משל עצמו. ליאונל מסי נעדר ונשמר עקב דלקת באכילס, כאשר הוגו אקיטיקה החליף אותו בהרכב.

ניימאר עמד במוקד העניינים מסיבה חיובית, כאשר הוא המשיך ביכולת הטובה שלו וקבע 0:1 כבר אחרי תשע דקות בזכות טעות של השוער המקומי איבון אמבוגו, שגם נפצע במהלף והוחלף.

אחת מהפתעות העונה בצרפת לא אמרה נואש והשוותה משער של טרם מופי בדקה ה-53, אך בפעם השנייה בה נקלעה לפיגור היא כבר לא הצליחה לחזור. הברזילאי של כריסטוף גאלטייה הגביה קרן, דנילו פריירה נגח פנימה בדקה ה-81 את שער הניצחון שהגדיל את הפער מלאנס בפסגה לחמש נקודות.

ארבע דקות אחרי שער הניצחון היה זה קיליאן אמבפה שמשך את תשומת הלב, כאשר הוא היה נראה מתוסכל מאוד לאחר שהוחלף וירד מיידית לחדר ההלבשה. טרם ברור האם מדובר בכאבים שהובילו להוצאתו, או שמא בהפגנת תסכול כלפי ההחלטה המקצועית של גאלטייה.

קיליאן אמבפה, שחקן פריז סן ז'רמן
מה הסיבה? קיליאן אמבפה | אימג'בנק GettyImages, GUILLAUME SOUVANT/AFP

ליל – ראן 1:1

רק שלוש פעמים בעבר הפסידה ליל לראן בבית (1946, 1966 ולאחרונה ב-2018) והערב היא הייתה זו שעצרה את הדהירה שלה. הקפטן הפורטוגלי ז'וזה פונטה דחק מקרוב בדקה ה-16, חגג שער ראשון מאז פברואר 2021 והפך לכובש המבוגר ביותר העונה בחמש הליגות הבכירות, בגיל 38 ו-319 ימים. ראן, למרות חסרונו של כוכבה הפצוע מרטן טרייה ומשחק לא טוב של שחקני ההתקפה האחרים, הצליחה לחזור עם פנדל של בנז'מן בוריז'ו בדקה ה-58 וניצלה כאשר שער של ג'ונתן דייויד נפסל שבע דקות לסיום. למרות הרחקתו של המחליף בירגר מלינג (90), ראן שמרה על המקום השלישי גם אם לא השיגה ניצחון שישי רצוף.

שחקני ליל חוגגים עם ז'וזה פונטה
הכובש הכי מבוגר העונה בחמש הליגות הבכירות. ז'וזה פונטה | אימג'בנק GettyImages, FRANCOIS LO PRESTI/AFP

מארסיי – ליון 0:1

המשחק הכי חם בצרפת בשנים האחרונות קיבל תפנית עם חזרתו לליגה של לורן בלאן, שבמהלך הקריירה שלו שיחק במארסיי. הוא ניצח פעמיים וקיווה להמשיך במומנטום בסטאד ולודרום, אבל נתקל בסמואל ז'יגו. הבלם הצרפתי, שכבר כבש שער ניצחון לרשת ליל, נגח בעוצמה פנימה אחרי קרן של ז'ורדן ורטו בדקה ה-44 וחגג באקסטזה עם אוהדי מארסיי. פאו לופס מנע ממקסנס קאקרה וקרל טוקו אקמבי להשוות את התוצאה, ועצר גם את אלכסנדר לקאזט בדקה ה-89. אחרי נקודה אחת מ-12 האחרונות הצליחה המארחת לחזור למסלול הניצחונות וגם לגבור על ליון לראשונה זה שלוש שנים.

סמואל ז'יגו, שחקן מארסיי
שער ניצחון שני העונה. סמואל ז'יגו | אימג'בנק GettyImages, CHRISTOPHE SIMON

משחקים נוספים

טולוז – מונאקו 2:0
למונאקו: אלכסנדר גולובין (46), ברל אמבולו (60)

ניס – ברסט 0:1
לניס: גאטן לאבורד (54)

ריימס – נאנט 0:1
לריימס: פולארין באלוגון (83 בפנדל). ניקולא פלואה מנאנט הורחק (54)

קלרמון – מונפלייה 1:1
לקלרמון: קומנן אנדריץ' (62). למונפלייה: טז'י סבאנייה (10 בפנדל)

משחקי המחזור הבא (האחרון לפני המונדיאל):

ליון – ניס
לאנס – קלרמון
ראן – טולוז
פריז סן ז'רמן – אוקזר
נאנט – אז'קסיו
ליל – אנז'ה
מונפלייה – ריימס
ברסט – טרואה
שטרסבורג – לוריין
מונאקו – מארסיי