קינדה: "מבין את אכזבת בית"ר, הייתי שחקן מאוד משמעותי"

גדי קינדה
גדי קינדה | מאור אלקסלסי

הקשר שעזב את ירושלים לטובת קנזס סיטי התראיין לגלי צה"ל והתייחס ליעד שבחר ("הרבה שחקנים היו מתחלפים איתי"), לאקסית ("תדבר חזק מאוד") ולנבחרת ישראל ("אין לי ספק שאני יכול להתברג")

(גודל טקסט)

בית"ר ירושלים בוודאי מתגעגעת לגדי קינדה. שבעה שערים וארבעה בישולים היו לקשר ב-16 הופעות העונה בליגת העל, אך דווקא כשהקבוצה התחילה להמריא, קינדה פרש לו כנפיים והמריא ליעד חדש בתקווה לבצע קפיצת מדרגה מקצועית בקריירה. היום (חמישי) התראיין השחקן בן ה-25 לתכנית "עושים ספורט" של גלי צה"ל, עם עידן קוולר וטליה סלנט, היישר מקנזס סיטי – שם יפתח את עונת ה-MLS בעוד כשלושה שבועות.

"אני בסדר, מנסה להתאקלם. קצת מוזר לא להיות בארץ אבל קיבלו אותי מאוד יפה, יש פה אנשים מאוד טובים", סיפר קינדה. "הצטרפתי ישירות למחנה האימונים ונתנו לי להרגיש ממש טוב. השבוע חזרנו לקנזס ועשינו שני אימונים. העיר שקטה ונוח לגור בה. נורא קר כאן. אני מרגיש יותר טוב בכל יום ומאמין שזה רק ילך וישתפר".

האם מפחיד אותו להיות רחוק: "לפני שהגעתי היו לי חששות אבל באמת שקיבלו אותי ממש טוב. ידעתי שיש טיסה לכל משחק. דווקא קנזס במרכז והכל די קרוב, אבל זאת הליגה ואין מה לעשות. מקווה להתרגל כמה שיותר מהר ומחכה כבר להתחיל".

פרש כנפיים אחרי חצי עונה מוצלחת. גדי קינדה (אודי ציטיאט)
פרש כנפיים אחרי חצי עונה מוצלחת. גדי קינדה (אודי ציטיאט)

המתקנים של קנזס סיטי: "מתחם האימונים באמת מדהים, לא ראיתי דבר כזה. כל יום כשאני נכנס, אני מופתע. כשדיברתי עם המאמן הוא אמר לי שזה טופ 5 בעולם אבל לא חשבתי שזה באמת ככה. זה ברמות הכי גבוהות שיש והתנאים הכי טובים שכדורגלן צריך, אני מאוד מרוצה פה".

המרקם החברתי בקבוצתו החדשה: "יש שחקנים מצ'ילה, מקסיקו, פורטוגל, ספרד שמדברים את אותה שפה ומבלים הרבה ביחד. הרבה אמריקאים, 2-3 מהונגריה, קרואטי אחד. הם מחוברים, הרבה שנים ביחד ויש פה 8-9 שחקנים ברמה ממש גבוהה".

האם יתנו לו זמן להסתגל: "איך שנחתתי במחנה, המאמן דיבר איתי והסביר לי שהם כמו משפחה. הרגשתי את זה, הם מנסים לעזור לי בהכל, גם על המגרש וגם מחוצה לו וזה הופך הכל ליותר קל".

למה לא עזב לאירופה: "ברור שרציתי ללכת לאירופה אבל לא הייתה הצעה ממשית מקבוצה טובה. אם הייתה כזו, הייתי עובר לשם. אבל ה-MLS בעלייה, באים לפה שחקנים בטופ ולא הלכתי לחור. מאמין שהרבה מאוד שחקנים היו מתחלפים איתי עכשיו".

האצטדיון הביתי של קנזס סיטי (Jamie Squire/Getty Images)

הצעה מבלגיה: "היו דיבורים, לא משהו רציני וגם אם כן היה, אני לא חושב שבבלגיה הייתי מתקדם יותר מאשר בארץ. תמיד אמרתי לסוכן שלי שאלך רק לקבוצה שממש רוצה אותי וקנזס היו היחידים שהביעו רצינות מהתחלה ועקבו אחריי תקופה. שמח שנחתתי פה".

ג'קי בן זקן ודודו דהאן החליטו בשבילו: "לא יודע מה איתם, תמיד ידעתי שאני היחיד שיחליט איפה אני משחק ולא הם. ברור שכל אחד נתן את העצה שלו, אבל בסופו של דבר החלטתי לדבר עם המשפחה שלי והרגשתי שאני חייב לצאת".

רוני לוי מאוכזב שהוא עזב באמצע העונה: "אני יכול להבין אותם. הייתי שחקן מאוד משמעותי, בית"ר מאוד עזרה לי ושיפרה אותי והשנה בבית"ר היא אולי זו שהכי נהניתי בה מכדורגל ועזרה לי להבין מה זה כדורגל, אחרי הרבה שנים. אבל אין מה לעשות, שחקנים באים והולכים ובית"ר תמשיך להיות טובה ותסתדר גם בלעדיי".

ה-MLS יותר אינטנסיבית: "אני מרגיש שאני הכי מוכן שהייתי. אני בגיל הנכון, יצאתי אחרי חצי עונה טובה מאוד בקבוצה גדולה בארץ. מרגיש בשל וחושב שאני מוכן פיזית ומנטלית ומאמין שאעשה פה דברים טובים".

רוני לוי בוודאי מתגעגע לקינדה (מאור אלקסלסי)
רוני לוי בוודאי מתגעגע לקינדה (מאור אלקסלסי)

בית"ר מתקשה מאז שעזב: "כן אבל עוד לפני שעזבתי לא שיחקתי בגלל פציעה והקבוצה נראתה טובה. גם אחרי שחתמתי פה, ראיתי משחקים שהם ניצחו ושיחקו טוב. טבעי שאחרי הפסדים יגידו שאני חסר, אבל אני רואה שהם מחתימים הרבה שחקנים, יש שם סגל טוב והם ידברו חזק מאוד".

כמה מרגישים בעיר את הניצחון של הקבוצה המקומית בסופרבול: "אני ישן במלון עם עוד שלושה שחקנים וזה נמצא רבע שעה מהמגרש, העיר בטירוף, אי אפשר לנסוע פה וכל נסיעה של רבע שעה הופכת להיות שעתיים-שלוש. קפוא פה ועדיין אנשים חוגגים ברחובות, השחקנים גם עשו פה תהלוכה. אני לא כל כך מבין בענף הזה אבל הבנתי שזה הספורט הכי חזק פה".

מה השאיפות של קנזס סיטי: "מכוונים מאוד גבוה ממה שאני רואה. הם תמיד היו בצמרת, שנה שעברה הייתה עונה לא טובה והם סיימו במקום ה-11, לכן שיחררו כמה שחקנים והביאו חדשים. אני חושב שנעשה עונה ממש טובה".

האם משם הוא יכול להתברג בסגל הנבחרת: "אין לי ספק שכן. מדברים על הליגה הזו כאילו היא חלשה, אבל אני חושב שזאת ליגה טובה וחזקה ואם אצליח, אין סיבה שלא אהיה בנבחרת".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי