הערב: רונאלדו חוזר בפורטוגל, ראשפורד מחוץ לסגל אנגליה

כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו | AFP

הכוכב שב לנבחרת לראשונה מאז המונדיאל במשחק הפתיחה של מוקדמות יורו 2020 נגד אוקראינה. האנגלים מול צ'כיה (21:35, ישיר בספורט2) ללא החלוץ הפצוע. צרפת תפגוש את מולדובה (21:35, ישיר בספורט4)

(גודל טקסט)
מאז חודש נובמבר כדורגל הנבחרות נדחק הצידה. הערב (שישי) יימשך מחזור הפתיחה של מוקדמות יורו 2020 כשמספר נבחרות שבהחלט פייבוריטיות ללכת עד הסוף, ירצו להתחיל ברגל ימין. אנגליה שהעפילה עד לחצי גמר המונדיאל ומרוצה ממהפכת הצעירים, תשחק נגד צ'כיה. אלופת אירופה פורטוגל, יחד עם כריסטיאנו רונאלדו, תארח את אוקראינה, ואלופת העולם צרפת תתארח במולדובה.


אנגליה – צ'כיה (21:35, שידור ישיר בספורט2)

ביורו 2016 הודחה אנגליה בשלב שמינית הגמר לאחר שנכנעה 2:1 לאיסלנד. הפעם, האנגלים בטוחים – זה יהיה אחרת. הנבחרת של גארת' סאותגייט אופטימית במיוחד לאחר המונדיאל והעובדה שסיימה במקום הראשון בגביע האומות, על חשבון ספרד וקרואטיה. לזכותה של אנגליה עומדת גם סטטיסטיקה מצוינת – נבחרת שלושת האחריות ניצחה בכל עשרת משחקיה האחרונים במוקדמות היורו ולא הפסידה ב-18 האחרונים – מאז נובמבר 2007 בו הפסידו האנגלים 3:2 לקרואטיה.


הנבחרת שהעפילה לחצי גמר המונדיאל תגיע עם סגל מעט חסר, בעיקר בהגנה, כאשר תחסר את פביאן דלף, לוק שואו, ג'ון סטונס ולופטוס-צ'יק הפצועים, אליהם הצטרף גם חלוץ מנצ'סטר יונייטד מרקוס ראשפורד שטופל כל השבוע על ידי הצוות הרפואי ונאלץ לעזוב את הסגל. כמו כן המגן טרנט אלכסנדר ארנולד חזר לליברפול. קאלום הדסון אודוי, קשרה של צ'לסי, בן 18 בלבד, קיבל זימון בכורה, וגם ג'יידון סאנצ'ו שנמצא בכושר מצויין בבורוסיה דורטמונד, נכלל בסגל. בנבחרת מנסים להפחית לחץ מהצעירים.


המאמן גארת' סאותג'ייט אמר: "הפציעה של ראשפורד היא הזדמנות טובה לאחרים. אני סומך על הדסון-אודוי, יש לו יכולת גבוהה והוא טוב ברמה המנטאלית. יש לנו המון שחקנים צעירים וניתן להם קרדיט. סאנצ'ו? יש לנו הרבה שחקנים יצירתיים, התחרות בנבחרת גדולה". השוער ג'ורדן פיקפורד הוסיף: "עברו ארבעה חודשים מאז המשחקים האחרונים, התגעגענו לנבחרת וזה נהדר להיות כאן. אנחנו רוצים לנצח".


In high spirits! #threelionspic.twitter.com/Tp7ODbhLnc

— England (@England) 21 במרץ 2019


והאורחת? צ'כיה מצפה לשבוע מאתגר במיוחד, כשלאחר המשחק נגד אנגליה תשחק גם נגד נבחרת ברזיל במשחק ידידות. תחסר את שוער סביליה, תומאש ואצ'ליק ובמקומו ישחק חירי פאבלנקה, שוערה של וורדר ברמן. צ'כיה הפסידה בחמישה מעשרת משחקיה האחרונים כשבין היתר 4:0 מול אוסטרליה וגם 5:1 מול רוסיה. לאחר אותה תבוסה, המאמן קארל יארולים התפטר.

פורטוגל – אוקראינה (21:45)

אלופת אירופה נרגשת במיוחד לקראת חזרתו של כריסטיאנו רונאלדו לסגל הנבחרת לקראת משחק הפתיחה של מוקדמות יורו 2020. הפנומן הפורטוגלי לא השתתף בגביע האומות במהלכו סיימה פורטוגל במקום הראשון על חשבון נבחרת איטליה, ומשחקו האחרון היה בשמינית הגמר כשפורטוגל הודחה מול אורוגוואי. כמובן שחזרתו של רונאלדו מביאה לביטחון עצמי גבוה, והנבחרת של פרננדו סנטוס רוצה לשמור על התואר. רונאלדו עצמו דירבן ברשתות החברתיות כשכתב: "מוכן למחר".


המאמן סנטוס אמר: "אנחנו יודעים איזו איכות יש לנבחרת אוקראינה אבל אנחנו מוכנים ורוצים לנצח. פורטוגל היא אלופת אירופה ויש לנו קבוצה של שחקנים יוצאי דופן, לא רק רונאלדו. התמיכה של האוהדים תהיה חשובה", הוסיף המאמן שאף ביקש מהאוהדים להגיע מוקדם ככל האפשר. גם לבלם פפה, שכבר בן 36 אך עדיין שחקן חשוב בנבחרת, היה מה לומר: "אנחנו רוצים לנצח לעיני הקהל שלנו. נילחם על זכייה ביורו".

החלוץ הצעיר של בנפיקה, ז'ואאו פליקס בן ה-19, אמור לרשום הופעת בכורה בנבחרת, ועוד שמות חדשים הם דיוגו ז'וטה מוולבס ודייגו סוסה (בראגה). הקשר ברונו פרננדס הפצוע ייעדר. אוקראינה, שמאמנה הוא חלוץ העבר ומלך שערי הנבחרת, אנדריי שבצ'נקו, סיימה במקום הראשון בדרג ב' של גביע האומות, לא ניצחה בשני משחקיה האחרונים. חלוצה של שחטאר דונייצק, ג'וניור מוראיס, מוביל את טבלת הכובשים בליגה האוקראינית וירשום הופעת בכורה בנבחרת בגיל 31.


Luís, Rodrigo, João, Martim, Guilherme e Tiago: foi tão bom conhecer-vos! #TodosPortugalpic.twitter.com/b4iRj8YDU5

— Portugal (@selecaoportugal) 20 במרץ 2019


מולדובה – צרפת (21:35, שידור ישיר בספורט4)
נבחרת צרפת חולמת לשחזר את ההישג שלה מלפני עשרים שנה, אז כאלופת העולם היא המשיכה לזכייה גם באליפות אירופה שנתיים אחר-כך. הטריקולור יפתחו את קמפיין מוקדמות היורו במשחק חוץ נגד מולדובה, לאחר שלא ממש הרשימו בגביע האומות. במסיבת העיתונאים, המאמן דידייה דשאן אמר שהוא משוכנע שזינדין זידאן ייאמן את הנבחרת בשלב מסוים. המאמן אף רמז שייתכן שאמבפה ישחק כחלוץ חוד במקומו של ז'ירו, כשאמר שאמבפה יכול לשחק בכל עמדה. אנטואן גריזמן יקווה לשים בצד את התקופה הרעה ולכבוש לכבוד יום הולדתו ה-28.



שחקני צרפת. יכולת מגומגמת בגביע האומות (AFP)


משחקים נוספים (21:45)
בולגריה – מונטנגרו


לוקסמבורג – ליטא


אנדורה – איסלנד


אלבניה – טורקיה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי