מצרים בכאוס: נשיא ההתאחדות פיטר את אגירה ועזב בעצמו

חאבייר אגירה
חאבייר אגירה | KHALED DESOUKI/AFP/Getty Images

לראשונה מאז 2004 'הפרעונים' לא העפילו לרבע הגמר, וכצפוי, ההפסד הביא לעריפת ראשים. האני אבו-רידא החליט לסיים את דרכו של המאמן שלוש שנים לפני תום החוזה, ולאחר מכן התפטר בעצמו

(גודל טקסט)
נבחרת מצרים של מוחמד סלאח הודחה אתמול (שבת) בשמינית גמר אליפות אפריקה לאחר שנכנעה 1:0 לדרום אפריקה. לראשונה מאז 2004 לא הצליחו 'הפרעונים', שנחשבו כפייבוריטים לזכייה, להעפיל לרבע הגמר. והכישלון, כצפוי – לא עבר בשקט. ההתאחדות המצרית הודיעה במהרה על סיכום דרכו של המאמן חאבייר אגירה וכן כל הצוות שליווה אותו.

נשיא ההתאחדות המצרי, האני אבו-רידא רמז שגם שאר חברי ההנהלה צריכים להתפטר, ולאחר שפיטר את המאמן סיים את דרכו בעצמו. אגירה מונה למאמן הנבחרת לאחר שהודחה בשלב הבתים במונדיאל האחרון, במקומו של הקטור קופר. המקסיקני בן ה-60 שעמד בעבר על הקווים של אתלטיקו מדריד, חתם בזמנו על חוזה לארבע שנים. 


אגירה אמר לאחר המשחק: "אני האחראי לכך שהנבחרת הודחה, התוצאה הסופית מאכזבת אך אני גאה בשחקנים. היו לנו הזדמנויות לכבוש, דרום אפריקה כבשה ואנחנו לא – זה כל ההבדל". הוא קיווה להישאר בתפקיד ואמר שהוא מצפה לשוחח עם הנהלת ההתאחדות המצרית, אך כל זה לא עזר לו. ב-12 משחקיו על הקווים רשם תשעה ניצחונות, תיקו ושני הפסדים.
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי