מסי בדרך לישראל? מנכ"ל קומטק: "מגעים להבאת ברצלונה"

ליאו מסי
ליאו מסי | Gettyimages

מייסד החברה שאחראית בין השאר לקיום הג'ירו ד'איטליה בארץ דיבר בוועידת ישראל לספורט: "מקווים שהשנה נביא אותם, אנחנו ביחסים טובים גם עם ארגנטינה שרוצה לתקן". צ'יזיק: "צריך לשנות את תרבות הספורט במדינה"

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

קצת יותר משנה אחרי ביטול משחק הידידות של ארגנטינה בישראל, מסי שוב בדרך לארץ הקודש. דני בנעים, מייסד ומנכ"ל קבוצת קומטק, אמר היום (חמישי) בוועידת ישראל לספורט ועסקים כי הם "במגעים מתקדמים עם ברצלונה ועם נבחרת ארגנטינה ואני מקווה שהשנה נוכל להביא את מסי לישראל".

בנעים דיבר על הביטול בקיץ הקודם: "האווירה לא הייתה טובה והם היו בלחץ, הטיימינג לא היה טוב. דיברו על מירי רגב, אבל הביטול לא היה באשמתו של אף אחד. אנחנו ביחסים טובים עם נבחרת ארגנטינה שרוצה לבוא ולתקן".

קומטק היא החברה האחראית על ארגון אירועי ספורט בסדר גודל ענק בארץ, כמו הג'ירו ד'איטליה 2018 שיצא לדרך בירושלים. "סילבן אדאמס פתח צ'אקרות יפות מאוד יחד עם המדינה", סיפר בנעים, "כשהבנו שקשה מאוד להביא אירועי ספורט גדולים רק מגופים ציבוריים והכנסות, החלטנו להקים קרן פילנטרופית שנצרף אליה כמה תורמים ותעסוק בהבאת אירועי תרבות וספורט. הקרן תוכל לכסות את כל התקציבים החסרים".

מסי במדי נבחרת ארגנטינה.
מסי במדי נבחרת ארגנטינה. "ביחסים טובים" (Wagner Meier/Getty Images)

"אין ליגה בעולם שלא פונה אלינו היום, כמו איירון מן, ATP וליגות כדורגל. אין סיבה שישראל לא תארח בקרוב אירועי ספורט בינלאומיים. נפתח חלון הזדמנויות למדינה וצריך לתפוס על זה טרמפ. אני מקווה שהממשלה הבאה תקצה תקציב לאירוח אירועים בינ"ל כדי להכניס תרבות שחסרה פה. כל מי שבא לפה מתאהב בנו. אנחנו הופכים להיות שחקנים בין לאומיים"

מנכ"ל מכבי חיפה לשעבר איתמר צ'יזיק, שהשתתף בפאנל, הוסיף: "צריך לשנות מהיסוד את תרבות הספורט בישראל. אם אין בעלים פרטיים, אין כדורגל בישראל. אין פה מספיק כסף מהטלוויזיה או מחסויות. אנחנו חייבים משוגעים לעניין, אנשים שאוהבים את הספורט ויש להם אמצעים. שלא תבינו לא נכון, ברוב מדינות אירופה זה אותו דבר, רק תרבות הספורט היא אחרת. זה מה שאנחנו צריכים לשנות".

המשנה למנכ"ל מכבי ת"א שרון תמם אמרה: "הפערים בהכנסות שיש למועדונים בישראל לעומת חו"ל עצומים, במיוחד בכל הקשור לזכויות שידור. הבעלים בישראל לא יוכלו להגיע למצב שהם יכולים להחזיר את ההשקעה או להפוך את המועדונים לרווחיים. אנחנו עשינו שינויים וכולם חתרו תחתינו ואמרו שאי אפשר לחנך את האוהדים. אוהד מתנהל כפי שהקבוצה מתנהגת אליו. לא קשה לייצר את התרבות הנכונה בכדורגל הישראלי. אם יהיו רק חמישה זרים בקבוצה, לא נוכל לפתח שחקנים. אם צריך לשלוח שחקני בגיל 18 לצבא לתפקידים לא רציניים, יהיה קשה לפתח שחקנים. חוקים במדינה צריכים להשתנות".

איתמר צ'יזיק.
איתמר צ'יזיק. "חייבים משוגעים לעניין" (ערן לוף)

תמם אישרה שמכבי ת"א תפתח את העונה בבלומפילד, כשמנגד ענה לה צ'יזיק: "לשחק בבלומפילד בסוף אוגוסט זה סכנת נפשות".

מנכ"ל משרד התרבות והספורט יוסי שרעבי הוסיף והתייחס גם למהפכת הישראלים בכדורסל: "אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו כמדינה, הגם שאנחנו רוצים הצלחה של הקבוצות באירופה, ליצור מצב שאנחנו לא מגדלים את הדורות הבאים של השחקנים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי