וויין רוני חשף הכל על העימות עם כריסטיאנו רונאלדו במונדיאל 2006

וויין רוני, כריסטיאנו רונאלדו
וויין רוני, כריסטיאנו רונאלדו | ADRIAN DENNIS/AFP via Getty Images

לאחר שהפורטוגלי קרץ לשופט והביא להרחקתו, בממלכה היו בטוחים שלא יוכלו לשתף פעולה במדי יונייטד. האנגלי הסביר: "נכנסתי לנעליים שלו, הייתי עושה אותו דבר. שוחחנו מייד במנהרה. זו הייתה נקודת המפנה"

(גודל טקסט)

וויין רוני וכריסטיאנו רונאלדו הוליכו את מנצ'סטר יונייטד לרצף הצלחות בלתי רגיל בין 2006 ו-2009, כשהקבוצה של אלכס פרגוסון זכתה בשלוש אליפויות רצופות והניפה את גביע אירופה ב-2008. לאחר הפורטוגלי עזב לריאל מדריד. אך הכל היה יכול להשתנות בערב אחד, רבע גמר מונדיאל 2006, כאשר הפורטוגלי קרץ לעבר השופט והיה אחראי במידה מסוימת להרחקתו של האנגלי. רבים חשבו שאין סיכוי שהשניים יוכלו לשתף פעולה יחד במדי "השדים האדומים". רוני חשף אתמול (ראשון) את כל האמת על אותה התקרית שהסעירה את אנגליה.

כך שיחזר רוני את המהלך: "התרגזתי שהשופט לא נתן לי פאול, הייתה עבירה ברורה. ריקרדו קרבאליו דחף אותי ומשך אותי. בעטתי בקרבאליו, זה היה אחד הרגעים בהם אתה לא חושב. צפיתי במשחק בחדר ההלבשה וזה היה קשה, זו הייתה התחושה הגרועה והמוזרה ביותר שעברתי בכדורגל. אם ננצח – אני מושעה מחצי גמר המונדיאל. ואם נפסיד, והיינו טובים קודם לכן – זו אשמתי כמובן".

"כמובן שרונאלדו רץ מהשופט להרחיק אותי. ראיתי אותו שם ודחפתי אותו, באותו רגע לא יכולתי להאמין שזה מה שהוא עושה. היה לי את הטלפון ביד וקיבלתי המון הודעות נגד רונאלדו. אבל הישיבה בחדר ההלבשה הרגיעה אותי ונתנה לי זמן לחשוב".


רוני ורונאלדו חוגגים במדי יונייטד (Kiyoshi Ota/Getty Images)

מה אמר לרונאלדו: "קודם כל ניסיתי להכניס את עצמי לנעליים שלו. האם הייתי עושה את אותו הדבר? כנראה שכן. הייתי עושה הכל כדי לנצח, אין שאלה. למעשה, במחצית הראשונה רציתי שהשופט יוציא לו צהוב כי הוא צלל. הקריצה? לא ראיתי בכך שום דבר מיוחד. ניגשתי אליו לאחר מכן במנהרה, כשנרגעתי, היה חשוב לי לדבר איתו כשהכל עוד טרי ולעשות את זה פנים אל פנים. הוא הביט לכיוון שלי, כאילו בא לומר סליחה. חשבתי רק על הקבוצה. אמרתי לו 'אין לי שום בעיה איתך, תהנה מהטורניר. אראה אותך שוב בעוד כמה שבועות – ובוא ננסה לזכות באליפות".

 
טעה בכך ששיחק במונדיאל ההוא: "במבט לאחור, לעולם לא הייתי צריך ללכת למונדיאל הזה. הייתי אומר להארי קיין ומרקוס ראשפורד, אם הטורניר היה נערך הקיץ – שלא ייאבקו כדי להגיע. אולי זה לא יהיה טוב לא עבורם ולא עבור הנבחרת. הייתי בן 20, זה היה המונדיאל הראשון שלי והציפיות היו כה גבוהות. זה היה מצב בלתי אפשרי. כמובן שאם שחקנים בכירים היו מציעים לי לא לשחק אז לא הייתי מקשיב להם. אבל לא הייתי בריא במאה אחוז, אפילו לא קרוב לכך".

האדום לא ממש השפיע על נבחרת שלושת האריות שהצליחה להגיע לדו-קרב פנדלים, שם הודחה, בדיוק כפי שקרה ביורו 2004. לאחר מכן, כאמור, הגיעה התקופה הנפלאה של השניים. רוני סיכם: "העיתונות ניסתה לגרור את העניין הזה כל הקיץ ואמרה שיש לנו בעיות, אבל לא היו לנו כאלה. במשחק הראשון של העונה החדשה הבסנו 1:5 את פולהאם, כבשתי צמד וחיבקתי אותו והכל נשכח. שלוש השנים הבאות היו הטובות ביותר שלנו יחד, זכינו בתארים גדולים. הכרטיס האדום בגלזרקינכן היה נקודת המוצא".

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי