"ניצחו בפנדלים": 0:1 לאנגליה באיסלנד, סטרלינג כבש בדקה ה-89

דרמת ענק במחזור הראשון של גביע האומות: הנבחרת של סאותג'ייט התקשתה מול הבונקר של המארחת אך נהנתה מפנדל של שחקן הכנף של סיטי. בתוספת הזמן ביארנסון היה יכול להשוות אך בעט רע מעל המשקוף מהנקודה הלבנה

(גודל טקסט)

בקמפיין מוקדמות היורו האחרון, הכל הלך חלק לנבחרת שלושת האריות. חניכיו של גארת' סאות'גייט כבשו 37 שערים בשמונה משחקים בלבד (ארבעה וחצי בממוצע). הערב (שבת), האנגלים התקשו מאוד נגד איסלנד אך אלילת המזל הייתה לצדם כשהשיגו 0:1 דרמטי.

בדקה ה-89 כדור קרן של אנגליה הגיע לראחים סטרלינג שער על החזה ובעט נהדר – הבלם סבריר אינגסון עצר את הכדור על ידו והשופט הצביע על הנקודה הלבנה. קשרה של מנצ'סטר סיטי לא התקשה לכבוש את ה-0:1, אלא שהדרמה רק התחילה. מייד לאחר מכן ג'ו גומז שגה וגם המארחת שהתבנקרה רוב המשחק – זכתה לכדור עונשין. בירקיר ביארנסון ניגש בביטחון ובעט רע מעל השער! בכך, אפשר לומר, האנגלים השיגו נקמה קטנה בנבחרת שהדיחה אותם בשלב רבע גמר יורו 2016.

באנגליה הייתה ציפייה גדולה לראות את השלישייה הקדמית משחקת יחד – ג'יידון סאנצ'ו (כבש 20 שערים אשתקד), הארי קיין (24 כיבושים) וראחים סטרלינג שהציג את עונת חייו (31 שערים), אך להוציא כמה פריצות טובות של שחקן הכנף של בורוסיה דורטמונד ושער של הקפטן שנפסל בדקה השישית בגלל נבדל – הנבחרת התקשתה לייצר מצבים על אף שהחזיקה בכדור למעלה מ-70 אחוזים מהזמן. עד לאותו פנדל כמובן.

שחקני נבחרת אנגליה חוגגים | HARALDUR GUDJONSSON/AFP via Getty Images
שחקני אנגליה מנחמים את שחקני איסלנד | HARALDUR GUDJONSSON/AFP via Getty Images
שחקני איסלנד מוחים בפני השופט | HARALDUR GUDJONSSON/AFP via Getty Images

פיל פודן ערך בכורה בנבחרת אך קשרה של מנצ'סטר סיטי לא התעלה מעל הבינוניות של חבריו. בדקה ה-68 הוא הוחלף על ידי דני אינס במגמה התקפית ברורה. מי שלא ירצה לזכור את המשחק הזה הוא קייל ווקר שהורחק בחוסר אחריות בצהוב שני מטופש בדקה ה-70 והותיר את נבחרתו בעשרה שחקנים לפרק הזמן שנותר.

איסלנד כמובן יכולה להיות מתוסכלת על הסיום האכזרי, אך הנבחרת הייתה ממושמעת והציגה הגנת ברזל לאורך כמעט כל המשחק. בעוד שלושה ימים אנגליה תפגוש את דנמרק במשחק לא פשוט בכלל ועליה להשתפר משמעותית. איסלנד, מצידה, תצא למשחק חוץ קשה במיוחד נגד בלגיה החזקה.

הארי קיין. יפתח בהרכב על אף בקשתה של טוטנהאם | HARALDUR GUDJONSSON/AFP via Getty Images
שחקני נבחרת איסלנד | HARALDUR GUDJONSSON/AFP via Getty Images
הארי קיין ושחקני נבחרת אנגליה | Haflidi Breidfjord/Getty Images

הרכבים

נבחרת אנגליה: ג'ורדן פיקפורד, קייל ווקר, אריק דייר, ג'ו גומז, קיירן טריפייר, דקלאן רייס, ג'יימס וורד-פראוס, ג'יידון סאנצ'ו (טרנט אלכסנדר-ארנולד, 71), פיל פודן (דני אינס, 68), ראחים סטרלינג, הארי קיין (מייסון גרינווד, 78)

איסלנד: האנס הלדורסון, היורטור הרמנסון, קארי ארנאסון, סבריר אינגסון, הורדור מגנוסון, ויקטור פאלסון, בירקיר ביארנסון, ארנור אינגבי טראוסטסון, יון טורסטיינסון, אלברט גודמונדסון, קולבאיין סיגבורסון.

מהלך המשחק:

האנגלים פתחו טוב והתקרבו לרחבה של איסלנד. בדקה השישית הארי קיין דחק לרשת אחרי כדור שהכניס ראחים סטרלינג לרחבה, אבל השער נפסל על ידי השופט. בדקה התשיעית קייל ווקר ניסה את כוחו בבעיטה חזקה, הכדור פגע בשחקן הגנה ויצא לקרן.

This image has an empty alt attribute; its file name is 1008072
הארי קיין | HARALDUR GUDJONSSON/AFP via Getty Images

בדקה ה-15 ג'ורדן פיקפורד יצא לא מספיק טוב מהשער שלו אך הגנת אנגליה הרחיקה במהרה את הסכנה. למרות חצי ההזדמנות של איסלנד, המשחק המשיך במעמד צד אחד. ג'יידון סאנצ'ו כידרר נפלא בצד ימין והוציא רוחב לדקלאן רייס שלרוע המזל התבלבל עם הרגליים ולא פגש טוב את הכדור. הבונקר של איסלנד הקשה על האנגלים לייצר מצבים טובים. ראחים סטרלינג ניסה את כוחו בבעיטה מחוץ לרחבה (28) אך לא הצליח לאתגר את השוער.

פיל פודן | HARALDUR GUDJONSSON/AFP via Getty Images
ראחים סטרלינג | HARALDUR GUDJONSSON/AFP via Getty Images
ראחים סטרלינג | HARALDUR GUDJONSSON/AFP via Getty Images

בדקה ה-33 איסלנד טסה למתפרצת וקייל ווקר הפיל את אלברט גודמונדסון. ארנור טראוסטסון בעט את הכדור החופשי סמוך לקורה. הנבחרת של אריק המרן ניסתה לאיים בעיקר במצבים הנייחים אך בינתיים האנגלים התמודדו היטב עם כדורי הגובה. השליטה המוחלטת של האנגלים בכדור לא באה לידי ביטוי במצבים ועד לסיום המחצית היה נראה כי החניכים של גארת' סאות'גייט החלו לאבד סבלנות.

האנס הלדורסון | HARALDUR GUDJONSSON/AFP via Getty Images

מאמן אנגליה שמר על אותם 11 מהמחצית הראשונה אך גם בדקות הפתיחה של החצי השני לא ראינו שינוי מול אנגליה. בדקה ה-53 אחרי משחק מסירות יפה, דקלאן רייס בעט גבוה מעל השער. בדקה ה-64 אחרי כדור חופשי של קיירן טריפייר, אחד משחקני ההגנה כמעט כבש שער עצמי בנגיחה לאחור אך הכדור הלך לקרן.

ג'יימס וורד-פראוס | HARALDUR GUDJONSSON/AFP via Getty Images

בדקה ה-68 סאות'גייט ביצע חילוף התקפי כשהכניס את דני אינס על חשבונו של פיל פודן. הנבחרת עברה למערך עם שני חלוצים בתקווה לפרוץ את הבונקר. אולם, מייד לאחר מכן המצב של אנגליה החריף כאשר קייל ווקר ספג צהוב שני שטותי והורחק. בדקה ה-71 סאות'גייט הוציא את סאנצ'ו והכניס במקומו את טרנט אלכסנדר-ארנולד ששובץ בעמדה קדמית. בדקה ה-78 הארי קיין הוחלף אחרי משחק רע ובמקומו נכנס מייסון גרינווד.

מייסון גרינווד | Haflidi Breidfjord/Getty Images

בדקה ה-89 הגיעה הגאולה של אנגליה. ראחים סטרלינג עצר בחזה לאחר כדור קרן ובעט לשער, הכדור נבלם על ידי הבלם אינגסון שנגע בידו והורחק בצהוב שני. השופט הצביע על הנקודה הלבנה והשחקן של סיטי כבש שגלגל בקלות למרכז השער, 0:1 לאנגליה. מייד לאחר מכן זכתה גם המארחת בפנדל אבל בירקיר ביארנסון בעט רע מעל השער!

ראחים סטרלינג | Haflidi Breidfjord/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי