דה יונג: "קרסנו מול הלחץ של איטליה". בהולנד ביקרו: מה עם מאמן בכיר?

האורנג' הציגו משחק חלש עם 43% החזקת כדור בלבד, נתון מאוד לא אופייני, והמשיכו ברקורד הרעוע נגד הסקוודרה אזורה. קשר ברצלונה הודה: "נצטרך לדבר על זה בינינו". ואן דייק לא מודאג, לודואזס ספג ביקורות

(גודל טקסט)

נבחרת הולנד מתגעגעת לרונאלד קומאן? במשחק הבכורה של המאמן הזמני דווייט לודואזס ניצחו האורנג' 0:1 על פולין, אך נגד איטליה זו הייתה משימה קשה הרבה יותר. הנבחרת, שעם המאמן שעזב לברצלונה הצליחה לנצח את גרמניה וצרפת, נכנעה 1:0 באמסטרדם לאיטליה אתמול (שני) במשחק רע. האורנג' החזיקו בכדור בסך הכל 43% מהזמן, הנתון הכי נמוך שלה מזה כשנתיים. האמת, מסורתית הולנד מתקשה נגד איטליה. היא ניצחה אותה רק בשלושה מ-21 משחקים (14%), הרקורד הכי גרוע שלה בצוותא למשחקים נגד פורטוגל.

פרנקי דה יונג שאולי מסמל יותר מכל את סגנון המשחק בו מאמינה הנבחרת, הודה: "איטליה הפעילה לחץ מהרגע הראשון והייתה טובה יותר. היינו רחוקים מדי זה מזה. ניסינו וזה לא עבד. נצטרך לדבר על זה בינינו השחקנים ופשוט להשתפר. זה לא משנה שאיטליה חזקה, זה לא אמור להשפיע עלינו".

לודואזס סיכם: "הפסדנו לנבחרת טובה מאוד שרוצה לעשות את הדברים כמונו אבל עשתה את זה הרבה יותר טוב. השחקנים לא עזרו זה לזה מספיק במחצית הראשונה. לרוץ מהר זה לא מספיק. לא היינו טריים ואיכותיים כשהכדור היה אצלנו. זה לא כיף להפסיד נגד יריבה חזקה שמהווה מדד עבורך אבל אפשר ללמוד מזה. ניקח כמה עצדים קדימה".

ממפיס דפאי | Jeroen Meuwsen/BSR Agency/Getty Images

הקפטן וירג'יל ואן דייק הבהיר גם הוא כי המשחק היה חלש: "הם היו רעבים, אנרגטיים וחדים יותר מאיתנו, זה בטח לא אופייני לנו. לא יכולנו להפעיל עליהם לחץ, בעיקר במחצית הראשונה שהייתה לא טובה מהצד שלנו".

אולם, הבלם דאג להבהיר שהוא לא נבהל מההפסד: "אני חושב שמחצית אחת גרועה במיוחד והפסד בודד בהרבה זמן לא אמורים לגרום לנו לדאגה. חלק מהשחקנים הגיעו היישר מהחופשות שלהם ושיחקנו רק פעמיים 90 דקות. אנחנו מאוד מרשימים בשנתיים האחרונות. נשחק טוב יותר כי אנחנו מסוגלים לכך".

בתקשורת המקומית לא אהבו את היכולת. "האורנג' נאלצו להכיר בעליונות האורחת. הנבחרת לא הגיעה להזדמנויות גדולות, איטליה שלטה והייתה בטוחה בעצמה", נכתב ב"טלחרף", שם נטען כי באצטדיון הקרויף ארנה חייבים לשחק טוב יותר. במאמר אחר נכתב כי מבלי לפגוע בעבודתו של לודואזס, הנבחרת זקוקה למאמן בכיר יותר בעוד הוא צריך למשבצת המתאימה לו – עוזר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי