סאות'גייט חטף: "חייב לקחת אחריות". ארבעה שחקנים ערכו בכורה

אנגליה לא בעטה למסגרת במחצית הראשונה ב-0:0 נגד דנמרק, בבריטניה כעסו: "תצוגה נרפית, לא ברור מדוע הנבחרת הייתה כה זהירה". מנגד, המאמן נתן צ'אנס ראשון לגריליש, קואדי, פיליפה ומייטלנד-ניילס

(גודל טקסט)

נבחרת אנגליה הייתה אחת המלהיבות ביותר לפני כשנה, אך משהו תקוע בנבחרת של גארת' סאות'גייט. אחרי ניצחון לא מרשים (0:1 על איסלנד), נבחרת שלושת האריות שוב נראתה לא טוב וסיימה רק ב-0:0 נגד דנמרק. שלישיית החוד עם ראחים סטרלינג, הארי קיין וג'יידון סאנצ'ו שוב אכזבה. במחצית הראשונה האנגלים אפילו לא בעטו למסגרת ונגעו רק ארבע פעמים בכדור ברחבת היריבה. זו הייתה הפעם השישית בה הנבחרת לא כובשת בתקופתו של סאות'גייט (43 משחקים), כפי שקרה לה ב-57 המשחקים קודם לכן עם המאמנים רוי הודג'סון וסם אלרדייס.

הנחמה הגדולה באנגליה הייתה עבודה שזו הפעם הראשונה שארבעה שחקנים רושמים יחד הופעת בכורה בנבחרת במשחק רשמי מאז אוקטובר 1962. מדובר באיינסלי מייטלנד-ניילס, קונור קואדי מוולבס (זכה לשבחים על המנהיגות), ג'ק גריליש מאסטון וילה וקלווין פיליפס, שחקנה של העולה החדשה לידס, הראשון מאז 2003.

"אנגליה נקלעה למבוי סתום. קיין כמעט כבש בסיום אבל משחק כל כך רע לא ראוי לסיום דרמטי. לדנמרק היו מצבים טובים יותר", נכתב ב"BBC". "סאות'גייט חייב לקחת אחריות על מה שקרה או יותר נכון מה שלא קרה. אנגליה הייתה זהירה מדי, זה לא מובן, הרי היריבה היא לא בלגיה שתגיע רק באוקטובר", נאמר עוד. "הנבחרת חייבת לייצר יותר, להיות חיובית ושאפתנית יותר בפעם הבאה". סאנצ'ו קיבל את הציון הנמוך 5 ונטען שהוא לא מצליח להשפיע בנבחרת. "בדיילי מייל" נכתב: "סאות'גייט, כמו הורה לחוץ, עשה כמיטב יכולתו להתמודד עם הבעיות שהיו מחוץ למגרש".

סאות'גייט ניסה להסביר: "למדתי הרבה מהמשחק. ניסינו מערך חדש, אני בטוח שנשתפר. רצינו להתחיל בצורה יציבה מאחורה. היינו יכולים וצריכים כנראה להפעיל לחץ גבוה יותר ולאיים יותר על השער, אבל המצב לא פשוט לכולם וזה לא כל כך מפתיע. לא יכולנו ללחוץ 90 דקות, 4:3:3 לא היה עובד".

עוד אמר: "במחצית השנייה התחלנו להאיץ יותר עם מספר שינויים. מייסון מאונט וג'ק (גריליש) תרמו לנו מאוד. אני מרוצה מהשחקנים שערכו הופעת בכורה. ההגנה הייתה סולידית. כן, חסר לנו מגן שמאלי, אבל בן צ'ילוול פצוע וכך גם לוק שואו, ודני רוז לא ממש משחק בספרס. הסתגלנו טוב למצב עם הרבה פציעות, מעט דקות משחק ושחקנים שאובחנו כחולי קורונה".

קונור קואדי שזכה למחמאות על המנהיגות שהפגין, אמר: "זה חלום שהתגשם. מדהים לשחק עם קבוצת השחקנים הזו. יש כאן שחקנים ברמה עולמית, אף אחד לא יגיד לנו אחרת. אני כאן כדי לעזור, כולנו רוצים שהנבחרת תשתפר. שיחקנו בסדר אבל רצינו לנצח".

קונור קואדי בפעולה מול כריסטיאן אריקסן | Nick Potts/PA Images via Getty Images

גריליש שנכנס בדקה ה-75, התרגש אף הוא: "כל ילד באנגליה חולם לשחק בנבחרת הבוגרת. זו הייתה הופעת בכורה אמוציונלית במיוחד. רק חבל שלא ניצחנו. אני רוצה להודות על הצ'אנס שקיבלתי, בטוח שזה משחק ראשון מיני רבים. נהנתי מכל דקה, אני מכיר את השחקנים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי